• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Бізнес

Алгоритм дій брендів в кризовій ситуації: успішні дії та помилки

21 Липня, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Алгоритм дій брендів в кризовій ситуації: успішні дії та помилки
Share on FacebookShare on Twitter

Навіть стійкі компанії досить часто можуть потрапляти в ситуації, які в негативному ключі відображаються на їх іміджі, продажах і подальшій роботі. Яким повинен бути алгоритм дій брендів у кризовій ситуації та які типові помилки роблять бренди поділилася СЕО агентства комунікацій ВАРТО Наталія Холод.

Алгоритм дій брендів в кризовій ситуації: успішні дії і помилки
СЕО агентства комунікацій ВАРТО Наталія Холод

Виникла криза. Що робити? Як бути?

Як тільки відбувається криза, перше, що потрібно зробити — відновити історію подій і знайти першоджерело. Дуже важливо не приймати ніяких дій, якщо не володієте повною інформацією: що сталося, як сталося, що тому передувало. Експрес-аналіз робиться досить швидко, але страхує від прийняття емоційного рішення, яке може стати для бренду фатальним.

«Ми знаходимо першопричину ситуації й розбираємося з нею. Миттєво нічого робити не потрібно». Залежно від того, що послужило першопричиною є різні сюжетні лінії, як на це можна реагувати. Іноді досить знайти першоджерело, вирішити з ним ситуацію і конфлікт налагодиться.

Наприклад, покупець незадоволений продукцією, він про це написав у своїх соцмережах або залишив коментар на сторінках бренду. Що робимо?

Починаємо спілкуватися з людиною і розуміємо — або це одинична ситуація, або продуманий план по дискредитації бренду. У першому випадку працюємо безпосередньо з покупцем, міняємо продукцію, просимо вибачення, заохочуємо — в залежності від ситуації. Якщо це спровокована кампанія, не завжди потрібно відразу реагувати від імені бренду. Часто бренди роблять помилку, коли відразу починають доводити свою правоту. Спочатку підсилюємось аргументами й фактами, потім діємо. У випадку з провокаціями більш вигідний варіант для брендів — вести комунікацію не від свого імені, можна звернутися до партнерів або дружніх організацій, наприклад — в організацію захисту прав споживачів.

Покроковий план буде залежати від ситуації. Загальна порада — не можна пропускати негатив, навіть коли він здається незначним. Контрзаходи повинні бути завжди. І пам’ятайте, зі шлейфом від негативу теж потрібно працювати, його можна нейтралізувати планомірною роботою в позитивному ключі.

Кейс агентства ВАРТО

Охоронці однієї мережі супермаркетів застосували силу до людини, яка була без маски. Конфлікт швидко розгорівся в міських ЗМІ, групах і навіть вийшов в офлайн завдяки блогеру-активісту.

Перше, що ми зробили з боку агентства — оперативно з’ясували всі дані про особистостей, які спровокували конфлікт. Бренду ж рекомендували не виправдовуватися, але і не йти в мовчання. Інформація, яку нам вдалося з’ясувати: по-перше, людина перебувала в стані сильного алкогольного сп’яніння, по-друге, він був соратником активістів, які заробляють тим, що створюють проблеми для брендів.

Детальніші відомості про процес з боку агентства — дати офіційну позицію в ЗМІ від імені бренду й оперативно вести комунікацію в соцмережах. SMM-відділ агентства «Варто» 7 днів цілодобово обробляв негативні коментарі та в підсумку переломив тональність з негативної на позитивну. Після чого співвідношення негативних коментарів до позитивних зафіксувалося на рівні 30:70. Фахівці агентства «Варто» по роботі з медіа спілкувалися зі ЗМІ та роз’яснювали подробиці інциденту. В результаті всі 44 негативні публікації в ЗМІ були доповнені позицією клієнта. В результаті під’єдналася лояльна аудиторія бренду, вони встали на захист супермаркету, весь негатив вдалося нівелювати.

Які типові помилки роблять бренди в разі виникнення кризової ситуації:

  • Мовчання. В незалежності від масштабів ситуації потрібно давати офіційну позицію. Бездіяльність тільки погіршує ситуацію.
  • Емоційна позиція бренду про ситуацію. Бренд повинен говорити стримано і не посилювати конфлікт зайвими емоціями, так він зберігає свій імідж.
  • Демонстративно звільняти своїх співробітників. У бренду є зовнішній клієнт і внутрішній (його співробітники). Якщо бренд демонстративно відмовляється від своїх, не розбираючись в ситуації, інші співробітники відчувають себе незахищеними та втрачають лояльність до свого роботодавця.

Ми завжди рекомендуємо бренду бути в конфлікті з холодною головою: не образити своїх і не образити опонентів. І звичайно, діяти продумано, але дуже оперативно, адже чим довше затягуєш, тим складніше гасити пожежу.

Дотримуючись цих рекомендацій будь-яку кризову ситуацію можна вирішити, не зруйнувавши при цьому імідж бренду.

Фото на головній: Markus Winkler


Читайте також: Професійне вигорання у діджиталі: головні ознаки та як впоратися

Теги: антикризовий PRкомунікації

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

Позначте в календарі: церемонія Effie Awards Ukraine та конференція Best Marketing Practices

20 Серпня, 2025
Бізнес

Лелеки, симуляція і сюрреалізм. MAUDAU запускає серію креативних роликів до дня народження

11 Серпня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.