Коли у березні 2020 року співробітники Google перебралися з офісів на віддалену роботу, вони й гадки не мали, як нескоро вони знову побачать свої офісні фікуси та окуляри, які вони забули на столі. Дні віддаленої роботи стали тижнями, а тижні перетворилися на місяці… Більшість робіт, названих у цьогорічному огляді кращих проєктів Google 2020, було створено віддалено, в розпал пандемії. І цей контекст став для них визначальним. Проте для команди Google цей рік виявився надзвичайно плідним в плані UX-дизайну: від віртуального Версалю до краудсорсингу попереджень про землетруси. І в той час як всі з надією дивляться у 2021 рік, команда Google називає кращі свої проєкти, які трохи «підсолодили» рік 2020.

Зробити світ ближчим

Цього року звичайні вітальні перетворилися на шкільні класи, хімічні лабораторії та концертні зали, а робота перед екраном стала життєвою необхідністю (особливо для школярів та студентів). Але завдяки мобільному застосунку Socratic допомога з виконанням домашнього завдання тепер завжди під рукою, тоді як Kids Space дозволяє дітлахам знайомитися з усім, що їх цікавить, за допомогою схвалених вчителями книжок, відео та ігор (просто порятунок у час, коли всі школи зачинено на карантин). Якщо ж діти чи їх батьки сумують за уроками музики, їм в пригоді стане веб-застосунок Shared Piano від Google Creative Lab – просто киньте посилання своєму репетиторові та починайте бринькати по клавішах.

Shared Piano

Для тих, хто звик бути частим гостем у художніх галереях, команда Google Arts & Culture принесла музей прямо додому. Хочете віртуально відвідати кращі культурні заклади світу? Або прогулятися залами Версалю? Або побачити музей Забороненого міста в Пекіні? Або ознайомитися з мистецтвом Індії, переглянувши понад 1000 картин, які виставлено у Національному музеї в Нью-Делі? А любителям друкованого слова минулого року було запропоновано поринути у An Ocean of Books, поетичний експеримент, де письменників представлено на фантастичній мапі як острівці в океані.

На окрему згадку заслуговують технології, які об’єднували людей впродовж 2020 року та допомогли малому бізнесу стати онлайн. Google Food Ordering забезпечує безконтактну доставку до дверей, а сервіс Reserve with Google дозволив понад 600 тисячам підприємців пропонувати свої послуги віртуально. Також команда Google Shopping разом із рядом косметичних брендів створила AR-застосунок, який дозволяє віртуально нанести макіяж, перш ніж купувати косметику.

Команда Nest, зі свого боку, запустила ініціативу, щоб допомогти літнім людям бути на зв’язку із близькими та рідними. В рамках Project Merrill десь 1000 пристроїв Nest Hub Max було роздано в будинках літніх людей. У кожен такий пристрій одразу заносилися контактні дані для відеодзвінків онукам, а взаємодія з Google Assistant була налаштована спеціально для людей, які не дуже добре знаються на технологіях.

Google Shopping

Інструменти для креативників

Коли команда Google називає кращі свої проєкти 2020 року, на перше місце вона природно ставить Google Workspace, який нещодавно отримав нову айдентику. Адже хто зараз має зайвий час, щоб відкривати ще одну вкладку і запускати ще один застосунок?

Tone Transfer від команд Magenta та AIUX (Google Research) призначений для створення неймовірних мелодій. Цей синтезатор доповнює процес написання музики можливостями штучного інтелекту. Він може трансформувати людський голос у соло на трубі або мелодію флейти в цвірінькання пташок. А Soli Sandbox від команди Advanced Technology & Projects є інструментом для створення на Pixel 4 веб-прототипів, що реагують на жести. Нові функції YouTube спрямовані на кращий захист контенту та просте й зрозуміле роз’яснення правил щодо реклами. Premiere Countdowns дозволяють зацікавити читачів у відео, яке ще тільки буде опубліковане. (І варіантів такого зворотного відліку є чимало, на будь-який смак.)

До свого десятиліття Google Fonts отримали новий сайт і можливість варіювати їх за товщиною, нахилом, шириною тощо. А тих, хто охоче послуговуються емодзі, було запрошено на Emoji Kitchen. Завдяки команді Android Expressions тут можна створювати гібридні емодзі, відтворюючи навіть дуже неоднозначні почуття: від закоханого ковбоя до смітника, охопленого полум’ям (символ 2020 року, нічого не скажеш).

Маленькі зрушення у бік великих змін

Пригадуючи 2020 рік, не можна не згадати всі ті заходи, яких було вжито, щоб наблизити великі зміни, що стосуються нас усіх. Бажання підштовхнути користувачів до свідомішої поведінки в цифровому просторі спонукало команду Google до редизайну редактора фотографій у телефонах Pixel. А новий проєкт від Google Arts & Culture зробив кліматологічні дані цікавішими, замінивши складні схеми та графіки про, скажімо, темпи танення льодовиків, цифровим живописом.

У розпал пандемії креативні команди у Лондоні та Нью-Йорку створили цілий ряд практичних інструментів. До них належать Sodar, який візуалізує соціальну дистанцію, та Scannable Signs, що генерує QR-коди на всі випадки життя, щоб забирати замовлення, записуватися на прийом, лишати відгуки та давати чайові можна було безконтактно. Команди Google Assistant та Google Health запустили інструмент для самодіагностики симптомів COVID-19, а Google Карти було оновлено, щоб показувати, яких саме заходів безпеки вжито у тому чи іншому закладі.

Продукти Google також стали за цей рік інклюзивнішими. Google Kids Space було запущено понад 1000 унікальних елементів для створення аватарів. Комбінуючи їх, дітлахи тепер можуть доволі точно відтворити свій вигляд – від масок до вітиліго. Застосунок Lookout теж було оновлено. Тепер він дозволяє сканувати цілі сторінки тексту і розпізнає продукти, навіть якщо на пакуванні немає штрих-коду.

До кращих проєктів Google 2020 року також належить Safe Folder. Ця розробка призначена для захисту файлів під час роботи на пристроях Android з багатьма користувачами.

Погляд у майбутнє

Дизайнерам та інженерам тепер стало трохи простіше будувати плани на майбутнє завдяки таким інструментам як Earthquake Alert System, яка перетворює кожен телефон Android на мініатюрний сейсмометр, створюючи глобальну мережу для відстеження землетрусів. А ініціатива Google Flood Forecasting завдяки підтримці з боку партнерських організацій суттєво розширила територію, яку вона охоплює.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Національний відбір на #ViralCreativeExpress 2021 розпочато

Клуб арт-директорів України ADC*UA запрошує всіх молодих креаторів взяти участь у Національному відборі на європейську програму ADC Europe — #ViralCreativeExpress ...

Серія онлайн-нетворкінгів «Креативної Європи»

Національні бюро програми ЄС «Креативна Європа» з України, Латвії, Італії, Іспанії та Нідерландів організовують серію онлайн-нетворкінгів для представників культурних та ...

Охоплення інтернет-аудиторії України нативною рекламою досягло 95%

За результатами рейтингу медіапанелі Gemius Україна, за 1-й квартал 2021 року нативною рекламою було охоплено майже 27 млн користувачів. Це ...

Сторітелінг і технології, популярність стрімінгових платформ і враження від конкурсу Pitch UA 3

Айра Наполіелло (Ira Napoliello), сторітелер і менеджер креативного та бізнесового секторів аудіовізуальної індустрії. Має з два десятки років досвіду створення, ...

Earth Optimism 2021 відзначає прості технологічні інновації для захисту природи

Навіть прості та маленькі інновації здатні принести чималі результати. Ось п’ять таких робіт, які обговорювалися в рамках Earth Optimism 2021.

Студенти та молоді креатори можуть безкоштовно взяти участь та перемогти на рекламних фестивалях

ADC*UA Awards 2021 та Ukrainian Design: The Very Best Of 2021 дають можливість студентам та молодим креаторам брати участь у ...