Роман Гавриш, наверное, один из наиболее харизматичных представителей украинской рекламной индустрии. Он успешно управляет самым эффективным диджитал-агентсвом Украины — Aimbulance, много времени вкладывает в самообразование и успевает делиться полученными знаниями и опытом со своими студентами, курируя диджитал-направление в Киевской Академии Медиа Искусств. В своем блиц-интервью Роман рассказывает новом поколении рекламщиков, главных принципах Aimbulance и о радостях отцовства, когда детям нравится твоя работа.
Расскажи про свои ранние годы в индустрии. Запомнились ли какие-то курьезные случаи, над которыми теперь можно мило повеселиться?
– Ранні роки реклами в мене проходили в компанії UMC. Я тоді був абсолютно зелений. Здається, що все, що я тоді робив,було курйозом. Ты был наемным сотрудником в агентстве и стал одним из основателей своего собственного.
Помнишь ли ты свой первый импульс к собственному делу, как быстро ты оказался по другую сторону и какое ключевое качество или умение тебе помогло в этом?
– Мене з UMC/MTS одразу запросили на позицію директора з невеликою часткою в бізнесі (Brainberry). Головним викликом було перейти з «гарантованого» формату компенсації на performance-based оплату. Головним стимулом до зміни стало бажання розвиватися і робити те, що хочеш і як хочеш.
Можешь рассказать детальнее о процессе работы в вашем агентстве, какие у вас есть уникальные черты или методология?
– Ми якраз зараз закінчуємо роботу над описом нашої методології роботи для широкої громадськості. Бо це доволі обширний шматок тексту виходить — він більший за рамки цього інтерв’ю. Проте, якщо коротко — то наша методологія базується на раціонально-орієнтованому підході до реклами. Ми не працюємо без детального вивчення трьох речей: ринку на якому працює клієнт, споживача та самого бренду/продукту. Коли я говорю про вивчення — то маю на увазі дослідження, головним чином.
Что сильнее всего повлияло на ваш подход к работе?
– Наш підхід до роботи, в першу чергу, виходить з бажання бути корисними. Ми дуже чітко розуміємо, що таке win-win. І думаємо, що дуже важливо щоб в українському бізнесі ставало більше розуміння, що заробляти треба не «на комусь», а «з кимось».
Ты получаешь удовольствие от работы?
– Так. Фантастичне.
Лучшая реклама, которая сейчас онлайн/в эфире?
– Окрім нашої?)) Не знаю. Чесно не дуже слідкую за роботою інших.
Что для тебя самое интересное в креативной индустрии?
– Те, що ти працюєш з дуже різними бізнесами. Я вже в якомусь інтерв’ю казав, що це як проживати різні життя) Щоразу щось нове.
Как ты объясняешь своему ребенку, куда папа ходит на работу каждый день и что он там делает?
-Кажу, що роблю рекламу. Мене дуже тішило, коли якось застав їх за переглядом нашої реклами для ТМ «Молокія» (пре-ролл перед мультиками на Youtube) — запитав: «вам подобається?». Вони відповіли: «так, дуже». Це, певне, одна з найбільш важливих оцінок для моєї роботи.
Какой главный урок ты выучил, будучи управляющим партнером на протяжении стольких лет?
– Все не так як виглядає з першого погляду. Це стосується і споживацької поведінки, і успіху, і чужих кейсів тощо. І як висновок звідси: єдина система оцінки всього що ти робиш — це ти сам і твої бажання/мрії, все решта — нюанси.
Главный совет для тех, кто только начинает свою карьеру в рекламе?
– Переконайтеся, що це дійсно те, чим ви хочете займатися.
Что думаешь про сегодняшнюю молодежь на рынке, чего им не хватает и что у них есть, чего не было у вас?
– Думаю у них всьо чудово — у них не було радянського минулого — це, мені здається, головна перевага. Чого не вистачає — вимогливості до себе і до своєї роботи. А також терпіння. Всі хочуть надто швидкого розвитку кар’єри. І тому часто перевага надається стрибанням з агенції в агенцію замість того щоб працювати над навичками.
Что значит быть хорошим специалистом в диджитал?
– Думаю, мати список успішних проектів за плечима.
Какой главный вопрос должен задать себе будущий работник диджитал агентства?
– Чи я точно знаю куди іду і що хочу саме цього? Більшість людей думає, що це якась розвага — робота в рекламі і цифрі тим більше.
Почему тебе интересно вести курс Digital в КАМА?
– Хочеться більше кваліфікованих кадрів на ринку.
Как строится обучение на твоем курсе, что в программе особенного?
– Я думаю, це найбільш структурований формат подачі інформації про цифрові комунікації, які тільки можна отримати на наших теренах.
Какой основной навык или умение появляется у студентов твоего курса?
– Навички не з’являться протягом цього курсу, бо занадто мало часу для практичних занять. З’явиться розуміння цифрових комунікацій та їхнього місця у загальній структурі маркетингових комунікацій та те, як можна вирішувати бізнес-задачі за допомогою цифри.
Над чем ты сейчас работаешь?
– Працюю над методологією «зв’язки комунікаційних активностей в цифрі та бізнес-результатів в FMCG-категорії». Думаємо над тим, як розділити показники різних каналів комунікації в рамках однієї кампанії, щоб можна було робити оптимізацію та коректну оцінку цінності окремого каналу. Також працюємо над з’ясуванням впливу earned media на зміну показників Brand Health: як правильно міряти earned media, як можна і чи можна виміряти reach та freaquency для earned media, як кампанії з великими earned media показниками впливають на Spontaneous Brand Awareness, Top of Mind тощо.