Креатив живе не лише в столиці та великих містах. Креатив розвивається там, де є небайдужість, прагнення зробити життя яскравіше та нестримна ініціативність. Creativitу. ua розпочинає цикл нарисів «Креативні громади». Це історії про досвід, досягнення та успіхи креативних громад з різних куточків України. Головне в цих історіях — пошук нестандартних рішень, які можна реалізувати в будь-яких умовах. А креативні люди є у нас всюди — було б бажання.
17 національних рекордів на одну невелику громаду. Жителі Доброславу на Одещині створили всі передумови, аби увійти до Книги рекордів України за незвичним показником — кількістю національних рекордів. Тут їх майже по одному на кожну тисячу населення територіальної громади.
Ялинка з 5-копійчаних монет
Одним з найвідоміших креативних рекордів Доброславської громади є унікальна новорічна ялинка. Жителі громади створили її з 10 тисяч п’ятикопійчаних монет.
Збирали всі разом — приносили монети, які вийшли з ужитку, до старостатів та шкіл, а звідти матеріал передавали одеському скульптору Кирилу Максименку.
До речі, скульптор працював безоплатно. Лише за обіцянку вдячності від Доброславської селищної ради у вигляді «певної символічної суми», яку виділять з наступного бюджетного року.
У попередні роки у громаді вже створювали креативні ялинки. Наприклад, спочатку — невеличка — з олівців, яку зробили вихователі дитсадку з 24 тис. олівців! Потім були інші ідеї. Незвичайні ялинки стали улюбленою традицією доброславців. Замислилися: як зробити ялинку, яку не треба розбирати? Перемогла ідея новорічного дерева з п’ятикопійчаних монет.
Історія про ялинку стала героїнею місцевих медіа та сотень і тисяч перепостів у соцмережах.
Старт великих змін дала Людмила Прокопечко, людина, яка очолила селищну раду наприкінці 2015-го року. До цього пані Людмила була творцем і директором першої української школи ім. В. Чорновола у порті Південному.
Селище Комінтернівське не мало туристичної привабливості й доступу до моря. Зате мало нудну «радянську» назву.
Зі зміни назви на Доброслав і плану промоції пані Людмила розпочала стратегію змін, яку підтримала громада. Нова голова почала створювати новий образ селища, який став би привабливим для туристів, які відпочивають біля моря. Відстань у 45 кілометрів для прогулянки всередину Одеського регіону невелика. Тож, пора було здобувати справжню добру славу території.
Перший рекорд — парад Святих Миколаїв
Це один з найяскравіших рекордів Доброслава. Рекордною стала кількість Святих Миколаїв на влаштованому костюмованому параді у грудні 2016 року. Костюми для Миколаїв шило місцеве швейне виробництво.
Коли жителі Доброслава відчули грандіозність свята, що готується, вони цілими родинами долучилися до нього та пошили собі костюми. В підсумку представники Книги рекордів України нарахували понад 700 святих Миколаїв! Журналісти різних телеканалів були у захваті, і звучна назва Доброслав умить стала відома цілій Україні.
З цієї ідеї народився відомий фестиваль «Доброславські Миколаї», під час якого жителі селища традиційно ставлять цікаві рекорди: будують найбільші сани або реєструють найбільшу кількість Миколаїв з різних країн світу.
Людмила Прокопечко акцентує, що рекорди самі по собі нічого не варті, вони — елемент великої комунікаційної системи, засіб постійного нагадування про себе.
Парки Доброслава
Створення тематичних парків стало потужним об’єднавчим елементом для громади. Зусиллями громади у Доброславі створено 12 (!) тематичних парків. Парк закоханих сердець — це потужний магніт для закоханих мандрівників. У ньому аж 705 сердець! І це теж національний рекорд.
А під час створення «Дубаї-парку» через неможливість дістатися технікою, силами жителів вручну і безоплатно було переміщено понад 10 тонн землі.
Доброчинність — внутрішні інвестиції
Постійні добровільні партнери розвитку громади — місцеві підприємці. Їх благодійні внески давно перевищили 1 млн грн.
За гроші бізнесу для новоствореного комунального підприємства придбано десять велосипедів. Цей транспорт здається в оренду. На черзі — розширення транспортного парку за рахунок грантових коштів. Сільрада планує придбати два електрокари, аби туристи могли з комфортом відвідувати тематичні парки.
Партнерство — надійне підґрунтя для взаєморозвитку. Наприклад, коли завершили будівництво першої черги «Дубаї-парку» на озері Доброслава, один з підприємців запропонував відкрити станцію човнів.
Зараз Доброславська громада вирішує проблему відсутності готелю та веде перемовини з інвестором. Одночасно йде агітаційна кампанія з закликом до мешканців відкривати зелені садиби. Кілька з них скоро запрацюють.
Практично щодня до Доброслава приїжджають туристичні групи з Одеси, з Південного та з Миколаєва, часом бувають групи з Києва та інших великих міст і країн: з Німеччини, Великої Британії, Голландії й навіть з Японії.
У теплу пору року до тематичних парків заїжджають велосипедисти. А взимку туристів приваблює Резиденція святого Миколая.
Східні мотиви
Нещодавно до Доброслава приїхав шейх з Об’єднаних Арабських Еміратів у супроводі двох керівників великих арабських будівельних компаній. Вони звідки дізнались про новостворений «Дубаї парк».
Шейх запросив перелік інвестиційних пропозицій. Громада веде тісні перемовини з різними інвесторами та коли питають їх звідки дізналися про Доброслав — часто чують відповідь: «Про вас вся Україна говорить!».
Читайте також:
Залюбити в Україну. Проєкт видання творчих воркбуків «Глина» для дітей української діаспори