За останні кілька років люди масово завантажували TikTok, але дослідити потенційний вплив гіганта соціальних мереж на здоров’я не встигають. Попри те, що TikTok зараз налічує понад 1 мільярд користувачів, дослідники охорони здоров’я знають дуже мало про те, який вплив він може мати на здоров’я користувачів платформи (переважно молодіжну аудиторію). Це викликає занепокоєння, оскільки дослідники знають, що платформи соціальних мереж можуть бути шкідливими, особливо для здоров’я деяких груп підлітків.
«Платформа настільки масштабна, але наукових досліджень щодо неї майже немає», — каже Marco Zenone, дослідник політики охорони здоров’я з London School of Hygiene & Tropical Medicine.
Zenone вважає, що дослідникам необхідно терміново почати з’ясовувати, чи є у TikTok подібні проблеми з іншими платформами, наприклад, руйнування психічного здоров’я деяких дівчат-підлітків і неспроможність уповільнити теорії змови. Ось чому разом зі співавторами на початку цього місяця він опублікував запропоновану програму досліджень, в якій окреслив області, які необхідно досліджувати експертам. Вони включають те, як на платформі представлено вживання алкоголю та вейпінгу, медичні поради, які надають користувачі, які стали більш актуальними через дезінформацію про COVID-19, а також політику модерації. Вони також стурбовані тим, що відбувається з користувачами, коли відео з особистими, делікатними історіями стають вірусними, і чи платформа має такий же вплив на психічне здоров’я підлітків, як Instagram.
«Дослідження дуже відстають, враховуючи, яке охоплення має TikTok», — каже Zenone.
The Verge поговорив із Zenone про запропоновану ним програму та чому дослідження впливу TikTok на здоров’я має значення. Це інтерв’ю було злегка відредаговано для ясності.
Чому ми знаємо замало про вплив TikTok на здоров’я?
Я думаю, що платформа швидко набула популярності, і дослідження не змогли наздогнати її. Тож зараз ми знаємо, що TikTok має 1 мільярд користувачів, і ми бачимо, що багато досліджень, які виходять, все ще проводяться у Facebook, Instagram та пов’язаних платформах, але ще не змінилися в TikTok. Нас, як дослідників охорони здоров’я, це хвилює, тому що ми бачили, що відбувалося в минулому, коли це не контролювали.
Що ви в результаті визначили як важливі галузі для вивчення і чому вони такі ключові?
Деякі з речей, які ми позначили, — це лише деякі проблеми, з якими ми мали справу на інших платформах соціальних медіа, і були задокументовані проблеми на інших платформах, але які ми ще не розглядали в TikTok. Так, наприклад, реклама шкідливих для здоров’я продуктів — такі продукти, як Juul, поширювалися в Instagram швидше, ніж дослідники здоров’я могли вивчити, як розширюється розмова. Це одна з причин, чому ми повинні бути активними в таких дослідженнях і документувати те, що відбувається навколо платформи.
Багато людей також дають поради щодо здоров’я на платформі, але ми насправді не знаємо про якість порад щодо здоров’я. Доступні дослідження говорять нам, що коли хтось має повноваження говорити на певну тему, вони зазвичай точні. Але якщо ви вводите конфлікт інтересів, наприклад, хтось продає продукт, якість знижується. І це може викликати занепокоєння залежно від того, як хтось використовує цю інформацію про здоров’я.
Ми також знаємо, що дезінформація є проблемою в соціальних мережах, але ми не знаємо її масштабу в TikTok. Нам також потрібно розглянути питання поширення ненависного або делікатного контенту в TikTok. Маючи мільярд користувачів, ми повинні запитати, наскільки добре його модерування насправді.
Чи подібні ці запитання до тих, які ми ставимо на інших платформах соціальних мереж, чи тут є щось унікальне в TikTok?
Основна відмінність, яку я бачу, полягає в тому, що TikTok дійсно має можливість вчитися у Facebook, Instagram та інших соціальних мережах. Недоліки задокументовані. Тож головне — це новизна. Соціальні медіа зазвичай стикаються з однаковими проблемами на різних платформах, навіть якщо вони різного масштабу. Це одна з причин, чому нам потрібно провести дослідження і подивитися, що відбувається.
База користувачів TikTok також дещо відрізняється. На платформі багато молодих людей, і я думаю, що ми повинні пам’ятати про це, проводячи дослідження.
Чому так важливо розуміти TikTok?
Ми вважаємо, що TikTok існуватиме досить довго. І ми знаємо, що більшість людей, які користуються ним, — молоді люди. Тож мова йде лише про те, щоб зробити TikTok максимально безпечним.
Я вважаю, що ми повинні тримати TikTok підзвітним. І один зі способів, яким ми можемо це зробити, — переконатися, що ми тримаємось в курсі того, що відбувається на платформі.
Читайте також:
Head of PR NGN.agency Ярослав Білодо про бізнес PR у TikTok
Netflix запускає функцію в стилі TikTok для дітей