Корейська типографіка, або Що сучасний дизайнер може почерпнути з азійського креативу

Часто ми орієнтуємося на західні бенчмарки у дизайні (і не тільки), забуваючи про багатий досвід у цій сфері Сходу, відомого своєю естетикою. Саме цьому на Cannes Lions минулого року був присвячений один із напрямків доповідей спікерів під назвою «Східний креатив».

Зважаючи на те, що Cannes Lions є одним із джерел інсайтів і трендів для креативної індустрії всього світу, Марина Рода, дизайнерка маркетингового агентства Brain Tank, пропонує у своїй статті ознайомитись із яскравим представником східного креативу, основоположником корейської типографіки, дизайнером Ангом Санг-Cу (Ahn Sang-soo).

Марина Рода, дизайнерка маркетингового агентства Brain Tank
Марина Рода, дизайнерка маркетингового агентства Brain Tank

Корейська типографіка і її батько Анг Санг-су

Анг Санг-су є одним із найбільш активних корейських дизайнерів у світовому дизайн-співтоваристві. Корейська типографіка у її сучасному вигляді багато чим йому завдячує. Внесок Анга Санг-су та його досягнення у дизайні принесли йому безліч нагород, включаючи «Дизайнер року» від журналу Design Magazine у 1983 році, GRAND PRIX від ZGRAF 8 у 1998 році й премію Ґутенберґа у 2007 році. 

Головний спадок Анга Санг-су — це революція корейського алфавіту, хангиля. Вважається, що хангиль — найпростіша система письма у світі і його можна вивчити протягом кількох годин. Він складається з 14 приголосних і 10 голосних звуків. Створений він був як унікальний алфавіт для розмовної мови в середині XV століття. Хангиль уособлює собою відхід від китайських традицій і становлення культури незалежної Кореї.

Анг Санг-су був першим, хто почав використовувати графічну гнучкість хангиля. Він змінив його квадратну структуру. Нетрадиційне бачення Анга Санг-су нагадує творчість Яна Чіхольда, відомого європейського типографа, та його маніфест німецької типографіки 1928 року Die Neue Typography («Нова друкарня»), який мав великий вплив на корейця та став своєрідним вікном в європейський дизайн.

Шрифти Анга Санг-су

Дизайнер почав вивчати читабельність корейського шрифту в газетах, за що був нагороджений премією Korea Newspaper Award. Це, врешті-решт, призвело до першої розробки власного дизайну шрифту в 1985 році. Шрифт Ahn Sang-Soo демонструє перший тип хангиля, який приділяє увагу змінній ширині. Того ж року він заснував Ahn Graphics — власну дизайнерську фірму та видавництво. Зараз дизайнер створив уже чотири видатні шрифти для хангиля.

Поєднання шрифтів, фото, ілюстрацій, патернів Анга Санг-су навіть тепер, через 10–20 років, виглядає актуальним. До цього у корейських майстрів були традиційні методи засобів вираження, але експерименти Анг Санг-су зі створення нових шрифтів дали поштовх розвитку корейського дизайну взагалі.

Творчість Анга Санг-су виділяється своєю здатністю виокремлювати та підкреслювати елементарність. Це чудово показано в проєктах Once.upon.a.time., Words.were.stars., When.they.took.on.a.meaning., They.fell.to.earth. Короткі та сміливі за змістом і формою образи є прикладом філософії дизайнера. Разом із цим його дизайн залишається практичним настільки ж, наскільки він є естетичним.

Тенденції

Останнім часом поміж інших трендів у дизайні простежується тенденція до мінімалізму та спрощення, і корейська типографіка та творчість Анга Санг-су ідеально транслює цю простоту.

Корейський дизайн добре збалансований, зрозумілий, простий. Тут не бояться по центру помістити зображення продукту, залишивши навколо багато повітря, простору, який красиво розбитий на блоки з урахуванням ієрархії подачі інформації. Потім доповнити це маленьким логотипом, лаконічним описом. Чи навпаки, вдало обігрують простір, приділяючи більше уваги зображенню продукту.

Джерело

Поступово вплив і стилістика східного дизайну стають відчутними й в європейському дизайнерському середовищі, де з’являється простір для експериментів. Найбільш сміливо й успішно це вдається невеликим молодим компаніям. Вони починають використовувати у своїй стилістиці грайливі елементи, прості брускові шрифти без засічок, спрощують дизайн.

Звичайно, дизайн і шрифти, як і все інше, відповідають темпу часу. Якщо раніше було нормально не поспішаючи вчитатися в одне слово, то зараз потрібно швидко вихопити суть і рухатись далі. Адже інформації дуже багато, її потрібно швидко сприймати та фільтрувати.

Тому невдало вибраний дизайн чи недоречний шрифт не виконує свою функцію — донесення інформації. Візуально невдала реклама викликає естетичну відразу та відчуття недоречності, можливо, навіть дешевизни.

Тож тут нам є чому повчитися у корейських дизайну та типографіці та творчості Анга Санг-су. В корейських кейсах із типографікою прекрасно простежується вплив на сучасний дизайн тенденції до спрощення.

Загалом, завдяки вивченню кейсів корейської типографіки можна зазирнути в інше дизайнерське середовище, подивитися на те, як працюють із типографікою в Азії, надихнутися новими методами роботи зі шрифтом і спробувати цей досвід адаптувати під нашу типографіку. 

Корисні посилання:

Фото в заголовку: Джерело


Читайте також:

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Тренди у графічному дизайні 2021 від Depositphotos (Інфографіка)

Тренди у графічному дизайні 2021 стали відображенням змін, що відбулися минулого року та вплинули на стилі, ідеї, які обирають дизайнери ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Бренд морозива Magnum зняв короткометражні аніме про природу насолоди

Два короткометражних аніме для бренда Magnum поєднує та ідея, що пошуки насолоди – дуже людська риса, а розуміння насолоди у кожного своє.

Держкіно презентує онлайн-довідник національних фільмів

Онлайн-довідник «База національних фільмів України» – найповніша база даних за національними фільмами, професіоналами кіновиробництва та компаніями-виробниками України. Держкіно має на меті ...

McDonald’s здійснює глобальний редизайн упаковки

McDonald’s і команда дизайн-агенції Pearlfisher здійснюють глобальний редизайн упаковки бренду. В центрі редизайну — графічна система, яка служить єдиним візуальним ...

«Алло, не спиш? Я тебе кохаю». TABASCO створило валентинки для українських брендів

Креативне агентство TABASCO створило валентинки, якими освідчилося своїм клієнтам, бізнес-, інформпартнерам, а також компаніям, з якими реалізовує соціальні проєкти. 14 ...