Вам прийшов час скористатися послугами івенторів, і тут виявилося, що пропозицій на ринку безліч. Чи не надто переоцінений «багаторічний досвід та сотні реалізованих заходів»? Можливо, у такій креативній сфері варто віддати перевагу молодим людям з палаючими очима та свіжим поглядом? Про роль досвіду в івент-індустрії розмірковує Олексій Куликов, керуючий партнер івент-агентства Ant@Hill.
Якщо вбити в пошуковій системі «івент-агентство», то можна загубитися в кількості пропозицій. Шукати серед них «своє» варто за багатьма критеріями, але зараз хочеться поговорити про ключовий — досвід.
Іноді доводиться чути думку, що в креативній індустрії досвід не надто важливий: варто лише бути обізнаними у трендах, щоб створити крутий сучасний продукт. І недосвідченість у такому разі сприймається навіть як перевага: незаангажований погляд, свіжий підхід та інше. Але проблема в тому, що івент-індустрія зовсім не про креативний сценарій. А про те, щоб провести складний у своїй організації захід. І ось тут досвід дуже важливий.
Наведу як приклад перелік пунктів, за якими молоді агенції програють старожилам ринку.
Знання нюансів різних майданчиків
Тут усі факапи, які раніше трапилися, цінніше, ніж їх відсутність. Десь розмір вантажного ліфта недостатній для того, щоб занести габаритні декорації. Десь керівник стягує штрафи навіть за дрібні пошкодження. А десь, щоб усе пройшло гладко, варто підготувати похвилинний графік заїздів на територію, бо проїзд для вантажівок лише один.
Розуміння структури події
Коли проводиш івент у 1001-й раз, то глибоко розумієш його структуру. Якось трапився форс-мажор, і мені довелося керувати заходом, не знаючи його сценарію. Врешті все склалося, тому що ключові точки ризику мені давно відомі.
Знання підрядників
Особисте знання підрядників і всіх особливостей роботи з кожним із них — важлива перевага досвідченого івентора. Ідеальних серед них точно немає. Хтось дорожчий, хтось лінивіший, а хтось ніколи не дотримується дедлайнів, і потрібно спочатку готуватися до інших термінів. В одних сильною стороною є технологічність, а в інших — аналоговість. Знання всіх цих нюансів дозволяє реалізувати події на належному рівні та гарантувати якість.
Вміння знаходити спільну мову з клієнтом
Вміння розуміти мову клієнта, його побажання та бачення процесу — те, що приходить лише із прочитанням 5000 брифів та проведенням 2000 дебрифінгів.
Орієнтування у технологічних процесах
Під час планування івента важливо правильно розрахувати, скільки часу закладати на будь-який, навіть, на перший погляд, незначний момент. Зокрема це стосується і термінів на виробництво. На доставлення товару з Китаю та Польщі потрібно закладати різні терміни.
Щоб привезти 1500 пледів, мікроавтобуса вже не вистачить, а якщо стенд важить бодай пів тонни, то потрібно замовляти маніпулятор. А одні й ті самі 450 кілометрів автобусом із Києва до Одеси чи до Кам’янця-Подільського займуть різний час.
Розуміння райдерів зірок
Коли селебріті оголошують свої райдери, досвідчений івентор не біжить виконувати все до останнього пункту, а розуміє, про які поступки чи альтернативи можна домовитися, а що є справді принциповим. Це може заощадити бюджет та спростити організаційні моменти.
Розуміння системи роботи готелів
Готель, в якому можна чудово переночувати одну ніч, далеко не завжди добре себе зарекомендує як майданчик для проведення масштабного заходу. П’ять зірок — це не тільки про якість проживання, а й про враження від їжі та рівня роботи персоналу на бекстейджі.
Досвід реалізації події «у полі»
Мабуть, найголовніша конкурентна перевага «досвідчених» агенцій — уміння будувати подію будь-де, хоч у чистому полі, далеко від цивілізації. Адже якісно опрацювати логістику та організувати все так, щоб не довелося останньої миті їздити докуповувати щось за 100 кілометрів, зможе далеко не кожен.
Івентори — це передусім менеджери. Вони організовують процеси та координують роботу артистів у межах певного проєкту. І коли цей проєкт ваш, то навряд чи варто ризикувати його якістю заради експерименту з менш досвідченими представниками сфери.
Фото в заголовку: Лі Бланчовер, https://unsplash.com/
Читайте також:
Інсайти конференції CASES: Marketing, Strategy & PR