• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Ейджизм в Україні: працівників старше 65 років не наймає кожен сьомий роботодавець, тільки 18% компаній мають у штаті робітників 40+

26 Травня, 2021
Час прочитання: 2 хв.
A A
Ейджизм в Україні: працівників старше 65 років не наймає кожен сьомий роботодавець, тільки 18% компаній мають у штаті робітників 40+
Share on FacebookShare on Twitter

Кожен третій працівник старше 40 років мав проблеми з пошуком роботи через вік — показали результати опитування OLX серед пошукачів. OLX Робота дослідило причини цієї проблеми зі сторони працедавців. Близько половини вважають старше покоління такими ж хорошими працівниками, кожний десятий вважає їх навіть кращими за молодих, і такий же відсоток впевнений, що співробітники 40+ менш ефективні.

Згідно з результатами, серед роботодавців тільки 18% опитаних мають у штаті найбільше співробітників старше 40 років. Близько 13% заявили, що не наймають співробітників старше 65 років, пояснюючи свою позицію специфікою роботи, яка вимагає фізичних навантажень. Значно більша частина працедавців (39%) намагаються наймати як молодих, так і старших працівників до 45 років і звертають увагу радше на досвід, а не на вік. Абсолютна більшість роботодавців — 94% — стверджують, що рівень зарплати не залежить від віку.

Найбільший відсоток опитаних працедавців представляють сфери Роздрібної торгівлі/продажів/закупок, Будівництва та Виробництва/енергетики.

19% та 23% відповідно представляють середній (до 250 працівників) та великий бізнес (понад 250 працівників).

Дорогу молодим. Підтримка старшим

Згідно з опитуванням OLX Робота, працівників до 30 років обирають через більшу активність та ініціативність (44%), кращу обізнаність у сучасних технологіях (41%), а також прагнення будувати кар’єру (39%).

Водночас відмову в працевлаштуванні старшому поколінню найчастіше пояснюють фізичними навантаженнями, які є частиною виконуваної роботи – цю причину назвали 31% роботодавців. Також, на думку роботодавців, старші працівники повільніше вчаться (19%), гірше орієнтуються в технологіях (12%), а також що їм буде важко влитися в колектив (10%).

Досвід (не) потрібен?

Загалом серед опитаних недостатня компетенція стала головною причиною відмови у працевлаштуванні у 81% роботодавців для кандидатів усіх вікових категорій. Друга причина — відсутність релевантного досвіду — 38% відмов пов’язані із цим. Також 38% працедавців не візьмуть співробітника, якщо він на їх думку надто часто змінював місце роботи.

Водночас кандидати віком від 40 років назвали головними своїми перевагами наявність більших знань і досвіду. Однак досвід та навички пошукача знаходиться лише на третьому місці серед критеріїв  визначення зарплати для працівника 40+ – цей пункт обрали близько 30% опитаних працедавців. Більше вони звертають увагу на середню зарплату по ринку та відповідальність посади.

Попри це, серед усіх опитаних майже половина — 47% — також сказали, що вважають працівників пенсійного і передпенсійного віку такими ж хорошими співробітниками, як і інші. Лише 10%  вважають їх менш ефективними. Частина тих, хто наймає людей надають старшим працівникам лояльніші умови роботи – 6% —  здебільшого виплачують бонуси до зарплати й допомагають опановувати нові технології.

«Хоча роботодавці зацікавлені в пошуку молодих і амбітних співробітників, кістяк багатьох професій, особливо робітничих, складає старше покоління – і ми це бачимо зокрема й у себе на платформі. Можливо, вони потребують трохи більше часу чи практики для опанування нових технологій. Але за свій трудовий стаж вони пройшли не через одну кризу й мають, певно, найцінніший досвід як для нинішніх турбулентних часів. Загалом, в Україні є надія подолати вікову дискримінацію: вже зараз частина роботодавців декларують свою відкритість до старших співробітників і готовність допомагати їм на новому робочому місці», — зауважує Марія Абдулліна, керівниця напряму OLX Робота.

Ейджизм в Україні: працівників старше 65 років не наймає кожен сьомий роботодавець, тільки 18% компаній мають у штаті робітників 40+

Ситуація з ейджизмом у світі

Цьогорічний Глобальний звіт ВООЗ про проблему ейджизму показало, що вікова дискримінація обходиться суспільству в мільярди доларів. Так згідно з дослідженнями організації, отриманими в результаті опитування 83 тисяч людей в 57 країнах (включно з Україною), кожна друга людина в помірній або значною мірою дотримується поглядів ейджизму. В Україні спостерігається високий рівень вікової дискримінації на рівні 5%, середній рівень — 26% та висока толерантність до представників старшого віку на рівні 69% серед населення.[1]

В Іспанії, наприклад, молодші кандидати при рівних характеристиках в резюме отримували перевагу за старших пошукачів. Кандидати у віці 28 років отримували запрошення на співбесіду на 77% частіше, ніж 38-річні. Швейцарія виявила, що 53% працівників різного віку вважають, що старших колег важче навчити, а 52% вважають, що старші працівники менш зацікавлені у складних завданнях на роботі.

Ігнорування проблеми вікової дискримінації може нести як негативний вплив на економіку, так і на соціально-демографічну ситуацію країни. За оцінками експертів, у всьому світі близько 6,33 млн випадків депресії можуть бути спричинені ейджизмом, причому у менш розвинених країнах такі випадки трапляються у 6 разів частіше. А глобальні економічні втрати від депресивних і тривожних розладів оцінюються ВООЗ в трильйон доларів щорічно.

За допомогою яких проєктів та ініціатив українські компанії боряться з ейджизмом на робочому місці? Що вони можуть порадити іншим бізнесам, які через упередження втрачають таланти? Читайте в матеріалі «Всередині людиноцентричного бізнесу, або Як українські компанії боряться з ейджизмом на робочому місці».

Фото в заголовку: (c) Getty Images


[1] Ageism is a global challenge: UN (who.int)

Теги: кадрименеджментринки та дослідженнясуспільство та держава

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі
Бізнес та Інновації

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі

12 Травня, 2025

29–30 квітня у Києві відбувся 18-й Український маркетинг-форум — щорічна подія у галузі маркетингу та комунікацій. Цьогоріч захід пройшов під гаслом «Сенсотворці: шукай своє», відкриваючи дискусію про нову роль бізнесу...

Читати даліDetails

Камери, світло, сенси: 18-й Український маркетинг-форум запрошує шукати своє серед героїв нашого часу

Дослідження ставок промоперсоналу 2025: значні зміни за чотири роки

РЕКОМЕНДОВАНО

Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025
Інсайти

30+ визнаних експертів реклами і маркетингу виступлять на Ukrainian Creative Stories 2025

13 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025
Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025
Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont
Ідеї

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

27 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.