Неурядові організації відіграють значну роль у розбудові всіх аспектів суспільства, і сфера охорони здоров’я тут не виняток. Тому до Всесвітнього дня неурядових організацій, який відзначають 27 лютого ось уже восьмий рік поспіль, пропонуємо вашій увазі ряд креативних кампаній, мета яких – поінформувати населення про трансплантацію органів та популяризувати культуру донорства. Такий креатив у підтримку донорства варіюється від чорного гумору до колаборацій з померлими людьми, від фестивальних фільмів до пишних похоронів автомобіля.
Reborn (Reborn To Be Alive, Duval Guillaume Antwerp, 2013)
В інтернеті є повно зображень та відео, де люди ризикують своїм життям заради якоїсь дурні. Ці небезпечні дивацтва часто стають справжніми хітами. Але що як використати таку вірусну «популярність» заради чогось дійсно корисного? Що як взяти це дуркування і перетворити його на креатив у підтримку донорства органів? Таким чином малюнки стали принт-рекламою, відео стало соціальними роликами, а робити їх завдяки спеціально створеному генератору мемів міг абсолютно кожен.
Alive (Reborn To Be Alive, Duval Guillaume Antwerp, 2015)
Зараз окремий мобільний застосунок випускають до кожної великої події. А коли вона завершується, застосунок стає непотрібен, але часто так і лишається баластом на телефоні користувачів. Тому агенція попросила організаторів різноманітних заходів дати друге життя своїм застосункам, щоб знайти людей, готових дати друге життя своїм органам. У такий спосіб користувачі змогли дізнатися про трансплантацію органів та зареєструватися як донори.
Waiting. For Seven Years (Fürs Leben, Ogilvy Frankfurt, 2013)
У Франкфуртському аеропорту Міхаель Штапф чекав не на літак і не на автобус. Під’єднаний до установки діалізу, він, як і сім років тому, продовжував чекати на донорську нирку. У такий спосіб агенція підкреслила катастрофічну відмінність між кількістю людей, що очікують на трансплантацію, та кількістю людей, готових стати донорами.
Donated Voices (The National University Centre for Organ Transplantation, Mullenlowe Singapore, 2015)
Цей креатив у підтримку донорства було створено в колаборації з померлими людьми. Тобто послання кампанії змонтували зі старих записів покійних акторів озвучування, чиї родини дали на це дозвіл. Це стало доволі простим способом показати, що донорство органів дозволяє дати щось світові навіть після того, як вас не стане.
Corazon – Give Your Heart (Montefiore, John X Hannes USA, 2018)
Однойменний короткометражний фільм на 48 хвилин дебютував на кінофестивалі «Трайбека». Він розповів зворушливу історію дівчини, у якої відмовляє серце. А глядачі отримали можливість зареєструватися як донори органів, просто піднісши смартфон до грудей там, де відчутно пульс. Після цього можна було поглянути крізь об’єктив смартфона на постер фільму, і дівчина на ньому «оживала» і усміхалася донору.
Organ Donation Awareness (ABTO – Organ Transplant Association, Leo Burnett Sao Paulo, 2014)
Люди чомусь бувають сильніше шоковані закопуванням в землю розкішного авто, а не закопуванням в землю органів, які могли б врятувати чиїсь життя. Щоб змінити таке ставлення до донорства, агенція Leo Burnett залучила до участі в кампанії відомого та ексцентричного бразильського мільярдера Шикінью Скарпа. Той повідомив на своїй сторінці в Фейсбуці, що він планує урочисто поховати свій Бентлі на півмільйона доларів у дворі свого маєтку. Мовляв, це стилі древніх фараонів. Момент істини настав тоді, коли висвітлювати цю подію зібралися ЗМІ з усієї країни.