• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Бізнес

Алгоритм дій брендів в кризовій ситуації: успішні дії та помилки

21 Липня, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Алгоритм дій брендів в кризовій ситуації: успішні дії та помилки
Share on FacebookShare on Twitter

Навіть стійкі компанії досить часто можуть потрапляти в ситуації, які в негативному ключі відображаються на їх іміджі, продажах і подальшій роботі. Яким повинен бути алгоритм дій брендів у кризовій ситуації та які типові помилки роблять бренди поділилася СЕО агентства комунікацій ВАРТО Наталія Холод.

Алгоритм дій брендів в кризовій ситуації: успішні дії і помилки
СЕО агентства комунікацій ВАРТО Наталія Холод

Виникла криза. Що робити? Як бути?

Як тільки відбувається криза, перше, що потрібно зробити — відновити історію подій і знайти першоджерело. Дуже важливо не приймати ніяких дій, якщо не володієте повною інформацією: що сталося, як сталося, що тому передувало. Експрес-аналіз робиться досить швидко, але страхує від прийняття емоційного рішення, яке може стати для бренду фатальним.

«Ми знаходимо першопричину ситуації й розбираємося з нею. Миттєво нічого робити не потрібно». Залежно від того, що послужило першопричиною є різні сюжетні лінії, як на це можна реагувати. Іноді досить знайти першоджерело, вирішити з ним ситуацію і конфлікт налагодиться.

Наприклад, покупець незадоволений продукцією, він про це написав у своїх соцмережах або залишив коментар на сторінках бренду. Що робимо?

Починаємо спілкуватися з людиною і розуміємо — або це одинична ситуація, або продуманий план по дискредитації бренду. У першому випадку працюємо безпосередньо з покупцем, міняємо продукцію, просимо вибачення, заохочуємо — в залежності від ситуації. Якщо це спровокована кампанія, не завжди потрібно відразу реагувати від імені бренду. Часто бренди роблять помилку, коли відразу починають доводити свою правоту. Спочатку підсилюємось аргументами й фактами, потім діємо. У випадку з провокаціями більш вигідний варіант для брендів — вести комунікацію не від свого імені, можна звернутися до партнерів або дружніх організацій, наприклад — в організацію захисту прав споживачів.

Покроковий план буде залежати від ситуації. Загальна порада — не можна пропускати негатив, навіть коли він здається незначним. Контрзаходи повинні бути завжди. І пам’ятайте, зі шлейфом від негативу теж потрібно працювати, його можна нейтралізувати планомірною роботою в позитивному ключі.

Кейс агентства ВАРТО

Охоронці однієї мережі супермаркетів застосували силу до людини, яка була без маски. Конфлікт швидко розгорівся в міських ЗМІ, групах і навіть вийшов в офлайн завдяки блогеру-активісту.

Перше, що ми зробили з боку агентства — оперативно з’ясували всі дані про особистостей, які спровокували конфлікт. Бренду ж рекомендували не виправдовуватися, але і не йти в мовчання. Інформація, яку нам вдалося з’ясувати: по-перше, людина перебувала в стані сильного алкогольного сп’яніння, по-друге, він був соратником активістів, які заробляють тим, що створюють проблеми для брендів.

Детальніші відомості про процес з боку агентства — дати офіційну позицію в ЗМІ від імені бренду й оперативно вести комунікацію в соцмережах. SMM-відділ агентства «Варто» 7 днів цілодобово обробляв негативні коментарі та в підсумку переломив тональність з негативної на позитивну. Після чого співвідношення негативних коментарів до позитивних зафіксувалося на рівні 30:70. Фахівці агентства «Варто» по роботі з медіа спілкувалися зі ЗМІ та роз’яснювали подробиці інциденту. В результаті всі 44 негативні публікації в ЗМІ були доповнені позицією клієнта. В результаті під’єдналася лояльна аудиторія бренду, вони встали на захист супермаркету, весь негатив вдалося нівелювати.

Які типові помилки роблять бренди в разі виникнення кризової ситуації:

  • Мовчання. В незалежності від масштабів ситуації потрібно давати офіційну позицію. Бездіяльність тільки погіршує ситуацію.
  • Емоційна позиція бренду про ситуацію. Бренд повинен говорити стримано і не посилювати конфлікт зайвими емоціями, так він зберігає свій імідж.
  • Демонстративно звільняти своїх співробітників. У бренду є зовнішній клієнт і внутрішній (його співробітники). Якщо бренд демонстративно відмовляється від своїх, не розбираючись в ситуації, інші співробітники відчувають себе незахищеними та втрачають лояльність до свого роботодавця.

Ми завжди рекомендуємо бренду бути в конфлікті з холодною головою: не образити своїх і не образити опонентів. І звичайно, діяти продумано, але дуже оперативно, адже чим довше затягуєш, тим складніше гасити пожежу.

Дотримуючись цих рекомендацій будь-яку кризову ситуацію можна вирішити, не зруйнувавши при цьому імідж бренду.

Фото на головній: Markus Winkler


Читайте також: Професійне вигорання у діджиталі: головні ознаки та як впоратися

Теги: антикризовий PRкомунікації

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Маркетинг і Комунікації

Агенція Postmen втретє поспіль здобула титул «Комунікаційна агенція року»

2 Грудня, 2024

29 листопада 2024 року, Київ — Агенція Postmen втретє поспіль здобула звання «Комунікаційна агенція року» на церемонії Effie Awards Ukraine, яка щороку відзначає найефективніші рекламні та комунікаційні кампанії України. Цьогорічна...

Читати даліDetails

Косплей EXMO на вірусне відео японської компанії Icebar:як криптовалютна біржа вибачилася за введення комісії

Havas Village відтепер у Метавсесвіті

РЕКОМЕНДОВАНО

Аналітика

Етика у дизайні: старт першого національного дослідження про професійні цінності українських дизайнерів

26 Червня, 2025
Відповідальність

«Доставка краси»: dzvinko, 4Face та EVA.UA запустили ініціативу підтримки захисниць України

24 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії
Відповідальність

Фонд «Підтримай Третю штурмову» та Projector запустили відкритий бриф на створення постеру для всеукраїнської кампанії

26 Червня, 2025
Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.