Сміливі та нестандартні рішення — це те, що привертає увагу людей в стрічках новин на екрані смартфона, змушує їх на деякий час припинити скроллінг та спонукає роздивитися та замислитись. Творча провокація — це свого роду різновид турботи, оскільки вона здебільшого спрямована на підтримку незахищених, сигналізує владі про наявні проблеми та заохочує всіх до спільного створення кращого майбутнього незалежно від умов. Дана Качан, спеціаліст зі стратегії маркетмингу та дизайну, журналіст-оглядач, пропонує поговорити про дизайн, який нагадує людям про їх призначення, зриває завісу з очей і проривається через межі їх зони комфорту.
Творча провокація — це дизайнерське рішення на шляху розкриття правди та підвищення обізнаності про ту чи іншу проблему. Адже поінформованість — це перший крок до зміни.
Творчість дозволяє знайти кращі рішення в житті та роботі. Вона допомагає нам побачити ключі до наших проблем. А для тих, хто зрозуміє сутність проблеми, рішення існує завжди.
Нова хвиля екологічної свідомості
Художники, маркетологи та бренди сьогодні об’єднуються, щоб створити позитивні зміни. Нині ми можемо бачити все більше візуального контенту та реклами, які висвітлюють принципово важливу для кожного тему — стан нашого оточення. Ці візуальні зображення показують те, що відбувається в різних куточках світу. Вони стосуються зміни клімату, забруднення відходами та інших екологічних проблем. Вони точно зображують проблеми та заохочують споживачів, членів громад та компаній переглянути свій щоденний побут та стиль життя з екологічної точки зору.
Беручи до уваги величезну спеку, загрози цунамі, потужні шторми та нетипові прогнози погоди у всьому світі, ми починаємо ще більше усвідомлювати, що катастрофічні зміни клімату відбуваються тут і сьогодні, і діяти треба негайно. Спільнота дизайнерів може зробити свій внесок у цей процес, створивши візуальний контент, який підвищує обізнаність про нього.
«Перевага розширення знань про соціальну справедливість за допомогою дизайну полягає в тому, що повідомлення, що передаються, стають більш інклюзивними. Коли мислення є інклюзивним, воно підвищує творчі здібності та здатність генерувати більше ідей та кращих рішень — що, у свою чергу, активізує здатність бути інноваційним». — AIGA: Різноманітність та інклюзія: Основи навчання
Інклюзивне мислення та захист соціального різноманіття стали основними тенденціями графічного дизайну в 2021 році. Так, соціальна інклюзія перетворилася на дизайнерську та маркетингову ТЕНДЕНЦІЮ, але насправді це не так вже й багато. Це стосується не тільки індустрії дизайну. Ця стаття — це лише нагода висловитися… Під час своєї маркетингової практики я бачила так багато брендів та стартапів, які пропагували концепції різноманітності, рівності та соціальної інклюзії. І я була дуже розчарована, побачивши, що лише кілька брендів реалізують ці принципи в реальному житті — як в удосконаленні своєї продукції та і на робочому місці. У своїй маркетинговій комунікації багато навіть дуже авторитетних компаній стверджують, що вони сприяють соціальній інклюзії. Але настав час перетворити декларації на реальне прийняття рішень в бізнесі та у повсякденному житті.
Виживання в COVID-ному світі
Ми не знаємо, чи є корона біологічною зброєю, яка вразила людство під час тихої Третьої світової війни, чи вона — просто випадковий збіг, який породив ще один вірус. Так чи інакше СOVID став частиною нашої реальності, і нам потрібно навчитися з цим боротися. Я маю на увазі не лише сам вірус, але й вимушену самотність, з якою зіткнулися мільйони людей у всьому світі. Сучасний графічний дизайн відображає це по-різному-від творчого зображення цієї реальності як факту до веселих композицій з життєствердною, сміливою кольоровою палітрою.
Метафори та парадокси, що провокують на роздуми
Сила завжди була в руках тих, хто приймає сувору правду і вживає заходів відповідно до своїх цінностей. Кожен може отримати цю перевагу, припинирвши заплющувати очі щоразу, як побачить проблему. Настав час вирішувати наші проблеми і робити це з іншим мисленням, ніж було у нас, коли ми їх створювали. Позитивні зміни у світі починаються з розширення прав і можливостей особистості. А розширкення прав починається, коли людина вирішує взяти на себе повну відповідальність за своє життя.
Мобілізуйте свою креативність, щоб створити мистецтво, яке провокує думки. Сьогодні багато цифрових художників використовують гру парадоксів, вражаючі візуальні метафори, цифрові медіа та текстури об’єктів реального життя, щоб створювати конструкції, які спонукають людей переосмислити свої рішення для власного блага та кращого майбутнього планети.
Порушення правил і респект сміливим
Бруталізм все ще посідає місце серед тенденцій графічного дизайну 2021 року. Цей стиль намагається виглядати безладно, без прикрас та необроблено. Це ще один прояв творчої провокації та реакції проти штучності, несправжності. У цьому стилі насправді багато краси, ритму та порядку. Іноді те, що іншим здається візуальним бруталізмом, є найбільш реалістичною картиною того, що відбувається у нашому житті та нашому світі. Прихильники цифрового бруталізму хвалять його за чесність і сміливість.
Я не хочу завершувати цю статтю лозунгом або закликом до Вас продовжити цей список творчих провокаційних тенденцій своїми інноваційними ідеями. Якщо класик правий, і світ — дійсно театр, краще будти дійовою особою, а не глядачем.
Читайте також:
The Photographer’s Way: креативний проєкт про фотографів з усього світу