• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Бізнес

Знамениті засновники: добре це чи погано для репутації бренду?

30 Жовтня, 2020
Час прочитання: 2 хв.
A A
Знамениті засновники: добре це чи погано для репутації бренду?
Share on FacebookShare on Twitter

Коли ідентичність бренду тісно пов’язана з репутацією його широко відомого та авторитетного засновника, маркетологам стає значно складніше управляти репутацією бренду та уникати ризикованих для неї ситуацій. Прикладом того, що знамениті засновники — не завжди добре, є «Шоу Елен Дедженерес», яке у вересні повернулося на телеекрани, витративши все літо на спростування численних звинувачень на свою адресу, пов’язаних, зокрема, з токсичною культурою, расизмом та цькуванням.

І хоча масштаби шкоди, заподіяної як бренду, так і репутації самої Елен Дедженерес, наразі складно оцінити, для всіх маркетологів, які працюють із засновниками-знаменитостями, це стало тривожним дзвіночком. І це стосується не лише тих брендів, що були безпосередньо засновані кимось із відомих людей, а й тих брендів, що варяться в культурі, яка обертається навколо засновників іконічних брендів. Варто лише поглянути на світ технологічних стартапів, де Марк Цукерберг, Стів Джобс, Білл Гейтс та інші подібні їм знамениті засновники ідолізуються та зводяться на п’єдестал.

Знамениті засновники: добре це чи погано для репутації бренду?

Все це лише підкреслює, як важливо для маркетологів відокремити наратив про бренд від наративу про його засновника.

То як же збудувати таку репутацію, яка вшановувала б засновника, але не залежала б від нього?

Кілька висновків з досвіду засновниці та гендиректорки

Чарлі Лестер, підприємниця та маркетолог, добре усвідомлює плюси та мінуси ситуації, коли бренд засновника розвивається пліч-о-пліч з брендом його компанії. Свого часу їй доводилося працювати із засновниками стартапів, чия зарозумілість стала на заваді розвитку місії бренду, потопивши їхні компанії. Самій їй також довелося зіткнутися з конфліктом інтересів між особистим брендом та брендами заснованих нею стартапів.

Конкурс The Dating Awards вона створила, спираючись на свій досвід успішної блогерки. Її репутація зростала і конкурс розвивався, аж доки не настав момент, коли виявилося, що вона більше не може відділити себе від бренду. Якби вона спробувала продати цю компанію, повністю відійшовши від її справ, їй би це не вдалося, оскільки кожен потенційний покупець бачив, що авторитет компанії без неї зазнає краху.

Тому, коли Чарлі Лестер у 2018 році створила Lumen, сервіс знайомств для тих, кому за 50, вона доклала зусиль, щоб її персональний бренд посприяв місії сервісу, але водночас продовжував існувати окремо. Добре тут було те, що бренд Lumen від самого початку мав власну сильну місію — протидія ейджизму. І це дозволило йому не опинитися в тіні своєї засновниці.

«Засновник має поділяти цінності своєї компанії, але, коли настане час, бути здатним відділитися від створеного бренду, не зруйнувавши його фундаменту», — стверджує вона.

Наразі Чарлі Лестер є директоркою з маркетингу сервісу Clementine, присвяченого підтримці психічного здоров’я серед жінок. І зараз, коли його засновниця покидає посаду гендиректорки, завдання Лестер полягає в тому, щоб створити для цього бренду незалежну репутацію.

Все залежить від маркетологів

Так стверджує Мішель Вейл, експертка з питань маркетингу та стратегій розвитку. Вона має досвід роботи з численними стартапами, серед яких були й ті, у яких досить знамениті засновники. Наприклад, комедійна продакшн-компанія Funny or Die, заснована та очолена актором-коміком Віллом Феррелом.

Вона визнає, що на ранньому етапі існування компанії історія знаменитого засновника — корисний інструмент для маркетолога і на ній можна акцентувати увагу, якщо це посприяє розвитку бізнесу. Так було з Funny or Die.

Але для багатьох компаній, з якими вона працювала, рано чи пізно наставав переломний момент, коли брендові треба було починати торувати власний шлях. Як приклад Мішель Вейл наводить мережу стоматологічних клінік. На початку її засновник був обличчям бренду. Але, коли мережа поширилася на інші штати, такий підхід перестав бути доречним.

«Я провела опитування серед пацієнтів, щоб з’ясувати, що їх привернуло саме до цього бренду. Ми сформулювали чотири основні причини, але жодна з них не була пов’язана із засновником. Це стало явним знаком, що для бренду настав час розвивати інші послання та атрибутику», — розповідає Вейл.

Ще одним прикладом є стартап Willow Pump, який виробляє молоковідсоси. У цієї компанії необхідність відокремити бренд продукту від бренду засновників виникла практично одразу. Безглуздо було б ставити в центр уваги засновників-чоловіків, якщо компанія спеціалізується на товарах для жінок. Відтак, вони запросили на одну з керівних посад жінку і обличчям компанії стала вона.

Авторитетне ім’я для розбудови довіри серед споживачів

Знамениті засновники лишають свій слід не лише у культурі стартапів, адже існує чимало іконічних брендів, що носять ім’я свого засновника. Наприклад, Dyson чи Estée Lauder.

Хорошим прикладом цілісної еволюції бренду є мережа готелів Marriott International, яка розпочалася з ятки з імбирним пивом, відкритої подружжям Маріотт у 1927 році.

«Що стосується маркетингу, очільники наших 30 брендів вільні розвивати їх так, як це потрібно, щоб зберігати актуальність та встигати за розвитком попиту на ринку, — стверджує Ніл Джонс, директор з продажів та маркетингу Marriott International в регіоні EMEA. — Але кожен з 30 брендів, що входять до портфелю Marriott International, має певний набір стандартів, якого він має дотримуватися».

Після історії з Елен Дедженерес маркетологи зробили свої висновки. Вони почали створювати стратегії для перемикання уваги зі знаменитих засновників на інших людей. Наприклад, платформа Goop, заснована Гвінет Пелтроу, в ході своєї співпраці з Netflix поруч із засновницею помістила в центр уваги своїх провідних контент-менеджерів.

«У той час як бренд розвивається, дуже важливо усвідомлювати, як історія засновника впливає на історію бренду. Не можна привертати увагу до самого лише засновника», — підсумовує Мішель Вейл.

Варто зазначити, що за даними організації CMO Club станом на 2019 рік:

  • 58% директорів з маркетингу вважали репутацію бренду способом вирізнитися з-поміж конкурентів;
  • 32% з них зізналися, що у них немає структурованого підходу до управління репутацією;
  • 20% з них стверджували, що їх гендиректори та інші топ-менеджери не надто зацікавлені у підтримці управління репутацією.

Авторка статті — Мері-Лу Коста

Джерело

Теги: бізнескультурамаркетинг і комунікації

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Результати форуму і конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2024»
Маркетинг і Комунікації

Результати форуму і конкурсу «Найкраще корпоративне медіа України 2024»

9 Грудня, 2024

Команда Асоціації корпоративних медіа України разом з експертами-практиками українського бізнесу продовжує усвідомлювати і поширювати цінний досвід. Висновки форуму «Інновації в комунікаціях. Тренди-2025» і кейси конкурсу корпоративних медіа формують банк ідей...

Читати даліDetails

Бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні запрошує на подію нового формату – Perform Ukraine.

Українських підприємців навчать піаритись на міжнародному ринку

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

2 Червня, 2025
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025
«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.