Ми схильні вірити тому, що бачимо. І для жінок та дівчат це поступово стає чималою проблемою. Селфі починають все менше й менше нагадувати реальність завдяки новим численним інструментам на кшталт фотошопу. Все це сильно б’є по самооцінці. А за рік пандемії, коли всі проводили так багато часу в соцмережах, проблема лише поглибилася. Тому бренд Dove і агенція Ogilvy продовжили свою боротьбу за реалістичні стандарти краси у новій кампанії, де вони показали зворотний процес створення сильно відретушованого селфі.
Розпочинається кампанія Dove роликом під назвою Reverse Selfie, в якому ми бачимо фото молодої жінки, опубліковане в соцмережі. А потім кожна дія прокручується у зворотному порядку, крок за кроком скасовуючи все, що було зроблено з цим селфі, аж доки ми не бачимо справжнє обличчя ще зовсім юної дівчини.
Спочатку щезає фільтр, який додає неправдоподібно пишні та ідеально укладені кучері. Потім – редагування підборіддя, носа, очей. Далі повертаються видалені з фото родимки та вугрі. Наступними «здуваються» до свого нормального розміру губи. Потім лак та макіяж, нанесені перед тим, як зробити фото, втягуються назад до флаконів та балончиків. І зрештою перед нами постає дівчина-підліток.
Наприкінці відео глядачам пропонують ознайомитися з матеріалами, які допоможуть батькам та вчителям провести з підлітками розмову про селфі: dove.com/confidence.
Грейс, дівчина, яка виступила в головній ролі у відео про «зворотний селфі», була обрана на цю роль ще й тому, що вона особисто зіткнулася з проблемою, висвітленою в цій кампанії Dove. А фото, яке ми бачимо в ролику з усіма його редакціями, було для автентичності дійсно створене в застосунку для ретушування, який зараз використовується мільйонами дівчат.
Від реклами до селфі
Алессандро Манфреді, виконавчий віцепрезидент Dove, зазначив: «П’ятнадцять років тому ми створили відео Evolution, щоб торкнутися проблеми ретушування фото в рекламі. Наше нове відео знову повертається до питання цифрового викривлення зображень, але цього разу в центрі уваги опинилися застосунки для ретушування. Зараз, коли соцмережі стали частиною нашого повсякдення, ми спостерігаємо це все частіше й частіше. А інструментами, які колись були доступні лише професіоналам, зараз постійно послуговуються зовсім молоді дівчата. Дівчата з усього світу відчувають той тиск, що спонукає їх редагувати та викривляти свою зовнішність, щоб створити якусь недосяжну в реальному житті «досконалість». Після року, проведеного перед екранами, настав час діяти. Dove прагне привернути увагу до цієї проблеми і допомогти батькам та вчителям навчити дітей позитивнішій поведінці в соцмережах».
А Деніел Фішер, креативний директор бренда Unilever в агенції Ogilvy, так прокоментував цю кампанію: «На момент випуску відео Evolution найшкідливішою річчю для жіночої самооцінки вважалася індустрія краси. Але відтоді світ змінився, і зараз найбільшу небезпеку становлять вже соцмережі та ретушування селфі. Мало хто говорить про це. Але як батько двох дівчат я сподіваюся, що нашій кампанії таки вдасться щось змінити».