Автозаправки для бензинових автомобілів поступово наближаються до вимирання, оскільки дедалі популярніші електрокари потребують зовсім інших станцій обслуговування. Тому, щоб вирішити, якою має бути автозаправка майбутнього, було проведено новий конкурс, головним спонсором якого стала міжнародна мережа заправок Parkland.
Переможцем конкурсу The Electric Fuelling Station Of The Future став шотландський архітектор Джеймс Сільвестр, який запропонував докорінно інший підхід до заправки автомобілів, поставивши в пріоритет комфорт, а не утилітарність.
Оскільки для зарядки батареї електромобіля потрібно десь на півгодини більше часу, ніж на те, щоб залити бензобак, автозаправка майбутнього пропонує скористатися цим часом, щоб відпочити, розслабитися і навіть отримати нові враження.
Даррен Смарт, старший віцепрезидент Parkland з питань стратегії та корпоративного розвитку, розповідає: «Ми чимало часу присвячуємо роздумам про те, куди рухається наша індустрія. В поступовій електрифікації транспорту вже немає жодного сумніву. Але коли мова заходить про взаємодію з користувачами, яким треба зарядити свій електромобіль, індустрія суттєво відстає. Зарядні станції розташовані у нецікавих місцях, десь віддалік і часом навіть у доволі небезпечних локаціях. Все це погіршується ще й тим фактом, що водієві електрокара доводиться проводити на станції 20—30 хвилин, чекаючи, доки батарея зарядиться. Тож це — погана комбінація».
Запропонований Джеймсом Сильвестром дизайн становить довгу будівлю із зарядними портами по її периметру. А посередині, як в торгово-розважальному центрі, є місце для магазинів, кафе та некомерційних точок, щоб водії могли відпочити від дороги.
«Ця будівля повинна функціонувати не так, як вона б функціонувала для швидких п’ятихвилинних заїздів на заправку, — пояснює Джеймс Сильвестр. — Вона повинна пропонувати людям щось цікаве чи унікальне, щоб їх розважити. Якби мені довелося 40 хвилин просидіти в машині на заправці, я б під кінець вже на стінку дерся».
Модульна конструкція дозволяє конфігурувати овальну будівлю так, щоб підігнати її під розмір ділянки. На додачу до традиційних опцій, типу кафе, дизайн Сильвестра передбачає спортзали, масажні салони та невеличкі сади для відпочинку водіїв. (Щоправда, технологія заряджання також розвивається, тож хтозна, чи не заряджатимуться електрокари майбутнього набагато швидше.)
Проєкт Сильвестра передбачає використання екоматеріалів, таких як дерево та камінь, і дах із сонячними панелями.
Ніно Ді Кара, засновник медіагрупи Electric Autonomy Canada, що була ініціатором цього конкурсу, зазначає: «Ми хотіли викликати заздрощі у водіїв бензинових автомобілів. Уявіть собі родину, яка проїжджає повз одну з таких станцій, і діти із заднього сидіння питають: «А чому ми не можемо тут зупинитися?»
Parkland планує поступово втілити в життя ідеї, запропоновані Джеймсом Сильвестром. Тобто впродовж наступних пари років щось таке вже почне з’являтися.
Читайте також:
Світломузика блискавиць популяризує електрокари Mercedes-Benz в Гонконзі.
Наввипередки з болідом: Формула Е додає екшену напередодні старту свого восьмого сезону.