• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Чи можна передбачити коливання ринку цінних паперів за допомогою… музики?

31 Серпня, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Нове дослідження виявило, що вимірювання «музичного настрою» на основі даних, які збирає Spotify, дозволяє певною мірою передбачити коливання фінансового ринку.

Ми всі воліли б думати, що ми робимо покупки, виходячи з раціональних розрахунків і фактів. Але коли ми купуємо щось смачне, модне або ж якусь електронну новинку, чи справді ми думаємо про ціну та користь? Чи не реагуємо ми насправді таким чином на стрес та розчарування, радість та захват в нашому житті?

Те ж саме, загалом, можна сказати й про фінансові ринки. Гіпотеза ефективного ринку стверджує, що вартість цінних паперів залежить від раціональних розрахунків. Але трейдери теж люди, а люди підвладні емоціям. То чи не означає це, що ринок цінних паперів емоціям підвладний також?

Питання це є доволі складним, оскільки емоції людей не є очевидними. А коли вони втілюються у очевидних діях (агресивній поведінці наприклад), такі дії часто ніде не відображаються у зібраних даних.

Але що, якби у нас був спосіб оцінити загальний настрій країни і порівняти його з поведінкою фінансових ринків? В епоху Spotify у нас така можливість справді з’явилася.

Дослідження, виконане міжнародною групою науковців та опубліковане в Journal of Financial Economics, використало музику, яку люди полюбляють слухати, в якості індикатора настрою на рівні країни. І так, цей настрій дійсно впливає на коливання ринку. Дослідження розвиває концепцію «конгруентності настрою», тобто тієї ідеї, що музичні вподобання людей більш-менш точно відображають їхній поточний настрій (веселі пісні на вечірках, сумні – на похоронах тощо) .

Платформа Spotify збирає і надає дані про прослуховування музики за країнами. До того ж, у неї є алгоритм, який класифікує позитивність чи негативність кожного треку. Спираючись на ці дані, дослідники вирахували так званий «музичний настрій» – настрій країни, виражений у сумарному позитиві пісень, які слухають її жителі.

Музика та настрій

Звісно, дехто на це заперечить, що часом люди обирають музику, яка не відображає, а нейтралізує їхній настрій (радісна музика, щоб позбутися пригніченого настрою, наприклад). Але, як показало дослідження, загальної статистики такі явища не порушують: музичний настрій є позитивнішим у сонячні дні або, скажімо, коли в країні знімають карантинні обмеження.

Оригінальність цього дослідження полягає в тому, що науковці знайшли спосіб виміряти настрій на національному рівні, адже вибір музики відображає настрій слухачів незалежно від того, чим цей настрій викликаний – виграним спортивним матчем, завершенням локдауну, абощо.

А коли науковці порівняли цей настрій з коливаннями ринку цінних паперів, вони виявили, що кожен стрибок музичного настрою веде до стрибка інвестицій у ринок цінних паперів впродовж наступного ж тижня. Втім, ще через тиждень все вертається в свою колію, доводячи, що така реакція є тимчасовою і керованою емоціями.

Такий взаємозв’язок простежувався в усіх сорока розглянутих дослідниками країнах.

Хороший музичний настрій також вів до зменшення інвестицій в державні облігації і натомість підвищення інвестицій в ризикованіші акції.

Навіщо це досліджувати?

Дослідження не ставило за мету знайти ефективну стратегію для торгівлі цінними паперами. Науковці просто скористалися інноваційними статистичними інструментами Spotify, щоб довести, що емоції дійсно впливають на ринок цінних паперів. А отже інвесторам варто зважати на власні емоції, коли вони приймають рішення.

Також це дослідження демонструє здатність великих даних (big data) аналізувати настрої публіки. На відміну від спортивних подій, які відбуваються коли-не-коли, музику слухають всі та постійно. Тому ця її універсальність дозволяє нам на основі музичних вподобань в реальному часі визначити настрої різних країн світу.

Джерело

Теги: аналітикамузикапсихологіяринок

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Коментарі та уточнення: прогноз обсягу ринку маркетингових сервісів – 2024. Тренди 2024 від експертів МАМІ
Аналітика

Коментарі та уточнення: прогноз обсягу ринку маркетингових сервісів – 2024. Тренди 2024 від експертів МАМІ

9 Вересня, 2024

У грудні 2023 року ми опублікували прогноз обсягу ринку маркетингових сервісів в Україні на 2024 рік. Зараз  маємо чудову нагоду звірити годинники та уточнити, що відбувається у галузі, й наскільки...

Читати даліDetails

Реінтеграція ветеранів у бізнес та цивільне життя: безоплатний навчальний курс для HR та власників бізнесу

Russian isolation: компанії та бренди, які припиняють свою діяльність в РФ

РЕКОМЕНДОВАНО

Ідеї

Ікона чистоти та стилю: MAKE SENSE створили лонч-кампанію для перших в Україні чорних вологих серветок Naturelle

29 Квітня, 2025
Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025
Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

19 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.