Традиційно навесні МАМІ проводить дослідження, які показують загальну динаміку ринку та рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів. Дані формуються за анкетами агентств-членів МАМІ, які підтверджені офіційними фінансовими звітами та незалежним аудитом. Завдяки цим даним ми можемо зрозуміти загальні зміни обсягу ринку маркетингових послуг, динаміку кожної категорії та місце на ринку учасників рейтингу.
Динаміка ринку 2019-2020
Зрозуміло, що минулий рік не був звичайним. Втім, який з минулих років останнього двадцятиріччя можна назвати «типовим»? Отже, динаміка ринку відзеркалює політичні, економічні, глобальні процеси, що впливають на країну і галузь.
Згідно з даними, загальний обсяг ринку виріс на 2-7%. Агентства, що беруть участь у щорічному рейтингу, ротуються. Тому якщо враховувати дані 25 учасників у 2019 й 26 учасників у 2020 році, загальний обсяг ринку-2020 – 2,896,397.67 тис. грн, що на 7% більше ніж у 2019. Дослідження тих самих 22 учасників, що брали участь в обох рейтингах, показують 2,701,341.66 тис. грн у 2020 році, що на 2% перевищує рік 2019.
Але, зважаючи на індекс інфляції 2020/2019 – 5%, стане очевидним, що зростання ринку об’єктивно не було, а відсотки свідчать про інфляційні процеси. Це й зрозуміло: пандемія поставила під загрозу багато напрямків маркетингових сервісів. Але відсутність падіння – дуже оптимістичний знак, що галузь попри все живе та працює.
Стратегічний висновок 2020 – нам вдалося зберегти ринок, клієнтів, персонал, активність. Навіть аналітика за напрямками маркетингових сервісів показує, що все не так погано: лідує trade marketing, активно працює consumer marketing, певні зусилля у програмах лояльності та подіях. Доволі чесна картина демонструє, що навіть у кризу бізнес стимулює торговельні канали, не втрачає зв’язку зі споживачами, підтримує емоційний контекст спілкування
Рейтинг агентств: що змінилося?
Загалом перша група не зізнала великих змін. Digital Chain піднялись на другу ступінь з п’ятої, Havas Engage та All Motion Group посіли третє та четверте місце.
Друга група демонструє деяку ротацію. До неї увійшов Prospects Ukraine з першої групи, скоріше, це сезонний фактор. LEX Marketing та Pulse з активним trade напрямком покращили свої позиції. Новий учасник – POS Media Ukraine.
У третій групі TWIGA Ukraine (перейшли з другої), Clever Force та Talan Communications, і новий учасник – Fresh Marketing.
Четверта та п’ята групи майже не змінилися, є невеликі коливання у доходах, але загалом диспозиція така сама, як і у попередньому році. Є два нових агентства.
У таблицях рейтингу представлена детальна детальна інформація про діяльність учасників рейтингу в 2020 році, а саме: клієнтів, послуги, розподіл проектів за видами маркетингових сервісів та трейд-проектами.
Висновки 2020
Дуже позитивний знак – що обсяг ринку майже не змінився, і лист учасників ринку не зазнав втрат. Під час глобальної пандемії, коли великі міжнародні компанії скорочують бізнес, українська галузь маркетингових сервісів живе, працює, дихає попри все. Обмеження активностей у рітейлі, заборони проведення заходів вплинули на можливість зростання доходів агентств та ринку в цілому, але ми нікого не втратили та не зупинилися.
Очевидно, що у черговій кризовій ситуації, які вже стають звичними в українських реаліях, креативні люди маркетингу винайшли нові технології стимулювання споживчої активності. Рекламодавці активно відреагували на пропозиції агентств – маркетингова активність працює на користь бізнесу, агентствам, споживачам.
Варто зазначити, що 2019 – 2020 рік був ще одним іспитом сили, креативності, стійкості. Усі агентства склали цей іспит на «відмінно». Тепер є впевненість, що будь-які зміни, навіть глобального масштабу, не зупинять наш розвиток, а лише відкриють в нас новий потенціал.
Пропонуємо ознайомитися з таблицями рейтингу за посиланням.
Читайте також: Cannes Lions Live 2021 — WARC розповідає про переосмислення брендів для успішної діджитал-комерції.