Уявіть, що вам телефонують і кажуть, що, аби визволити свою онуку з іноземної в’язниці чи сплатити багатотисячний податковий борг, ви мусите оформити подарункову картку. А реквізити свої ви мусите назвати бігом і прямо зараз.
«Що б ви зробили в такому разі?», — питає платформа Google Scam Spotter, яка відстежує шахраїв.
Шахрайських схем із подарунковими картками останнім часом спостерігається чимало. Такими дзвінками від 2018 року і донині шахраї витягли з довірливих американців вже 430 мільйонів доларів. Тому компанія Google вирішила звернутися до гумору та гіперболи в своїх епічних роликах, які нагадують споживачам не втрачати пильності.
Зняв ці ролики режисер Д. Дж. Карузо, відомий своїми фільмами «Три ікси: Реактивізація» (XXX: Return of Xander Cage) та «Параноя» (Disturbia).
В роликах Google Scam Spotter характерний голлівудський екшн доведений до абсурду, щоб донести до глядачів головну ідею: якщо хтось вимагає оплати подарунковою карткою, щоб вирішити проблему, це — шахрайство.
Саму платформу Google Scam Spotter було запущено минулого року, а розробку її маркетингової кампанії було доручено агенції Mischief @ No Fixed Address.
Кевін Малрой, старший креативний директор Mischief, розповів виданню Muse: «Ми обговорювали власний досвід із такими шахрайськими схемами, досвід наших знайомих, історії людей, які на це повелися або ледве не повелися. Такі дзвінки бувають різними, але найдраматичніші з них є найкращим доказом тієї простої істини, що всі ці схеми є за своєю суттю абсурдними. Ідея, що будь-якій вповноваженій структурі, чи це буде ФБР, чи Управління боротьби з наркотиками, чи Служба внутрішніх доходів, чи просто ваш бос, може знадобитися серійний номер подарункової картки для вирішення проблеми, звучить, скоріше, як тема випуску якогось комедійного шкіцу SNL. Тому ми взяли цей сценарій і зробили його ще більшим, ще божевільнішим, ще пафоснішим! Ми хотіли, щоб люди зупинилися і замислилися, що саме їх просять зробити».
А як зазначає Дженні Граундс, директорка з маркетингу некомерційної організації Cybercrime Support Network, партнера Google, «шахраї люблять подарункові картки саме тому, що їх неможливо ані відстежити, ані повернути гроші, щойно шахрай дізнається реквізити такої картки».
Послання дуже своєчасне з огляду на популярність подарункових карток у сезон зимових свят.
Щодо кастингу в Хорватії Кевін Малрой пригадує: «Одна 60-річна кандидатка під час кінопроб реально спустилася по канату з семиметрової стіни. Вона зробила це так майстерно, що ми не змогли дати їй роль. Вона виглядала надто компетентною для навмисно неправдоподібної концепції. Але якщо хто зараз пише сценарій, де є бойова бабуся-героїня екшену, яка говорить з виразним східноєвропейським акцентом, зв’яжіться з нами. У нас є кандидатура саме для вас!»
Читайте також:
Дослідження: третина молоді в Україні вважає, що вони не цікаві інтернет-шахраям.