Міністерство культури та спорту Греції спільно з Microsoft та компанією Iconem, яка оцифровує місця культурної спадщини, нещодавно продемонстрували світові цифрову реконструкцію античного поселення Олімпія та його стадіону, де понад 2000 років тому проводили першу Олімпіаду в історії.
Вебсайт та мобільний застосунок дають можливість кожному вирушити у віртуальний тур 27 локаціями, серед яких є перший Олімпійський стадіон, гімназія, де тренувалися атлети, та храми, присвячені Зевсу і Гері. Базові моделі будівель були реконструйовані за сотнями тисяч фото, зроблених традиційними камерами та з дронів. Після чого, як пояснює Microsoft, всі ці фото були поєднані за допомогою штучного інтелекту. А потім моделі були деталізовані завдяки інформації, здобутій в ході археологічних досліджень, щоб глядачі могли чітко уявити собі, як все це виглядало в часи античності.
Один з варіантів віртуального туру дозволяє глядачам переглянути традиційні п’ять днів змагань, які становили історичні Олімпійські ігри.
Це — можливість для людей з усіх куточків світу дізнатися більше про Олімпійські ігри, коли всі міста-держави Стародавньої Греції забували про свої конфлікти і оголошували перемир’я навіть у часи війни.
Зрештою, як стверджує президент Microsoft Бред Сміт, «те, що створила Стародавня Греція, й досі лишається необхідним для людства, і зараз це є, мабуть, ще актуальнішим, ніж 25 століть тому».
А тим, хто має можливість поїхати до Греції, Афінський олімпійський музей пропонує ще одну версію цього проєкту — подорож у віртуальній реальності за допомогою пристроїв Microsoft HoloLens 2.
Така віртуальна подорож на першу Олімпіаду в історії є частиною проєкту Microsoft AI for Cultural Heritage.
Коли Бред Сміт вперше анонсував цю ініціативу в 2019 році, він озвався про неї так: «Дізнавшись більше про виміри, які разом становлять культурну спадщину, ми не могли не дійти висновку, що збереження її — не просто хороша річ або гідне заняття. Це — дещо конче необхідне для добробуту суспільств світу».
Читайте також:
Довоєнний Хрещатик 1913 року: екскурсія у віртуальній реальності.
Google у цифровому форматі відтворює три втрачені картини Густава Клімта.