Загадувати, як буде виглядати маркетинг штучного інтелекту, це наче знімати «Термінатора» у 1984 — здається, що все зрозуміло, а потім у 2015 з’являється «Термінатор: Генезис» і показує, що зрозуміло не було нічого.
Та на рік планувати можна впевненіше, ніж на 31, тож спеціалісти OMG agency та G:HACK agency поділилися трендами штучного інтелекту (AI), які продовжать змінювати діджитал-маркетинг у 2022 році.
Тренди діджитал-кампаній
Побудова віртуального Всесвіту
Заява Марка Цукерберга про створення загального інтернет-простору і трансформація Facebook у Meta — не причина появи тренду, а його наслідок. Завдяки розвитку штучного інтелекту бренди зможуть запускати діджитал-кампанії з ефектом повного занурення.
Це може бути гра, віртуальний супермаркет, з можливістю придбання реальних товарів або додатковий простір, який розширює площу дому — можливо усе, на що вистачить бюджету.
Тренд рухається в Україну сповільненим темпом через якість та глибину покриття інтернету, недостатній розвиток VR-технологій та їх високу ціну. Але тестувати формати варто вже зараз.
Креативний штучний інтелект
Три рядки коду замість креативного копірайтера — можлива реальність. Вже зараз штучний інтелект пише спортивні новини за результатами матчів та створює короткі дайджести. AI «навчається» на масивах даних, виявляє повторювані патерни і на їх основі створює шаблони. Це неповноцінна система, яка залежить від того, скільки і які файли завантажить спеціаліст.
Але у 2021 році вже розробили бета-версію GPT-4 — моделі, яка має стільки ж параметрів, скільки мозок людини — синапсів, тобто близько 100 трильйонів. Це дозволяє системі не просто «писати» текст, а й підбирати до нього візуальні пари, враховувати контекст. Можливо, це майбутній ідеальний креативник, проєкти якого ніколи не потраплятимуть у репутаційні скандали.
Нова етика використання штучного інтелекту
Чутки про те, що Google підслуховує розмови — дитячі страшилки на ніч. Спойлер: коротка відповідь у цьому випадку — так, слухає. Але завжди потрібно додатково розбиратися. Штучний інтелект має набагато більше можливостей для збору даних про користувача з різних каналів, комплексно аналізувати їх і, теоретично, маніпулювати вибором завдяки таким знанням.
Тому зараз у компаній, корпорацій, державних інститутів та користувачів є велике спільне завдання: розробити нову етику використання AI в діджитал-маркетингу та у мережі загалом.
Тренди збору та обробки даних
Синхронізація передбачувального моделювання та штучного інтелекту
Передбачувальне моделювання аналізує архіви даних і на їх основі будує моделі майбутнього: можливі події, поведінку авдиторії, витрати бюджету. Його недолік очевидний — не все можна передбачити, досліджуючи те, що вже відбулося. Система негнучка і не може аналізувати дані в режимі реального часу.
З цим завданням впорається AI, якщо синхронізувати дві системи: одночасний аналіз поточних подій та архівних даних допоможе отримати неочевидні висновки та оптимізувати роботу.
Компанії зможуть законно отримувати точніші дані про поведінку авдиторії завдяки впровадженню новітніх технологій.
Автоматизація роботи з великими даними
Великі дані нічого не значать без обробки та інтерпретації. Штучний інтелект розширить аналіз великих даних завдяки можливості навчатися та передбачати, працювати без втручання людини.
Одночасно великі дані зроблять AI «розумнішим»: чим більше інформації штучний інтелект обробить, тим краще зможе вивчити наступні дані, і так по колу. А коли фокус-групи неточні, під час анонімних опитувань люди брешуть і хочуть здаватися кращими, ніж вони є — позбавлена емоцій та вподобань робота AI допоможе зрозуміти, чого ж хочуть жінки (як заповідав Мел Гібсон) та чоловіки. І взагалі усі, крім котів.
Кібербезпека
Кількість зливів відвертих фото вражає настільки, що Meta вирішив боротися з «порнопомстою». На платформу можна завантажити свої оголені фото, які AI перетворить на захищений хеш-код і з його допомогою буде розпізнавати та видаляти інтимні фото користувача, якщо такі з’являться в мережі.
Штучний інтелект в майбутньому допомагатиме виявляти та усувати як ось такі одиничні випадки крадіжки чи зливу даних, а й захищатиме від масштабних кібератак.
Реалізація цього тренду може зупинити шукачів слави Едварда Сноудена.
Тренди роботи з аудиторією
Персоналізована автоматизація
Креативний штучний інтелект, тренд на який описав Дмитро, продовжується у персоналізованій автоматизації. У майбутньому чат-боти зможуть спілкуватися з користувачами так, що тільки поціновувач фільму «Я, робот» відчує різницю (але це не точно).
Процеси обробки природної мови AI дозволять відстежувати інфополе у соцмережах, контекстно виявляти негатив та відповідати на нього.
Додаткова перевага: такі системи розробляють за технологією no-code, щоб для роботи з ними не доводилося вивчати мови програмування.
Один користувач на багатьох пристроях
Як знайти одного й того ж користувача в Facebook, TikTok, на YouTube та у Telegram? Поки що ніяк. І через це рекламодавці витрачають в рази більше грошей для того, щоб кілька разів «торкнутися» потенційного клієнта, або навпаки, зливають бюджет на одних і тих самих людей.
Штучний інтелект зв’яже користувача в інтернеті речей — системі, де всі пристрої синхронізовані. Це вже можна частково зробити, під’єднавши одну пошту до сервісів Google чи Meta. Але у майбутнього це буде єдина платформа, яка стоятиме над корпораціями.
Створення та модерація ком’юніті
Зібрати лояльне ком’юніті — одне з головних завдань бренду і саме це ми в OMG agency допомагаємо втілювати компаніям. А в майбутньому це робитиме ще й штучний інтелект, знову ж таки, завдяки можливості навчатися та бути понадсистемним. AI знаходитиме майбутніх членів ком’юніті по всьому світу та об’єднуватиме їх в одному місці — метавсесвіті.
Штучний інтелект — майбутнє, яке настане, хочемо ми того чи ні. Тому варто вивчати його можливості, використовувати собі на користь та вже зараз працювати над етичною стороною його вжитку.
Читайте також:
Nebo на культурній орбіті: про веганську скрипку, повернення Tumblr та закордонний паспорт з дизайном відомих коміксів