• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Натхнення

Корейська типографіка, або Що сучасний дизайнер може почерпнути з азійського креативу

18 Січня, 2021
Час прочитання: 5 хв.
A A
39083-Ahn_Sang-soo-books
Share on FacebookShare on Twitter

Часто ми орієнтуємося на західні бенчмарки у дизайні (і не тільки), забуваючи про багатий досвід у цій сфері Сходу, відомого своєю естетикою. Саме цьому на Cannes Lions минулого року був присвячений один із напрямків доповідей спікерів під назвою «Східний креатив».

Зважаючи на те, що Cannes Lions є одним із джерел інсайтів і трендів для креативної індустрії всього світу, Марина Рода, дизайнерка маркетингового агентства Brain Tank, пропонує у своїй статті ознайомитись із яскравим представником східного креативу, основоположником корейської типографіки, дизайнером Ангом Санг-Cу (Ahn Sang-soo).

Марина Рода, дизайнерка маркетингового агентства Brain Tank
Марина Рода, дизайнерка маркетингового агентства Brain Tank

Корейська типографіка і її батько Анг Санг-су

Анг Санг-су є одним із найбільш активних корейських дизайнерів у світовому дизайн-співтоваристві. Корейська типографіка у її сучасному вигляді багато чим йому завдячує. Внесок Анга Санг-су та його досягнення у дизайні принесли йому безліч нагород, включаючи «Дизайнер року» від журналу Design Magazine у 1983 році, GRAND PRIX від ZGRAF 8 у 1998 році й премію Ґутенберґа у 2007 році. 

Головний спадок Анга Санг-су — це революція корейського алфавіту, хангиля. Вважається, що хангиль — найпростіша система письма у світі і його можна вивчити протягом кількох годин. Він складається з 14 приголосних і 10 голосних звуків. Створений він був як унікальний алфавіт для розмовної мови в середині XV століття. Хангиль уособлює собою відхід від китайських традицій і становлення культури незалежної Кореї.

Хангиль
Джерело

Анг Санг-су був першим, хто почав використовувати графічну гнучкість хангиля. Він змінив його квадратну структуру. Нетрадиційне бачення Анга Санг-су нагадує творчість Яна Чіхольда, відомого європейського типографа, та його маніфест німецької типографіки 1928 року Die Neue Typography («Нова друкарня»), який мав великий вплив на корейця та став своєрідним вікном в європейський дизайн.

Шрифти Анга Санг-су

Дизайнер почав вивчати читабельність корейського шрифту в газетах, за що був нагороджений премією Korea Newspaper Award. Це, врешті-решт, призвело до першої розробки власного дизайну шрифту в 1985 році. Шрифт Ahn Sang-Soo демонструє перший тип хангиля, який приділяє увагу змінній ширині. Того ж року він заснував Ahn Graphics — власну дизайнерську фірму та видавництво. Зараз дизайнер створив уже чотири видатні шрифти для хангиля.

Поєднання шрифтів, фото, ілюстрацій, патернів Анга Санг-су навіть тепер, через 10–20 років, виглядає актуальним. До цього у корейських майстрів були традиційні методи засобів вираження, але експерименти Анг Санг-су зі створення нових шрифтів дали поштовх розвитку корейського дизайну взагалі.

Творчість Анга Санг-су виділяється своєю здатністю виокремлювати та підкреслювати елементарність. Це чудово показано в проєктах Once.upon.a.time., Words.were.stars., When.they.took.on.a.meaning., They.fell.to.earth. Короткі та сміливі за змістом і формою образи є прикладом філософії дизайнера. Разом із цим його дизайн залишається практичним настільки ж, наскільки він є естетичним.

Тенденції

Останнім часом поміж інших трендів у дизайні простежується тенденція до мінімалізму та спрощення, і корейська типографіка та творчість Анга Санг-су ідеально транслює цю простоту.

Корейський дизайн добре збалансований, зрозумілий, простий. Тут не бояться по центру помістити зображення продукту, залишивши навколо багато повітря, простору, який красиво розбитий на блоки з урахуванням ієрархії подачі інформації. Потім доповнити це маленьким логотипом, лаконічним описом. Чи навпаки, вдало обігрують простір, приділяючи більше уваги зображенню продукту.

Джерело
Джерело
Корейський дизайн упаковки
Джерело
Корейський дизайн упаковки
Джерело
Приклад корейского дизайну упаковки
Джерело

Поступово вплив і стилістика східного дизайну стають відчутними й в європейському дизайнерському середовищі, де з’являється простір для експериментів. Найбільш сміливо й успішно це вдається невеликим молодим компаніям. Вони починають використовувати у своїй стилістиці грайливі елементи, прості брускові шрифти без засічок, спрощують дизайн.

Звичайно, дизайн і шрифти, як і все інше, відповідають темпу часу. Якщо раніше було нормально не поспішаючи вчитатися в одне слово, то зараз потрібно швидко вихопити суть і рухатись далі. Адже інформації дуже багато, її потрібно швидко сприймати та фільтрувати.

Тому невдало вибраний дизайн чи недоречний шрифт не виконує свою функцію — донесення інформації. Візуально невдала реклама викликає естетичну відразу та відчуття недоречності, можливо, навіть дешевизни.

Тож тут нам є чому повчитися у корейських дизайну та типографіці та творчості Анга Санг-су. В корейських кейсах із типографікою прекрасно простежується вплив на сучасний дизайн тенденції до спрощення.

Загалом, завдяки вивченню кейсів корейської типографіки можна зазирнути в інше дизайнерське середовище, подивитися на те, як працюють із типографікою в Азії, надихнутися новими методами роботи зі шрифтом і спробувати цей досвід адаптувати під нашу типографіку. 

Корисні посилання:

  • Наочний приклад про конструкцію хангиля в цій книзі
  • Про творчість Анга Санг-су
  • Звідси бралися відсилання до робіт та інша інформація: 1, 2, 3
  • Велика добірка робіт корейських дизайнерів
  • Приклади сучасних проєктів з корейськими шрифтами: 1, 2, 3, 4

Фото в заголовку: Джерело


Читайте також:

  • 5 кращих дизайнерських проєктів кризових часів, за версією організаторів Лондонського бієнале з дизайну.
  • Команда The Word Counter виділила основні тренди у типографіці для створення сучасного сайту в 2021 році.
Теги: дизайністоріїкреативтрендишрифт

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025

Мистецтво – це не лише про красу, а й про зміст. А фінансова грамотність – не лише про цифри, а й про стиль життя. У травні 2025 року кампанія «Financial...

Читати даліDetails

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Effie Worldwide назвав найефективніших у світі – результати Effie Index 2024

9 Червня, 2025
Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025
Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності
Інсайти

Effie Ukraine 2025: 93 шанси на визнання ефективності

25 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.