• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Культура і Життя

Книги & Digital: боротьба форматів або взаємопроникнення. Частина 2

17 Червня, 2020
Час прочитання: 4 хв.
A A
Книги & Digital: боротьба форматів або взаємопроникнення. Частина 2
Share on FacebookShare on Twitter

Продовжуємо інтелектуальне дослідження про те, чи здатна книга вплинути на розвиток креативності, та що і як сьогодні читають представники креативних індустрій України. У попередній публікації серії «Книги & Digital» думки щодо цього висловили полярні за профілем діяльності експерти: видавниця Юлія Орлова (Vivat) та український блогер та засновник SHATYRKO Agency Андрій Шатирко.

Естафету роздумів про любов до читання та про те, чи здатні книги надихати, чи є лінійним зв’язок між книгами і розвитком креативності, про майбутнє книги, перехоплюють Ольга Шапран, засновниця всеукраїнської платформи з обговорення книг ділової направленості ReadArea та керівна партнерка IT-компанії PioGroup Software, консультантка зі стратегії Profit Group Consulting for ITO, та Іван Хорош, засновник і власник Bee Bee Event Agency. А також Ольга та Іван радять свої улюблені книги.

Читання гарної книги — це когнітивний фітнес

Ольга Шапран, засновниця ReadArea Business Literature Club та керівна партнерка IT-компанії PioGroup Software

Мої найкращі ідеї виникали саме під час читання гарних книг

Я обожнюю читати. Читання гарної книги — це когнітивний фітнес, дуже корисно для мозку. Водночас, читання для мене — це свого роду відпочинок. Занурюючись у книгу, я відволікаюсь від справ та концентруюсь на тій темі, котру я обрала для вивчення в цей період часу.

Мене завжди надихають книги, де є реальні історії успіху і провалу, є боротьба з негативними явищами, подолання викликів. Або книги, які занурюють у дуже глибокі роздуми, як, наприклад, «Антикрихкість» Талеба чи «Людина в пошуках сенсу» Франкла. Мені важливо, щоб автор своїм твором зміг спровокувати мене до неспинних роздумів, бажання ділитися тим, що я дізналася, та через свою книгу робити мене кращою версією себе.

Мої найкращі ідеї виникали саме під час читання гарних книг або в процесі детального обговорення книги з тими, хто також читав її. Це, до речі, і є концепцією ReadArea — обговорювати прочитане задля того, щоб краще формувалися нові нейронні зв’язки після впитування такого обсягу інформації. Коли ми ділимося своїми думками стосовно прочитаного, згадуючи, ми краще запамятовуємо і мозок записує нейронними зв’язками, тоді людина як з полиці може дістати з пам’яті мозку певне рішення для певної ситуації.

Вважаю, що книга є дуже й дуже класним і доречним подарунком для будь-кого

Сертифікат на книги буде кращим подарунком, адже книги, які подобаються і підходять мені, не завжди можуть сподобатися іншій людині. Взагалі вважаю, що книга є дуже й дуже класним і доречним подарунком для будь кого.

Щодо паперу чи аудіо — мені важко сприймати аудіоформат

Електронну книгу читаю лише тоді, коли немає змоги швидко приступити до читання паперової книги. В наші дні кількість часу, проведеного за екраном комп’ютерів і гаджетів, безмежно виросла, і будь який час офлайн — це більше розкіш. Є такий (не)жарт: офлайн — це нова розкіш (offline is new luxury). Отже, фаворитом для мене є паперова книга. Це свого роду ритуал: гарно попрацювати вдень, щоб ввечері налити собі чашку улюбленого чаю, сісти в м’яке крісло та зануритися в світ книги. Також я обожнюю читати для своєї дитини. Перед сном у нас є обов’язковою процедура читання казок скандинавських письменників.

Книга житиме

Інформаційного фастфуду вже достатньо, і його кількість буде зростати. Читання книги буде такою ж розкішшю, як і час, проведений офлайн. Адже не всі зможуть приділяти час на читання та глибоке занурення у тему, яке пропонує книга.

Придумайте 50 способів використання цеглини

Щодо рекомендацій книг, я вважаю, що на розвиток креативності впливає будь-яка гарна і якісна книга. Тому я виділю просто три моїх улюблених на сьогодні:

«Blue Ocean Strategy/Shift» Renee Maubourgne Chan Kim. Це класика ділової літератури. Концепція справжнього креативу, яка надихає мільйони лідерів по всьому світу створювати блакитні океани, роблячи конкуренцію недоречною. З цією книгою мене познайомив екс-керівник Інституту стратегії Блакитного Океану в Малайзії Павло Шеремета через цікаві приклади на лекціях та навчальних програмах для управлінців і власників бізнесів.

Валерій Пекар «Різнобарвний менеджмент» — ще одна моя настільна книга. Креативна і, разом з тим, дуже зрозуміла подача моделі еволюції психосоціальних систем. Завдяки розумінню способів мислення людей, що рухає їхніми вчинками, можна обрати максимально ефективну модель лідерства та управління.

«The idea book» Fredrik Haren. Фредрік уже впродовж 20-ти років вивчає креативність по всьому світу. Він написав 11 книг. Остання, над якою він працює зараз, — про креативність у країнах, що розвиваються (Creativity in developing countries). Його «The idea book» виглядає зовні, як Біблія (чорна текстильна обкладинка з короткою назвою сріблястого кольору), всередині містить вправи на розвиток креативності та порожні аркуші для запису відповідей та будь-яких думок. Мої улюблені вправи: «take away the fundamentals», «create new ideas by combining two or three already existing concepts», придумати 50 способів використання цеглини.

Книги & Digital: боротьба форматів або взаємопроникнення. Частина 2

Книжки — це паливо для мого мозку, енергія життя

Іван Хорош, засновник і власник Bee Bee Event Agency

У моє життя книги приходять періодами, сетами

Буває, що я одночасно читаю три книги. І мене це дуже надихає! Коли одночасно інформація заходить з трьох боків — ці періоди стають для мене періодами великого натхнення і джерела енергії. Зазвичай мій сет, коли я одночасно читаю декілька книжок, потім змінюється сетом, коли я по 2-3 місяці не читаю. Проте в цілому, так, читати я люблю!

Є два типи книг, які мене надихають. Перший — духовна література. Другий — бізнес- та креативна література. З приводу духовної літератури — зараз це «Бхагавад-Гіта». Там вічне знання, і я його вивчаю вже досить довго, 10 чи 15 років. Я не пам’ятаю, коли вперше почав цю книгу читати. Вона з різних боків подає духовну науку. І це надихає мене постійно. І це натхнення не на «тут і зараз», хоча буває і для «тут і зараз», але здебільшого воно для сенсу життя.

Другий тип книжок, які немов потужне паливо для мене: дуже швидко в мене «входять», я їх дуже швидко прочитую, їх не потрібно настільки глибоко аналізувати, як духовну літературу, але одночасно вони дають сильний поштовх енергії, якого вистачає на 2-3 місяці. А потім — швидко вивітрюються. Це книжки про малий та середній бізнес, в стані якого я зараз перебуваю, книжки про креатив, яким я зараз займаюся. Серед таких бізнес- та креативних книжок мене надихають поради від людей, які мене надихають. Якщо людина, з якою я дружу, мені подобається її стиль, я надихаюся нею, радить мені якусь книжку, то я, швидше за все, візьму таку книжку. Я дуже рідко відвідую книжкові магазини. Обираю книжки сам, частіше через інтернет. Часто купую книжки, про яких я почув на лекціях, семінарах, або коли хтось порадив, або я десь сам про неї прочитав. Тому для мене рекомендації найбільш важливі. Сам собі книжки я обираю дуже рідко.

Для мене взагалі життя — це креативність

Я хочу жити, коли в мене є натхнення. Цю енергію і поштовх дають різні джерела. Інколи це прогулянки, іноді — самовдосконалення, інколи це спорт, інколи це сім’я. Праця, досягнення, невдачі… Але книжки займають дуже серйозну частину цього енергетичного потоку. Це паливо для мого мозку, енергія життя. А для мене взагалі життя — це креативність. У мене головне завдання — долати перешкоди, вирішувати якісь проблеми та складні питання креативно. Креативний стиль життя — моя ціль.

Для мене є повністю лінійним зв’язок між книгою як одним із джерел, звідки я беру енергію, і креативністю, тому що креативність для мене дорівнює енергії.

Беру на тест до 20% інструментів з бізнес-книг

Оскільки вплив книжок на мене доволі короткий, я практично одразу, як тільки надихнувся, щось впроваджую в життя. Якщо я прочитав книжку, то відсотків 20% інструментів з цієї книжки я впроваджую в життя саме тут і зараз. Беру на тест. І десь загалом 1-5% з цієї книжки залишається зі мною на все життя. Хоча, чесно, найчастіше більша частина книги все ж проходить повз мене.

Якщо мені дарують книжки, то такі, які я сам собі замовив на подарунок

Дуже полюбляю книжки. І дуже полюбляю подарунки, які я сам собі обрав. Тому якщо мені дарують книжки, то такі, які я сам собі замовив на подарунок. Самостійно дарую дуже нечасто. Останні книжки, які ми купували, то були книжки до бібліотеки нашої агенції. В цілому книги я дарую комусь десь раз на 2-3 роки. Більше отримую книги у подарунок. Кожного дня народження я поповнюю власну бібліотеку завдяки тому, що роблю собі «списочок для друзів», і мені дарують те, що я хочу. 

Я олдскульний чувак і читаю тільки друковані книги

Я читаю лише друковані книги. Лише коли подорожую, тоді беру з собою електронну книжку. В принципі як цифровий контент я читаю лише статті або пости. Я не пам’ятаю, коли я читав не під час подорожі книжку саме в електронному варіанті. Я олдскульний чувак.

Якщо я втомлений — беру духовну літературу

Коли я втомлений і мені потрібно відпочити, мабуть, візьмуся за аудіо, щоб воно мені «фонило», а я займався справами. Скоріше за все, слухатиму або лекцію, або як людина читає книжку онлайн, у Facebook. Якщо я втомлений, і мені потрібно повністю переключитися, то я беру духовну літературу. Хоча би для того, щоб нагадати собі, що втома — це не те, на чому потрібно зосереджуватися, щоб ще раз зрозуміти, що сенс життя — в іншому.

Стовідсотково книга житиме через 20-30 років

Попри вебінари і альтернативні способи сприйняття інформації — я читаю. Для мене це різні контенти. На вебінарі я отримую натхнення від людини, від того, як вона каже, що вона каже, від її енергетики, від того, як виглядає людина. А з книжки я отримую глибоке занурення, я можу робити помітки, повертатися, потім перечитувати, це більш глибокий момент зосередження і вивчення книжки. Стовідсотково книга житиме через 20-30 років.

Кради як митець — немов би дозвіл для мене

Перша книга в моєму списку — це все ж таки духовна література. Це «Бхагавад-Гіта» у перекладі Бхактіведанти Шріли Прабхупади. Чому це для мене про креативність? Тому що я розумію, хто я за природою і що я повинен правильно використовувати такі інструменти, як тіло й мозок, щоб отримати саме той рівень креативності і у тому напрямку, який мені потрібен. Мені потрібно розуміти, як з цими інструментами впоратися і як їх використовувати. Коли я розумію сутність речей, то в мене є набагато більше натхнення, а це, в свою чергу, дає мені можливість креативити більше, тому що розуміння сенсу життя, бажання життя дає енергію для креативу. 

По креативу найбільш впливовою для мене є книга Дмитра Чернишова «Як люди думають». Людина з рекламної агенції ділиться інструментами, які розвивають креативність. Я не розвивав з цих прикладів безпосередньо свою креативність, але я використовував інструменти звідти під час наших відкритих заходів для клієнтів. Книга дуже прикольно написана, в ній багато дуже правильних моментів.

І третя книжка, як це не дивно, «Кради як митець». Для мене вона стала дозволом собі. Щоб я прийняв той факт, що все те, що я отримую звідусіль, з будь-яких медіа, книжок, з перегляду чогось там, — це надихає мене на креативність. Дозвіл брати інформацію звідусіль і саме на цьому робити якісь креативні штуки, розуміючи, що джерелом первинної інформації є хтось інший.


Матеріал підготувала Ірина Почапська

Перша частина статті «Книги & Digital»

Фото в заголовку: unsplash.com

Теги: книгинавчаннянатхнення

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

30+ визнаних експертів реклами і маркетингу виступлять на Ukrainian Creative Stories 2025
Інсайти

30+ визнаних експертів реклами і маркетингу виступлять на Ukrainian Creative Stories 2025

13 Травня, 2025

29 та 30 травня в Києві відбудуться заходи Ukrainian Creative Stories 2025. Два дні глибокого занурення в рекламний креатив, брендинг, дизайн і технології, сучасні тенденції і виклики рекламної індустрії. Власним...

Читати даліDetails

«ОЕ. 30 років у фото та спогадах». Книжкова новинка про творчий шлях гурту Океан Ельзи

Як знайти роботу мрії: на CASES вийшов безоплатний курс за участі N-iX, MacPaw та Netpeak Group

РЕКОМЕНДОВАНО

Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025
Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025
Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.