BBC News вчора опублікували розслідування щодо Madbird, імовірно модного дизайнерського агентства на чолі з харизматичним впливовим користувачем соціальних мереж, на ім’я Алі Аяд. Але в той час, як компанія мала десятки справжніх співробітників по всьому світу, BBC повідомляє, що більша частина її існування була фальсифікованою і використовувалася для того, щоб заманювати реальних людей працювати місяцями без оплати в надії врешті-решт заробити гроші після реалізації великих проєктів.
Це дивовижна історія, не в останню чергу через те, що засновник компанії доклав чимало зусиль, щоб створити ілюзію жвавого й успішного лондонського дизайнерського агентства. Повідомляється, що фальшиві співробітники розповсюджували дзвінки компанії в Zoom, а старші співробітники, перелічені на веб-сайті компанії, взагалі не працювали в Madbird. Навіть на фотографіях, які за ствердженням компанії належать співзасновнику, були зроблені виробником вуликів з Праги.
Щонайменше шість високопоставлених співробітників, профільованих Madbird, були фальшивими. Їхні особистості з’єднали за допомогою фотографій, викрадених із випадкових куточків Інтернету, та вигаданих імен. Серед них був співзасновник Madbird Дейв Стенфілд, попри те, що у нього є профіль у LinkedIn, й Алі постійно посилається на нього. Деякі з обдурених співробітників навіть отримували від нього електронні листи. Алі сказав одному співробітнику, що якщо вони хочуть зв’язатися з містером Стенфілдом, вони повинні надіслати йому електронний лист, тому що він був занадто зайнятий проєктами.
Використовуючи технологію розпізнавання обличчя, ми змогли зіставити знімок голови Дейва Стенфілда з його фактичним власником — виробником вуликів з Праги, на ім’я Міхал Каліс. Коли ми вистежили Міхала, він підтвердив, що ніколи не чув про Madbird, Алі Аяда чи Дейва Стенфілда.
Тим часом адреса, де Madbird стверджував, що має модний лондонський офіс, виявилася житловим будинком у Західному Лондоні, а один із документів компанії, як повідомляється, був плагіатом іншої лондонської дизайнерської фірми. Навіть журнальну рекламу із зображенням засновника компанії, схоже, відфотошопили.
Це історія, яка показує, як можна використовувати нашу нову культуру віддаленої роботи для обману людей. Опис BBC News є чудовим читанням, і корпорація також випустила теле- та радіодокументальні фільми про розслідування.
Читайте також:
Архітектор Куїн Ву уявляє відомі бренди в стилі радянського бруталізму