Арт-колектив MSCHF ніколи не впускає шансу зробити провокаційну заяву: чи це будуть «кросівки Сатани», зроблені з Nike, а чи колективно пілотований робопес із (поки що просто пейнтбольною) рушницею в мистецький галереї.
Нещодавня акція цих сатиричних креативників заводить їх доволі далеко непевною стежкою порушення законів про авторське право. В рамках свого Cease & Desist Grand Prix арт-колектив MSCHF випустив світшоти в стилі, типовому для вболівальників автоперегонів. Але зобразили на них креативники логотипи восьми найвпізнаваніших компаній світу.
У такий спосіб MSCHF вирішили подражнити компанії Coca-Cola, Disney, Amazon, Tesla, Subway, Microsoft, Walmart і Starbucks.
Щоб додати азарту такому заходу, креативники запропонували своїй аудиторії «проголосувати», яка компанія, на їх думку, першою пред’явить MSCHF вимогу про припинення протиправних дій (Cease & Desist Order). Для цього треба купити товар із відповідним логотипом.
Тому, хто вгадає корпорацію із найспритнішими юристами, в якості призу буде надіслано кепку з логотипом MSCHF, переробленим так, щоб імітувати ще один іконічний логотип — логотип виробника шин Pirelli.
А тим, хто побоюється встрягати в суперечку між креативниками та корпораціями, арт-колектив MSCHF гарантує, що всі ці з’ясування стосунків їх аж ніяк не зачеплять, оскільки, на відміну від ініціаторів такої акції, покупці «жодним чином не є винуватцями або співучасниками і юридичні наслідки їм не загрожують».
Наразі всі ці провокаційні світшоти вже розпродані, але переглянути всю трольську колекцію можна на сайті проєкту.
Співзасновник MSCHF Деніел Грінберг так пояснив задум арт-колективу: «Ми обрали компанії, які є достатньо великими, щоб зазіхання на їх авторські права були помітними. До того ж ці компанії добре відомі своїми численними позовами до суду. Ми особисто, наприклад, з очевидних причин очікуємо, що лідером цих перегонів буде компанія Disney. Вимоги про припинення протиправних дій ми отримуємо постійно, тому ми й вирішили скористатися ними як своєрідним робочим матеріалом. Загалом, авторські права в Америці надають неабиякі привілеї великим корпораціям, утискаючи креативність менш відомих митців та малого бізнесу».
Читайте також:
Відомі логотипи в шести різних стилях графічного дизайну.
50 запитань клієнту під час розробки логотипу.