Теорія мемів була вперше розроблена британським еволюційним біологом Richard Dawkins у його книзі 1976 року «Егоїстичний ген». Від грецького слова «mimieme», мем використовувався як іменник для опису вірусної ідеї та культурних явищ. Сьогодні цей термін викликає дещо інший образ.
Керівник соціальних мереж The Drum Amy Houston поспілкувався з Reddit, Twitch та the7stars про те, як бренди можуть і намагаються використовувати попкультуру та меми для кращого спілкування зі своєю аудиторією.
Обмін мемами — це цікавий спосіб спілкування з людьми. Багато брендів розглядають це як можливість взаємодіяти зі своєю аудиторією. Споживачі, швидше за все, поділяться веселим мемом, ніж будуть витрачати час на читання великих оголошень. А бренди можуть розповідати про себе через меми досить недорого, тому це не важка справа, так?
«Рідко користувач сприймає звичайну рекламу як “контент”, — каже Simon Friend, керівник Client Service в the7stars. — З іншого боку, меми, якщо їх правильно створювати, сприймаються як контент спочатку, а потім як реклама».
Бренди та меми
Бренди високої моди, такі як Gucci, за останні роки заробляють на маркетингу мемів. Для бренду, зануреного в престиж та традиції, це виявилося ефективним способом залучення аудиторії до соціальних мереж. «Креатив — це ключ до будь-якої успішної кампанії», — додає Friend.
Цього року на SuperBowl рекламодавці змагались за інтернет-корону, яку отримує той, хто має найбільшу кількість достойних мемів. А ролик, який запам’ятали всі був від Reddit. Це був нетрадиційний підхід до типових великобюджетних, кричущих рекламних роликів, які вплинули на культуру інтернет-спільнот.
За словами Rachel Weber Callaway, керівниці креативної стратегії KarmaLab, агентства креативних стратегій Reddit’s in house, у Reddit щомісяця проводиться внутрішня сесія, присвячена вивченню мемів та вірусного контенту, під назвою We Meme Business, щоб спробувати відповісти на запитання, наприклад, що робить мем універсальним та зрозумілим.
Створення мемів як маркетингова стратегія працює, тому що «ви використовуєте мову спільноти, для якої здійснюєте маркетинг, а не просто синхронізуєте їхні побажання та подаєте їм рекламу». — додає Callaway.
Для будь-якої стратегії соціальних медіа вам необхідно знати свою аудиторію і спілкуватися з нею своєю мовою, інакше це здаватиметься не щирим. «Dad Dancing» — це загальна риса, яку ви бачите серед брендів, коли вони «неправдиво намагаються говорити з аудиторією або заводити себе в культурний діалог», — говорить Adam Harris, глобальний керівник, студія партнерства з брендами в Twitch.
Аудиторія, яка використовує цифровий формат може «винюхувати корпоративне спілкування за кілометри, тому дозвольте вашим творчим колективам працювати з достатньою гнучкістю. Не будьте занадто жорсткими й не бійся бути трохи смішними» — додає Harris.
Це було те, на що орієнтувався the7Stars перед початком соціальної кампанії для репера Stormzy. Вони могли використовувати цікаві теми, пов’язувати їх із фрагментами пісень і, нарешті, співпрацювати з обліковим записом мемів Great British Meme, щоб додати останній чарівний штрих — гумор.
Поради
«Головне — довіряти креаторам — вони знають, що працює, і як краще вплести бренд у свої дописи». — зазначає Simon Friend, керівник Client Service в the7stars — «Зрештою, маркетологи не просто платять креаторам, щоб “зробити мем”, вони залучають свій досвід, судження та розуміння».
Гумор — це найважливіший компонент маркетингу мемів, якщо ви хочете, щоб ваша аудиторія відчувала себе частиною жарту. «Контент — перше, а оголошення — друге!» — робить висновок Friend.
«Ключ до використання попкультури полягає в тому, щоб мислити про попкультуру як про засіб, за допомогою якого ви передаєте свою рекламу». — додає Rachel Weber Callaway.
Отже, яка тактика не працює, коли справа стосується маркетингу мемів для брендів? «Якщо ваша аудиторія вже бачила мем скрізь, це дає вам набагато менше шансів прорватися. І, швидше за все, вас проігнорують», — говорить Callaway.
Меми не слід сприймати як простий вихід або швидкий шлях до «вірусного росту». Адже «розроблені для мас — рідко злітають. Натомість меми, які створені з урахуванням цільової аудиторії, і мають унікальність, яка набирає найбільшої сили — це принесе успіх», — підсумовує Rachel.
Меми веселі, креативні та мають потенціал для підвищення поінформованості про бренд у досить помітному масштабі. Ключ до маркетингу мемів полягає у знанні своєї аудиторії, прослуховуванні того, що вони хочуть, творчості та доданні такої необхідної окраси гумору.
Читайте також:
У Гонконзі відкрили перший в світі музей мемів
Три уроки, які брендам варто засвоїти з культури мемів