ТікТок уже не просто додаток — це культурний феномен, який став головною платформою для спілкування цілого покоління та просування брендів по всьому світу. Не всі підприємці враховують можливості додатку при формуванні маркетингової стратегії, і тому втрачають значну частину аудиторії. Взаємодія з аудиторією через публікацію контенту допомагає розширити базу клієнтів і збільшити кількість підписників у інших соцмережах. І якщо ви ще сумніваєтеся у використанні ТікТок для бізнесу, саме час читати інтерв’ю з Head of PR NGN.agency Ярославом Білодо. ?
Ярославе, чим зумовлена така популярність TikTok?
Перший фактор, який пояснює популярність додатку, — агресивна рекламна кампанія. Просуванням займалися відомі фахівці з реклами в YouTube та Google Adwords, завдяки чому вдалося привернути увагу підростаючого покоління.
Другий фактор — це унікальність роботи алгоритмів: блогер-мільйонник та щойно зареєстрований користувач мають на платформі однакові шанси отримати мільйони переглядів. Важлива не стільки кількість фоловерів, скільки унікальність та креативність контенту: якщо ролик потрапляє до TOP рекомендацій, його актив збільшується в геометричній прогресії.
Які покоління користуються додатком?
Найбільша демографічна група користувачів TikTok ‒ люди у віці від 16 до 24 років, тобто покоління Z. Саме тому TikTok, як інструмент digital PR, використовують здебільшого бренди, чия цільова аудиторія спрямована на покоління Z: Coca Cola, Nike, Netflix тощо.
Проте недалекоглядно буде сказати, що TikTok спрямований лише на аудиторію 16‒24 роки. Тут є мілленіали, «ікси», бебі-бумери й навіть старше покоління. Наприклад, Михайло Поплавський, який став справжньою зіркою TikTok.
Скільки в середньому часу в день проводять користувачі у TikTok?
TikTok — справжній «вбивця часу». Останні данні, які я бачив, — у середньому 52 хвилини на день (Business of Apps, 2020) користувачі проводять у додатку. Це означає, що люди щодня використовують програму або для створення та обміну короткими відеороликами про себе, або ж для перегляду величезної кількості відеороликів TikTok. Розглянемо інші соціальні мережі. Відомо, що люди проводять в Instagram 53 хвилини, і трохи менше — у Snapchat (49,5 хвилини). Facebook лідирує — у середньому 58,5 хвилини щодня. Це надзвичайно важливий показник для маркетологів та піарників. Чим більше часу проводять люди в додатках, тим більше реклами їм можна показати за день.
Якому бізнесу потрібен TikTok?
Просування в TikTok підходить майже для всіх форматів бізнесу:
- HoReCa. Процес приготування їжі — захопливий і динамічний контент. Людям подобаються такі легкі та смачні відео.
- Магазини одягу. Аудиторію додатку цікавлять трендові речі та образи.
- Beauty. Відео зі створенням макіяжу та тестуванням косметики набирають багато переглядів.
- Сфера послуг. Рекламувати свої послуги в соцмережі можуть психологи, дизайнери, музиканти, фотографи тощо.
Головна ознака ‒ це збіг аудиторії TikTok з цільовою аудиторією вашого бізнесу. далі варто звернути увагу на формат і спрямованість бізнесу. Для великих брендів — це чудовий спосіб утримання клієнтів.
Кому із бізнесів не підійде TikTok?
B2B (підприємці рідко звертають увагу на рекламний контент, пов’язаний із їхньою професійною діяльністю). Щось на кшталт продажу франшиз та торгівля преміальними товарами також навряд чи знайдуть тут своїх прихильників. Попри це, TikTok — ідеальна платформа, щоби показати вашу індивідуальність та креативність. Користувачі полюбляють унікальні акаунти.
До речі, рік тому в NGN.agency робили дослідження масової аудиторії, і 70 % говорили про те, що якщо бачать бренд в TikTok, то їм здається, що це бюджетний бренд. Ми повторили це дослідження нещодавно і вже отримали результати. Типово, що «дешевими» бренди в TikTok вважає тільки 28 %. Причин багато, але основна ‒ побачили там уже великі бренди, і ті завищили сприйняття, спростували статус «китайського додатку».
Як безкоштовно просувати бренд у додатку?
Як і в Instagram, Facebook, в TikTok існують безкоштовні способи просування.
- Хештеги. За ними люди знаходять відео з тематики, яка їх цікавить. Також існують так звані теги «для просування» ‒ #fyp #хочуврек #рекомендації. Головне ‒ не зловживати ними.
- Промо через інші соцмережі. Діліться посиланням на свій аккаунт у TikTok в усіх можливих соціальних мережах. Проявляйте більше активності: за можливості відповідайте на всі коментарі, підписуйтесь на ваших підписників у відповідь, коментуйте відео інших користувачів зі схожою тематикою.
- Challenges. Для створення челенджу, у якому користувачам захочеться взяти участь, потрібно проявити креативність. Одночасно подумайте про те, щоби він був простий для виконання. Придумайте класні подарунки: вибирайте такі, які символізують ваш бренд, розкривають функціонал вашого продукту і його корисність.
- Дуети. Знімайте дуети на відео інших користувачів. І чим смішніше і / або корисніше ви це зробите, тим більшу залученість ви отримаєте.
- Прямі ефіри. Можна з відповідями на питання або з банальним спілкуванням із чатом, також і з демонстрацією роботи. Люди люблять стежити за експертами.
А яка ситуація з платним просуванням?
Щодо платних способів просування бренду, найбільш ефективні інструменти:
- Brand Takeover ‒ це оголошення, що спливає та містить пряме посилання на сайт або на сторінку бренду, унікальний хештег або пропозицію завантажити додаток. Оголошення спливає під час запуску програми й демонструється 3-5 секунд. Це може бути відео, фото, GIF.
- Колаборації з блогерами ‒ відео, зняті у форматі дуету з блогером, де ви і блогер розповідаєте про ваш продукт, та яке публікується в обидва акаунти. Завдяки впізнаваності інфлюенсера відео підніметься в рекомендаціях вище.
- Таргетована реклама в кабінеті TikTok Ads ‒ налаштування таргету на вашу рекламу в кабінеті TikTok за обраним напрямом: охоплення, аудиторія, конверсія, завантаження додатку, перегляд відео і т. ін.
Закупка реклами в TikTok, порівнюючи з Facebook та Instagram, минулого року становила 10-15 грн за 1000 показів (CPM), у поточних же кампаніях вартість за 1000 показів знизилася до 1,5-2 грн. Проте для TikTok притаманний приріст у довгострокових кампаніях до вартості 4-5 грн ‒ це пов’язано з підвищенням попиту на розміщення в мережі.
Як виглядає ринок українських брендів у TikTok?
Якщо розглядати ринок TikTok України загалом, то він ще й досі критично малий. І потужний прорив, який уже зараз спостерігається за кордоном, ми зможемо побачити лише через рік-два. Багато брендів уже користуються додатком, але ще більше тільки думають заходити. Потрібно розуміти для чого це робити, а головне — як. TikTok значно складніший для просування, аніж інші соціальні мережі тому варто бути обачним.
Як ви вважаєте: онлайн — назавжди, чи на нас чекає digital-детокс у майбутньому?
Я не вірю, що люди менше користуватимуться соцмережами після пандемії. Адже з великою ймовірністю «виходу з онлайну» не буде. Водночас своєрідний «digital-детокс», як наслідок втоми від соцмереж, теж може стати новим трендом. На тлі надмірної психологічної втоми від безперервного потоку інформації, часто негативної, і відчуття залежності я часто бачу, як люди зникають із соціальних мереж. Загалом потреба «відпочити від соцмереж» — це тимчасовий тренд.Ті, хто заявляв, що видаляється з платформ, потім усе одно повертались. Тому вкладати гроші у digital-рекламу має сенс завжди, бо аудиторія постійно рухається.
Що б ви порадили тим компаніям, які тільки хочуть розпочати просування у TikTok?
TikTok став другим додатком у світі за кількістю завантажень в App Store та Google Play (данні 2020 року). Якщо ви ще думаєте, чи потрібно це вам, то я скажу, що потрібно. Головна порада буде для всіх: роби якісний та трендовий контент. Мені здається, що якщо ви вже думаєте розпочати, то варто звернутися до професіоналів. Зараз багато агенцій, включаючи NGN.agency займається веденням не тільки Instagram та Facebook, а й TikTok, Telegram та Viber. Головне — це розпочати й мати розуміння, для чого ви це робити.
Можемо зробити висновок, що TikTok у світі надовго. Додаток став однією з основних соціальних мереж для української молоді. Його демографія буде й надалі розширюватися й покривати все більше шарів суспільства. А це стане бустером для брендів усе частіше використовувати TikTok як один з інструментів Digital PR.
Читайте також:
«Нас цікавить не тільки процес, а й кінцевий результат». Засновниця КАМА Анна Вовк про особливості креативної освіти