В обох цих кампаніях центральним елементом наративу є декорації. Greenpeace нагадує, що не всі компанії є щирими, коли вихваляють переваги своєї екополітики, а Erste Bank, щоб показати кліматичну катастрофу, вдається, як не дивно, до майже гіпнотично красивих пейзажів.
Мініатюрні панорами
Це вражаюче відео, яке демонструє вплив людини на довкілля, було зняте продакшн-компанією Zauberberg і режисерським дуетом Dorian & Daniel для найстарішого австрійського банку Erste Bank und Sparkasse. Цей банк першим приєднався до EU Green Consumption Pledge. З цієї нагоди й було створене відео.
Послання тут полягає в тому, що проблеми світу, навіть ті, які здаються стихійними лихами, спричинені насамперед людською діяльністю. Але майбутнє в наших руках, і та ж таки людська діяльність ще здатна все виправити.
Щоб візуалізувати все це, креативники Zauberberg створили мініатюрні панорами з пейзажами, які скидаються на фотографії і знаходять прекрасне в катастрофічних видовищах.
Такий контраст між спокоєм пейзажу і його реальним посланням має, за задумом креативників, справити сильніше враження на глядача.
Знявши весь ролик мовби одним безперервним кадром, команда Zauberberg спробувала відтворити те почуття, з яким ми дивимося новини: від катастрофи до катастрофи.
Варто зазначити, що Erste Bank тут аж ніяк не називає себе рятівником світу, а просто каже, що надія ще є.
Те, що ховається за завісою
Кампанія Dangerous Lies піднімає завісу фальшивої екологічності над найбільшими забрудниками світу та їхніми обіцянками стати вуглецево нейтральними від 2040 року.
Вуглецева нейтральність це, начебто, й добре для планети, але насправді, як стверджує Greenpeace, вона часто стає приводом для недобросовісного маркетингу.
Зазвичай корпорації можуть спокійно провадити згубну для довкілля діяльність, якщо вони сплачують компенсацію за свої вуглецеві викиди. Але достеменно перевірити, на що йдуть такі виплати і наскільки вони є ефективними, неможливо.
Режисери Studio Birthplace Йорик Дозі та Сіл ван дер Воерд надихнулися фільмом «Шоу Трумена», головний герой якого виявляє, що його життя — то просто телешоу, коли натикається на розфарбований під небо купол. Аналогічно, в кампанії Greenpeace персонажі виявляють, що їхня зелена ідилія — то лише завіса, за якою приховується реальний і жахливо забруднений світ.
«Візуалізація того, як великі міжнародні компанії вдаються до брехні, щоб приховати правду, і перетворення цього на фізичну видиму реальність стало для нас тим ще викликом, — пояснює Тім Сміт, провідний спеціаліст з VFX студії DeadPixel. — Нам треба було проєктувати зображення на двовимірну поверхню так, щоб воно здавалося тривимірним, аж доки щось не розіб’є цю поверхню, відкривши прихований під нею світ. … Для цього нам довелося створити неймовірні тривимірні картини і сполучити їх з акторською грою».
Читайте також:
Рекламна кампанія The World is Looking to You зазнала цензури під час Cop26.
Проєкт This Climate Does Not Exist візуалізує кліматичний апокаліпсис на вашій вулиці.