• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Дослідження: більше половини українців старшого покоління бояться втратити гроші онлайн

20 Травня, 2020
Час прочитання: 2 хв.
A A
Дослідження: більше половини українців старшого покоління бояться втратити гроші онлайн
Share on FacebookShare on Twitter

86% українців віком 55-65 років користуються інтернетом щодня, але майже всі не знають про базовий захист своїх акаунтів — функцію двофакторної верифікації. Третина клікає на будь-які лінки від друзів, а 22% мають на все один пароль, щоб не забути.

В Україні провели дослідження[1], яке показало особливості поведінки старшого покоління в інтернеті. У ньому взяли участь люди 55-65 років з Києва, Одеси, Львова, Харкова, Дніпра, Миколаєва, Кривого Рогу та Запоріжжя. Основними проблемами, що досліджувалися, були: знання функції двофакторної верифікації, фішинг, захист паролем, користування публічними Wі-Fi мережами та загальна обізнаність з безпечної поведінки в інтернеті.

Згідно з результатами опитування, 55% респондентів старшого віку вважають або частково погоджуються, що вони не цікаві інтернет-шахраям, а тому переконані, що не стануть жертвами кібершахрайства, і не надають великого значення захисту особистої інформації. Однак така ж кількість опитаних (55%) вважає жахливим для себе, а ще 20% неприємним, якщо кіберзлочинці отримають доступ до їхніх банківських рахунків та вони втратять гроші.  Цікаво, що й третина молоді  14-18 років вважають себе також не цікавими кіберзлочинцям.

Старші люди в Україні користуються інтернетом дещо менше, ніж молодь, проте відсоток усе одно високий: 86% використовують інтернет щодня або кілька разів на день здебільшого зі смартфона (72%). Водночас, на відміну від покоління Z, більше старшої аудиторії щодня користується електронною поштою (23%), ніж молодь (13%). Старше покоління в Україні також у тренді, адже більше половини з них щодня використовують месенджери, заходять на різні інтернет-сторінки й читають стрічки соцмереж.

Водночас дослідження проілюструвало, що 93% представників старшого покоління не знають про таку базову функцію захисту персональних акаунтів, як двофакторна верифікація. І майже половина тих, хто знають про неї, все одно не використовують (44%). Це значно підвищує ризик зламу їхніх акаунтів і втрати особистих даних, а також коштів з рахунків. З іншого боку —  з цією функцією особисті акаунти є більш захищеними, навіть якщо людина випадково перейшла за фішинг-посиланням, скористалася відкритою мережею WI‑FI або іншим способом скомпрометувала себе в кіберпросторі.  

Дослідження показало, що старше покоління більше переймається захистом своєї фінансової інформації та коштів на рахунках, оскільки для них найгірша перспектива кібератаки — це здебільшого втрата коштів (55%). Тому не дивно, що навіть попри незнання про функцію подвійної верифікації, 26% опитаних все-таки застосовують її для інтернет-банкінгу. А от молодь більше дбає про захист своїх електронних скриньок (27%) та акаунтів у соцмережах (34%).

Серед старшого покоління сьогодні побутує цікава тенденція: майже третина ніколи не переходить за посиланнями від незнайомих людей, але практично така ж кількість одразу клікає на лінки, якщо вони надіслані друзями. Молоді люди не обережніші за старших і поводять себе схоже. Така довірлива поведінка може спростити для кібершахраїв процес фішингу і відкрити доступ до особистих даних.

Одна з основ кібергігієни — складні паролі, які мають містити більше 8 символів і всі типи знаків: великі і малі літери, цифри й спеціальні символи. Серед представників старшого покоління в Україні такими паролями користується меншість, а 73% не надають цьому великого значення й використовують простіші. 22% старшого покоління Україні мають на все один пароль, щоб не забути, а 24% стверджують, що в них нема часу вигадувати складні комбінації.

Майже половина старших людей у питанні безпечної поведінки в інтернеті більше довіряє найближчому оточенню — рідним, друзям і знайомим — попри те, що вони можуть і не бути експертами у цій сфері. Старші значно рідше за молодь шукають інформацію про кібергігієну у спеціалізованих джерелах.  Тому молоді слід більше цікавитися темою безпеки в інтернеті й допомагати своїм близьким.

Як захистити себе за допомогою двофакторної верифікації?

Двофакторна верифікація (двофакторна аутентифікація/двоетапна перевірка) є не тільки в основних інтернет-сервісах, таких як Google, iCloud, Microsoft, а й у більшості соцмереж і банківських додатків. Щоб увімкнути цю функцію, виконайте кілька простих кроків:

  1. Зайдіть у Налаштування додатку або сервісу, за необхідності оберіть потрібний обліковий запис.
  2. Знайдіть розділ Безпека.
  3. Оберіть опцію Двоетапна перевірка.
  4. Дотримуйтеся інструкцій на екрані та оберіть спосіб додаткового підтвердження, наприклад, за допомогою SMS-повідомлення.

Необхідні кроки можуть відрізнятися залежно від конкретної програми та операційної системи вашого пристрою. Детальніше можна дізнатися на сайті https://online-safety.in.ua  

Щоб українці навчилися краще захищати себе в інтернет-просторі, за ініціативи Albany Associates в Україні триває проєкт з підвищення рівня обізнаності українців у питаннях кібергігієни. Кампанія здійснюється за підтримки Ради національної безпеки і оборони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України і Кіберполіції.



[1] Дослідження «Поведінка в інтернеті» проведене в Україні Corestone на замовлення  Albany Associates серед вікових груп 14-18 років та 55-65 років. Репрезентативна вибірка склала 600 респондентів. Польовий етап проведений 12.11.2019-20.01.2020 р. в містах Київ, Одеса, Львів, Харків, Дніпро, Миколаїв, Кривий Ріг, Запоріжжя.  

Фото в заголовку: Адам Нешорук, https://unsplash.com/

Раніше ми публікували дослідження про ставлення молоді до проблем інтернет-шахрайства та кібербезпеки

Теги: интернетринки та дослідженнятехнології

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

MRKTNG марафон від MMR зібрав понад 400 учасників у Києві для навчання та обміну досвідом

РЕКОМЕНДОВАНО

Відео

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

3 Червня, 2025
Інсайти

В Україні з’явиться каталог креативних індустрій

17 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025
«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.