• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Історії

Хто ж його вигадав? Невесела історія веселого смайлика

26 Серпня, 2020
Час прочитання: 1 хв.
A A
Хто ж його вигадав? Невесела історія веселого смайлика
Share on FacebookShare on Twitter

Знайоме всім жовтеньке усміхнене обличчя — в ідеальному колі, з двома овальними очима та великим півкруглим ротом. Його одразу впізнають у всьому світі як символ щастя. Однак історія, що стоїть за народженням цього усміхненого сонечка, не така весела, як можна було очікувати. Емма Таггарт, ірландська дизайнерка та журналістка, яка нині мешкає в Берліні, згадує історію про зображення, намальоване за 10 хвилин. Зображення, яке зробило весь світ і кожного з нас трохи іншими.

Хто винайшов смайлик?

Народився смайлик у 1963 році у Вустері, штат Массачусетс. Графічний дизайнер Харві Болл отримав доручення від Державної страхової компанії State Mutual Life: створити образ для підвищення морального стану персоналу. Судячи з усього, Болл витратив усього 10 хвилин на створення схематичного усміхненого обличчя на жовтому папері. Жовтий колір теж було обрано за простою ознакою, як згадував Болл, «тому що він був сонячним і яскравим». За свою роботу, яка стала всесвітньо відомою, Болл отримав цілих 45 доларів.

Харві Болл зі своїм творінням
Харві Болл зі своїм творінням

Спочатку страхова компанія надрукувала смайлик на ґудзиках та плакатах, щоб роздати їх працівникам, сподіваючись таким чином їх підбадьорити. Невідомо, чи зробили усміхнені ґудзики щасливими їхніх володарів, проте образ швидко набув популярності. Жовті усміхнені обличчя почали з’являтися буквально на всьому: від вітальних листівок та наклейок до футболок та брелоків. І хоча було загальновизнано, що саме Болл винайшов смайлик, ані він, ані страхова компанія не отримували гроші за використання іміджу.

Харві Болл (сидить праворуч) на урочистостях з нагоди 35-річного ювілею смайлика
Харві Болл (сидить праворуч) на урочистостях з нагоди 35-річного ювілею смайлика

«Смайликові війни» за авторські права

З часом відбулося чимало правових сутичок між тими, хто міг би по-справжньому претендувати на право власності на дизайн смайлика. На початку 1970-х власники мережі Hallmark брати Бернар та Мюррей Спейн захистили авторські права на дизайн гасла «Have a Happy Day». Під цим гаслом брати продали понад 50 мільйонів смайликів і незліченну кількість продуктів із оригінальною графікою Болла. Їхньою метою було отримати максимальний прибуток, намагаючись водночас повернути американцям відчуття оптимізму під час війни у В’єтнамі. Брати Спейн публічно присвоїли всі лаври за символ гарного почуття в 1971 році, коли вони з’явилися в телевізійному шоу Whats My Line (навіть не згадавши, хто саме був автором).

У 1971 році французький журналіст Франклін Луфрані організував окрему The Smiley Company, яка з часом переросла у світовий гігант ліцензування, що існує й сьогодні. Навіть Wallmart намагався отримати авторські права на смайлик у 2006 році, але програв справу The Smiley Company, яка зараз має ексклюзивне право на усміхнені обличчя у понад 100 країнах.

https://www.instagram.com/p/B4vBOWMBNDd/?utm_source=ig_embed

У 2001 році син Харві Болла Чарлі Болл намагався врятувати творіння свого батька від ув’язнення в світі споживацтва. Він заснував World Smile Foundation — компанію, яка зосереджується на невеликих за масштабом, але зворушливих благодійних заходах. «Харві Болл вважав, що кожен з нас має можливість змінити на краще ситуацію в цьому світі, і жив відповідно до цього переконання, — зазначається на веб-сайті World Smile Foundation. — Він знав, що будь-які, навіть найменші зусилля, спрямовані на поліпшення світу, рано чи пізно принесуть результат. Тому що він як ніхто розумів силу посмішки та доброго вчинку».

Еволюція смайлика

Протягом багатьох років існувала незліченна кількість варіантів культового усміхненого обличчя. Поряд із його дизайном, його значення змінювалося також, відповідно до соціальних та культурних цінностей того часу. Те, що почалося як простий символ оптимізму у 60-ті роки, стало комерціалізованим логотипом у 70-ті та емблемою рейв-культури у 90-ті. Сьогодні смайлик з’являється на модних предметах і навіть як власна візуальна онлайн-мова в наших текстових повідомленнях та публікаціях у соціальних мережах. І все ж таки цікаво: чи залишилися би ми самі та наші емоції незмінними, якби не 10-хвилинний ескіз Харві Болла?

Джерело


Коли 50 років тому створювалася емблема Rolling Stones «Губи та язик», ніхто не міг передбачити, що вона стане такою відомою та прибутковою. Читайте історію відомого язика: хто та як створив логотип гурту?

Теги: дизайністоріїкреатив

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency
Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025

Дві українські команди створили новий бренд для азербайджанського ринку. Courir — французька франшиза, яка декілька років працювала на ринку Кавказу, але зараз завершує свою співпрацю. Власники в Азербайджані вирішили продовжити...

Читати даліDetails

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025
Бізнес та Інновації

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі

12 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.