Алекс Хіт, старший репортер журналу THEVERGE, випробував на собі нові окуляри доповненої реальності від компанії Snap та поділився своєю думкою.
Не потрібно багато часу, щоб зрозуміти, чому перші справжні окуляри доповненої реальності від Snap не продаються. Загальний дизайн зроблений за найвищою якістю серед будь-яких автономних окулярів, які я випробував, і вони дозволяють легко переходити в різноманітні можливості доповненої реальності, від багатокористувацької гри до віртуальної інсталяції мистецтва. Але перша пара, яку мені вручили під час нещодавньої демонстрації, перегрілася приблизно за 10 хвилин, а дисплеї настільки малі, що я б не хотів переглядати їх протягом тривалого періоду, навіть якщо акумулятор дозволив би.
Snap знає про ці обмеження. Замість того, щоб оприлюднити ці окуляри, вони розглядають це покоління Spectacle як приватну бета-версію. Компанія роздала сотні окуляр їхнім творцям з моменту анонсування у травні, а нещодавно внесла кілька помітних оновлень програмного забезпечення на основі відгуків користувачів. «Насправді йшлося лише про те, щоб передати технологію в руки реальних людей і зробити це таким чином, щоб ми могли максимізувати наше навчання на їхньому досвіді використання», — сказав Боббі Мерфі, співзасновник і головний технологічний директор Snap.
Перше враження від окулярів
Після кількох місяців запитів на демонстрацію, Snap запросив мене та кількох інших журналістів спробувати їх в рамках Lens Fest, щорічної конференції від Snap для розробників окуляр доповненої реальності, яка проходить цього тижня. Під керівництвом співробітників Snap в приватному дворі в Лос-Анджелесі я спробував широкий спектр пригод в окулярах, включаючи погоню за зомбі, гру в пін-понг, проєкцію Сонячної системи та інтерактивний витвір мистецтва, який використовує базове відстеження рук.
Демонстрації показали мені, що Snap має амбітне, довгострокове бачення того, куди рухається доповнена реальність. Апаратне забезпечення також підкреслило технічні обмеження, які стримують розвиток популярних окулярів.
Як і попередні версії, ці окуляри мають сміливий дизайн. Вузька рама з гострими краями схожа на дизайн кібер вантажівки від Tesla, що було помітно для дизайнерів продуктів Snap. Також в комплекті є міцний чохол з намагніченим корпусом, який можна перетворити на підставку для зарядки.
Окуляри легкі для носіння, з гнучкими сторонами, які можуть вигинатися з голови настільки, щоб під них можна було розмістити звичайні окуляри. Вони оснащені стереодинаміками, вбудованим Wi-Fi, порт USB-C для зарядки та двома фронтальними камерами для знімання відео та розпізнавання поверхонь.
Найбільше обмеження, яке я помітив, — заряд акумулятора, якого вистачає лише на 30 хвилин використання. Snap не намагався приховати цей факт і мав у режимі очікування кілька пар, які були готові для заміни.
Ефекти AR, які Snap називає лінзами, проєктується парою подвійних хвилеводних дисплеїв, які синхронізуються зі Snapchat на прив’язаному мобільному телефоні. Крім батареї, основним недоліком цих окулярів є малий розмір дисплеїв, який займає приблизно половину фізичних лінз. Через невелике поле зору, ефекти доповненої реальності, які я спробував, мали кращий вигляд у повному розмірі на екрані телефону, ніж у справжніх окулярах. Навіть, попри це, хвилеводи WaveOptics були напрочуд кольоровими й чіткими. Яскравість дисплеїв становить 2000 ніт, а отже вони добре помітні при сонячному світлі, що значно впливає на термін служби акумулятора.
Оновлення окулярів Snap
З моменту анонсу цих окулярів на початку цього року, Snap додав деякі нові покращення програмного забезпечення. Щоб максимально збільшити термін служби батареї, режим витривалості автоматично вимикає дисплеї, коли лінза доповненої реальності, наприклад гра «Полювання на сміття», працює, але не використовується активно. Об’єктиви можна адаптувати до певних місць на основі радіусу GPS. Функція, яка незабаром з’явиться під назвою Custom Landmarkers, дозволить людям постійно накладати лінзи на місцеві пам’ятки, щоб їх могли бачити інші, хто носить окуляри.
Ще одне нове оновлення програмного забезпечення в окуляри — Connected Lenses, дозволяючи кільком парам взаємодіяти з одним об’єктивом під час спільного використання мережі Wi-Fi. Я спробував кілька базових багатокористувацьких ігор із розробником доповненої реальності, на ім’я Ейданом Вульфом, включно зі створеною ним грою, яка дозволяє кидати кулі енергії у свого супротивника за допомогою кнопки захоплення на оправі окуляр. Систему сполучення все ще потрібно допрацювати, оскільки синхронізація наших окулярів для гри відбулася за кілька спроб.
Жодна з лінз, які я спробував, не вразила мене. Але деякі з них показали мені, наскільки привабливими будуть окуляри доповненої реальності, коли апаратне забезпечення стане більш досконалим. Рудиментарне відстеження рук обмежувалося однією лінзою, яку я спробував та яка дозволяла мені визначати різні частини рухомого твору мистецтва за допомогою певних жестів. Якщо припустити, що відстеження рук з часом покращиться, я бачу, що це ключовий спосіб керування окулярами. В одному з інших більш дивовижних випадків я розмістив постійні маркери розташування навколо заднього двору, а потім промчався ними.
Основний візуальний інтерфейс окулярів називається Lens Carousel. Сенсорна панель на боковій стороні рамки використовує жести прокрутки, щоб переходити в об’єктиви та виходити з них, переглядати записані кадри та надсилати їх друзям у Snapchat, не знімаючи окулярів. Ви також можете використовувати свій голос, щоб підказувати об’єктиву. Способи контролю майбутніх окулярів, імовірно, включатимуть стеження за очима та більш надійне відстеження рук — технології, які Snap вже вивчає.
Спеціальна кнопка на боковій стороні рамки окулярів призначена для сканування, функції візуального пошуку, яка нещодавно була представлена в головному додатку Snapchat. Я використовував його для сканування рослин на столі, і мої окуляри рекомендували спробувати кілька лінз, пов’язаних з рослинами. Як і функція скану Scan в Snapchat, його функціональність і здатність розпізнавати об’єкти поки що досить обмежені. Але якщо ситуація й надалі покращуватиметься, я міг би бачити, що Scan стане основною функцією Spectacle у найближчі роки.
Тим часом технологія, які використовуються продовжують удосконалюватися. Цього тижня на Lens Fest Snap оголошує про низку нових інструментів, які допоможуть зробити лінзи розумнішими, включно з бібліотекою музики від провідних музичних лейблів і можливістю отримувати інформацію в реальному часі від зовнішніх партнерів, таких як платформа для крипто торгівлі FTX, Accuweather, і iTranslate. Новий фізичний механізм і програмне забезпечення Snap під назвою World Mesh дозволяють об’єктивам більш природно взаємодіяти зі світом, рухаючись за законами гравітації, реагуючи на реальні поверхні та розуміючи глибину сцени.
Як і Meta, Snap бачить в окулярах доповненої реальності майбутнє комп’ютерів. «Ми дуже зацікавлені та інвестуємо в окуляри протягом кількох років, тому що ми розглядаємо їх як здатність сприймати світ і відображати цифровий досвід приблизно так само, як ми природно спостерігаємо та взаємодіємо з навколишнім середовищем, — каже мені Боббі Мерфі. — «І я думаю, що це дійсно різко контрастує з тим, як ми сьогодні використовуємо багато технологій».
Мерфі не каже, коли окуляри доповненої реальності будуть готові до публічного продажу, але Meta та інші технологічні компанії повідомили, що окуляри готові до використання споживачами не з’являться найближчим часом. «Ми повністю розуміємо, що до цього ще кілька років», — каже Мерфі, посилаючись на технологію батареї та дисплея як два ключових обмеження.
В той час як технологія для того, щоб якісні окуляри стали реальністю, все ще розробляються, Snap вже робить ставку на ці окуляри в еру мобільних телефонів. За словами Мерфі: «пріоритетом Snap зараз, як компанії, є справжня підтримка та розширення можливостей наших партнерів і нашої спільноти, щоб вони були настільки успішними, наскільки вони можуть бути завдяки цим окулярам».
Snap стверджує, що має понад 250 000 розробників об’єктивів, котрі разом створили 2,5 мільйона об’єктивів, які переглянули приголомшливі 3,5 трильйони разів. 300 авторів створили об’єктив, який переглянули понад мільярд разів. «Ми створюємо цю справді божевільну систему розповсюдження доповненої реальності, якої більше ніде не існує», — каже Софія Домінгес, керівник відділу партнерських відносин з платформою доповненої реальності у Snap.
Як щодо того, щоб дозволити користувачам оплачувати об’єктиви безпосередньо? «Ми, безперечно, замислювалися над цим», — каже Мерфі. Він називає NFT «дуже, дуже захопливим простором» і «гарним прикладом цифрових активів і цифрового мистецтва, які мають свого роду реальну, відчутну цінність».
Snap не любить говорити про план майбутнього продукту, але Мерфі ясно, що «нові оновлення нашого апаратного плану» будуть надходити «досить часто». Тим часом він докладає зусиль, щоб залицятися до творців AR задовго до того, як його окуляри будуть готові до прайм-тайму. Хоча немає гарантії, що Snap стане головним гравцем, коли технологія нарешті буде готова, наразі у неї є фора.
Читайте також:
Sports Illustrated запускає серію Snap Original для покоління Z