Нові часи вимагають нового розуміння лідерства. Ендрю Циммерман, президент frog — глобального агентства з дизайну та інноваційних консультацій, — розмірковує про те, чому емпатія та емоції сьогодні повинні бути в центрі уваги та чому на це мають звернути увагу лідери компаній, якщо вони хочуть і надалі працювати в кардинально нових умовах.
Минулого року агенція frog відзначила своє 50-річчя. До ювілею агенція підійшла як одна з найуспішніших та знакових дизайнерських фірм у світі. Ми згадали все наше славне портфоліо, починаючи з Sony Walkman та Apple McIntosh SE до останніх шедеврів, які ми створили з такими клієнтами, як Disney та SiriusXM. Мені як нинішньому дизайн-директору frog було трохи сумно, що моє покоління не стало частиною великої історії агенції. Невже наші найкращі роки вже позаду? Який слід ми залишимо у наступному десятилітті?
За кілька тижнів форма компанія frog зі стуктури, в яку входило 14 студій у 10-ти країнах, перетворилася на 700 ізольованих одинаків у різних куточках світу.
Але 51-й рік нашої історії змінив усе. Прийшла пандемія і стала диктувати свої порядки. Наша найбільша студія в Шанхаї просто задихнулася, як канарка у вугільній шахті. Водночас ми швидко усвідомили, що тепер нам потрібно працювати віддалено, інакше наш бізнес просто щезне. Нам довелось змінюватися, причому майже миттєво. За кілька тижнів форма компанія frog зі стуктури, в яку входило 14 студій у 10-ти країнах, перетворилася на 700 ізольованих одинаків у різних куточках світу.
Якби я рік тому знав, що на нас чекає в 2020-му, я би серйозно злякався. Адже велика доля нашої роботи — це польові дизайнерські дослідження та програма навчальних семінарів, розрахованих на невеликі групи і особисте спілкування. Ці семінари були окремим креативним простором для посвячених, створеним для натхнення, провокації та розвитку магічного мислення. А тепер треба було від цього відмовитися.
Наші постійні клієнти, однак, все ще хотіли з нами співпрацювати. Вони не тільки не бажали ризикувати, поставивши бізнес на паузу. В багатьох випадках пандемія, з одного боку, та їхній діловий та клієнтський досвід, з іншого, навпаки, вимагали, щоб вони ще інтенсивніше рухалися вперед, створюючи нові «нормальні умови» в ці ненормальні часи.
Як вплинула на нашу команду зміна стилю роботи
Більшість наших співробітників (frogs — «жаби», як ми самі себе називаємо) у цілому задоволені віддаленою роботою, понад 80% «жаб» хотіли б мати можливість працювати частково вдома, а частково в студії. Понад 70% вважають, що робота вдома не менш продуктивна, ніж робота в студії, якщо не більш продуктивна. Три чверті «жаб» вважають, що наша глобальна комунікація стала набагато краще, ніж раніше.
Нещодавно один із наших дизайн-директорів зізнався мені, що віддалена робота насправді створила сильнішу, більш згуртовану глобальну спільноту в нашій організації через більш інтенсивну комунікацію: «Нові канали комунікації в нашій компанії буквально закреслили географію. Я ніколи не відчував себе настільки близьким до моїх колег, де б вони не знаходилися. Це дивовижне відчуття».
При цьому, однак, більше двох третин «жаб» сумують за живим людським спілкуванням та особистими контактами. Наші клієнти також визначають моменти живого спілкування людини з людиною як фактор, якого їм дуже бракує. Всі також зазначили, що нинішній час вимагає від партнерів більше спритності, жорсткості, навіть агресії. Це нібито допомагає ефективно відреагувати або миттєво адаптуватися до нових ситуацій, які можуть виникнути в будь-яку мить.
Наші клієнти прагнуть від frog продовження плідної співпраці з ними протягом цього складного часу. Вони цінують те, як ми змінили свої моделі, щоб зробити їх більш працездатними, забезпечуючи ефективну співпрацю в реальному часі, замість постійного узгодження мітинг-звітів. Але ми також знаємо, що наша команда «жаб» нині працює більше, що може призвести до вигорання або виснаження. Тому ми на рівні керівництва постійно шукаємо найкращий баланс між професійною та особистою сторонами нашого життя.
Емпатія та емоції зараз важливі, як ніколи
Більше третини «жаб» — батьки, вони опікуються дітьми, працюючи з дому. Ми дійсно хочемо, щоб наші люди ставили в пріоритет свої сім’ї. Ми навіть включили наших «пуголовків» (юних «нащадків жаб») до участі в загальних заходах агенції, оскільки вони певним чином є нашими потенційними колегами та менеджерами.
Мабуть, треба зазначити і ще один нюанс, який прямо вплинув на поняття лідерства в компанії. Мова йде про соціальні потрясіння, які спостерігаються в багатьох країнах, перш за все у США. Ці потрясіння примусили нас переглянути своє розуміння лідерства.
Ми зрозуміли, що справжнє лідерство передбачає наявність співпереживання, вразливості та любові.
Сьогодні агенції frogs не потрібні лідери-функції, в голові яких стосами складені готові рішення. Ми шукаємо лідерів, які прагнуть розділити з нами всі можливі труднощі та фейли на новому шляху. Найкращі лідери, за нашим розумінням, готові ділитися особистими історіями та не соромляться зізнаватися у власних переживаннях та сумнівах. Відомо, як всі з полегшенням зітхають, коли найвищі керівники зізнаються, що існують речі, яких вони, як не дивно, теж не знають.
Отже, для ефективної креативної роботи в сучасних умовах ми повинні подвоїти свій акцент на емпатії: і під час створення різноманітних команд, і під час розробки продуктів для різноманітних груп користувачів, і під час організації ефективної віддаленої роботи. Засновник компанії frogs Хартмут Есслінгер колись виголосив постулат: «Форма слідує за емоціями». Ми ще не до кінця розуміємо, як і наскільки нові умови змінять наш спосіб роботи. Але в чому ми вже твердо впевнені: емпатія та емоції зараз повинні бути в центрі уваги. Адже 51-й рік нашої історії вже приніс нам стільки емоцій, скільки ще рік тому ми не могли навіть уявити.
Фото у тексті:
Протиріччя чи взаємодоповнення? Або як знайти баланс між роботою та хобі. У колонці британського психолога, доктора Крістіана Джаррета.