Редакція Design Week поспілкувалась із самоучкою в розробці AR Вівіан Галінарі про її кар’єру та про те, як вона поєднує технології з креативністю to go viral.
Кар’єра Вів Галінарі дуже змінилася. Кодерка-самоучка починала творити у своїй рідній Бразилії, ще бувши студенткою бізнесу. Після закінчення навчання вона переїхала до Європи, де її резюме накопичувало різні посади, наприклад, продавець газет.
Сім років перебування в лондонському офісі D&AD поклало початок її творчій кар’єрі, і доповнила вона це майстер-курсом інновацій. Вівіан зрозуміла, що їй потрібно знати базу у кодуванні, якщо вона дійсно хоче працювати з інноваціями, тому вона переїхала до Південно-Східної Азії, щоб навчатись.
Все це призвело до її роботи у Facebook і ВВС. Але ви можете знати її краще завдяки роботі зі створення AR-фільтрів для соціальних мереж деяких відомих світових брендів.
«В AR все по-новому»
Обсяг фільтрів соціальних мереж значний — робота Галінарі наразі набрала понад 400 мільйонів показів на різних платформах. Бренди та роздрібні торговці використовують її навички, щоб додати інтерактивності кампаніям та комунікації. Останні її роботи включають фільтри для D&AD та Maybelline New York, а також для одних із найпопулярніших облікових записів Інтернету. Наприклад, тих, що належать моделям Емілі Ратажковскі, Кендалл Дженнер та Беллі Хадід.
Галінарі каже, що розробка AR-ефектів схожа на будь-який інший вид творчого проєкту. Робота починається з брифу. «Деякі клієнти пропонують детальний короткий опис для роботи, в той час, як інші проєкти вимагають розкриття абсолютно нової концепції», — зазначає вона.
Основний спосіб, яким її робота відрізняється від типових креативних проєктів, — створення прототипів. «В AR все по-новому», — говорить Галінарі, що означає постійне вдосконалення техніки та зміщення меж можливостей. «Лише шляхом перевірки концепцій ми встановлюємо, що можна розробити для отримання досвіду та способів роботи навколо нього, щоб зменшити несподіванки під час розвитку».
«У мене на комп’ютері сотні незавершених проєктів»
Поєднання дизайну та технологій Галінарі називає креативним кодуванням. Хоча обидва методи часто розташовані один проти одного, вона пояснює, що наявність одного дозволяє виражатись іншому. Маючи досвід роботи в галузі дизайну та реклами, Вівіан каже, що підходить до технічної сторони своєї роботи інакше, ніж колеги.
«Коли я розпочинаю проєкт, я, як “людина, що має початкові ідеї”, схильна мислити творчо, а не починати з технічного процесу, — каже вона. — Я схильна зосереджуватися на ідеї, замість того, щоб задумуватись “як це реалізувати”».
Як і будь-який дизайнер, Галінарі каже, що більшість її робіт походить від «експериментів та цікавості». «Я тримаю свій розум відкритим для всіх впливів навколо мене, і завжди намагатимусь перетворити щось цікаве в ефект, — каже вона. — Звичайно, не все досягає успіху — у мене на комп’ютері сотні незавершених проєктів».
Фактично, Галінарі каже, що саме ці незавершені проєкти демонструють, як технологія та дизайн можуть так добре співпрацювати. «Для мене експерименти та відкритість — це шлях до поєднання технологій із творчістю; якщо ідея не працює зараз, це не означає, що вона не спрацює колись у майбутньому, коли я знову перегляну її свіжими очима та з іншої точки зору», — зазначає Вівіан.
«Дизайнери з навичками 2D та 3D мають таку перевагу»
Той факт, що напрямок AR зараз новий, робить його хорошим кар’єрним простором для досягнення цілей, каже Галінарі. Крім того, оскільки споживачі постійно відмовляються від більш традиційних форм реклами та комунікації з брендом, AR-фільтри мають попитом. Але вона додає: «Вам потрібно зайти туди зараз».
Галінарі каже, що «самоучка» має свої переваги та недоліки. З одного боку, це означає планування власного навчального плану, присвяченого конкретно тій роботі, яка вас цікавить. З іншого боку, це вимагає дисципліни та зосередженості. Є багато хороших місць для навчання, каже Галінарі.
«Крива навчання неймовірно мала, і сайт Spark AR у Facebook має багату документацію», — каже вона. «Я витратила лише тиждень на вивчення тут, поки не змогла почати створювати власні творіння, не потребуючи кодування, і дизайнери з навичками 2D та 3D мають таку перевагу».
«Постійне навчання та вдосконалення — це моє заняття на все життя»
Щодо пошуку можливостей, Вівіан каже, що вона покладається на платформи AR/3D, такі як Poplar Studio — платформу, яку вона позначає як впливову для своєї позаштатної кар’єри: «Мої перші комерційні проєкти прийшли звідти, і мені пощастило, що мене обрали для розвитку їхніх проєктів і я мала можливість працювати з великими брендами».
Нарешті, вона зазначає, що майбутні дизайнери AR повинні навчатися та формувати свою практику, і «для мене це чудово працює, оскільки безперервне навчання та вдосконалення — це моє заняття на все життя».
Творча провокація в графічному дизайні. Розкриття, заохочення, підтримка