• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Розвиток і Ефективність

Як позитивно ставитися до відгуків та критики

19 Жовтня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Як позитивно ставитися до відгуків та критики
Share on FacebookShare on Twitter

Не має значення, наскільки ви кваліфіковані та скільки досвіду ви маєте. Ми всі отримуємо відгуки про свою роботу, і вони не завжди позитивні. І боротьба з цим може бути справді складною.

Легко розсердитися на критики й відповісти на неї на емоційному рівні, який здається непомірним. Причина цього в тому, що нервові шляхи людського мозку були розроблені в той час, коли, якщо ви виключені з їх соціальної групи, це, ймовірно, означало б смерть у щелепах шаблезубого тигра. І хоча сьогодні жодні дикі тигри не бродять по коридорах творчих студій, той самий попередньо запрограмований рефлекс все ще спрацьовує, коли нас критикують: бий або тікай.

Тож як нам піднятися над нашим основним програмуванням і навчитися жити з негативними відгуками? Творча спільнота поділилась порадами нижче.

Видаліть своє его з ситуації

Боротьба зі зворотним зв’язком починається з усунення его з задачі. Це означає зробити крок назад і визнати, що це робота, яку критикують, а не ви як особистість. Це може здатися очевидним, але, як ми щойно згадували, наш первісний мозок не сприймає це так, тому вам, по суті, потрібно «добре поговорити», як то кажуть.

«Намагайтеся не сприймати критику особисто: мова йде про роботу, а не про вас, — каже контент фахівець Thomas Ridge. — Це не завжди легко, якщо ви емоційно в це вкладені, але ви повинні постаратися сприйняти критику як щось, чому можна повчитися — якщо це виправдано».

Одна з технік, яка допоможе у цьому, — це додати трішки часу і кілька глибоких вдихів. Як радить дизайнер Luke Tonge: «Завжди спіть й перечитуйте електронні листи, що відповідають на критику, перш ніж натиснути “надіслати”».

Артдиректор і письменник Marc Diamond пропонує інший підхід: «Іноді критичний відгук здається справжньою вогняною кулею. Тож напишіть свою чітко сформульовану відповідь. Збережіть її. Потім вирушайте на довгу прогулянку. Подумайте над цим. Можливо, зворотний зв’язок не такий вогняний, як ви спочатку думали? Перепишіть свою відповідь».

feedback
Headway

Припустимо, що критика добре мотивована

Коли ми чуємо, як нашу роботу критикують, ми негайно реагуємо на те, що інша людина нападає на нас, і вони мають намір принизити нас. Іноді це може бути так, але, як правило, у творчих індустріях більшість людей намагаються бути корисними та підтримувати. Тому краще припустити, що особа, яка надає відгук, хоче хорошого результату. Якщо переосмислити критику таким чином, буде легше позбутися від емоцій.

Іншими словами, надайте своєму клієнтові, менеджеру або начальнику певну заслугу. Вони не намагаються зробити вас нещасними, вони намагаються допомогти, а також мають цінний досвід та думки, якими вони можуть поділитися з вами. Як каже вебдизайнер Pete Clark: «Це допомагає усвідомити, що ви в одній команді. Різниця в думках часто пов’язана з однією людиною, якій бракує контексту».

Прислухайтесь до фактів

Як тільки вам вдасться усунути своє его, ви зможете фактично прислухатися до сказаного, при цьому емоції вилучені з ситуації.

Так, на практиці це ніколи не буває легко. Але, як зазначає Ben The Illustrator: «Навіть якщо це жорстоко, це ніколи не буде особистим. Для мене, як правило, конструктивна критика приводить до набагато кращого продукту».

Як творча людина, одним з ваших найкращих умінь має бути співпереживання, тому спирайтесь на це та використовуйте його на свою користь. Як зауважує художник із глини та ілюстратор Clay Disarray: «Я намагаюся нагадати собі, що справжній емоційний інтелект, якого художники зазвичай мають у достатку, передбачає бачення речей з точки зору всіх інших. Тому це може бути корисним процесом, навіть якщо він спалює трохи тут і там ».

Уникайте оборони чи виправдань

(Ми вважатимемо), що не лише людина, яка критикує, хоче допомогти вам вирости творчим. Ви теж! Тож чиніть опір будь-якому інстинкту оборони чи виправдовуванню, що ваша робота не на висоті. Це може змусити вас почувати себе трохи краще в короткостроковій перспективі, але в довгостроковій перспективі це означатиме, що ви повторюєте одні й ті самі помилки.

Натомість вам потрібно бути повністю готовим прийняти, що ви не найкращий художник, дизайнер чи фотограф, який коли-небудь жив (поки що), і завжди є місце для вдосконалення. Замість того, щоб боротися з негативним відгуком, прийміть його та використовуйте для вдосконалення своєї справи.

«Для мене мова йде про уникнення негайної реакції, але замість цього, приділіть хвилину і зробіть крок назад, щоб мати змогу обробити її та відповісти, — каже Petra Smith, засновниця маркетингового консалтингу Squirrels & Bears. — Якщо я можу щось змінити, я сприймаю цей досвід як засвоєний урок і як спосіб покращити ситуацію і зробити все інакше».

feedback

Не потрібно погоджуватися

Однак, не завжди потрібно погоджуватися з критикою. Якщо це так, важливо, щоб ви ретельно продумали, чому ви не згодні, знайшли способи злагоджено та дипломатично аргументувати свою думку та працювали над пошуком спільної мови.

Як каже цифровий художник Kato Trofimova: «Іноді це допомагає впоратися з критикою, залучаючи клієнта до процесу створення. Шановний клієнте, вам не подобається ілюстрація? Гаразд, давайте разом подумаємо, як досягти ваших цілей. Це як зробити клієнтів своїми партнерами у творчому злочині».

Подібним чином Sarah Unwin, цифровий координатор Інституту BIMM у Манчестері, закликає вас: «Керуйте розмовою, перевертайте динаміку влади. Подумайте, які сфери роботи ви хочете покращити, і попросіть надати конструктивний відгук щодо цієї конкретної області».

Шукайте зворотний зв’язок

Досі ми сприймали критику як суто пасивну річ. Але насправді ми повинні виходити на вулицю та шукати відгуків про свою роботу як спосіб вдосконалити як окремі творіння, так і наші навички в цілому.

Це особливо важливо для старшого дизайнера продуктів Elliot Rylands: «Важливо активно просувати зворотний зв’язок в UX. Тестування нашої дизайнерської та інноваційної роботи є ключовим у розгортанні централізованих для людини рішень, і ми активно шукаємо зворотного зв’язку. Дизайн — це ітераційний процес. Охопіть зворотний зв’язок як спосіб знайти найкраще рішення!»

По правді кажучи, всі креативники повинні дотримуватися цієї стратегії. Як каже ілюстратор і письменник Ben Tallon: «Конструктивна критика — один з найцінніших інструментів навчання, який у нас є. Шукайте зворотного зв’язку з усіма, особливо з тими, хто більш досвідчений, але не враховує нічиїх коментарів. Мою кар’єру можна визначити за допомогою важливих коментарів клієнтів, однолітків, друзів та студентів, які іноді спочатку жалили, але врешті-решт докорінно змінили речі на краще».

І пам’ятайте, як каже художниця та ілюстраторка Carina Lindmeier: «Ви не можете контролювати те, що вам говорять інші люди, але ви точно можете контролювати, як ви це сприймаєте, як реагувати на це і як вчитеся з цього, щоб рости. Багатьом не сподобається те, що ти робиш, але це нормально, і це робить тебе унікальним».

Джерело

Фото на головній: Adam Jang


Читайте також:

«Нас цікавить не тільки процес, а й кінцевий результат». Засновниця КАМА Анна Вовк про особливості креативної освіти

Теги: історіїкреативпорадисуспільство

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency
Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025

Дві українські команди створили новий бренд для азербайджанського ринку. Courir — французька франшиза, яка декілька років працювала на ринку Кавказу, але зараз завершує свою співпрацю. Власники в Азербайджані вирішили продовжити...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

19 Травня, 2025
Ідеї

Ікона чистоти та стилю: MAKE SENSE створили лонч-кампанію для перших в Україні чорних вологих серветок Naturelle

29 Квітня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.