«Чемпіонат Європи з футболу завершився у Києві перемогою збірної Іспанії», «Ураган «Катріна» пройшов над узбережжям Флориди», «Курс американського долара на міжбанку сягнув восьми гривень» – такі новини лунали на хвилях топових радіостанцій TAVR Media влітку цього року. Ні, це не помилка режисера і не ретровипуск. Це частина кампанії «Забуті новини», створеної креативною агенцією Publicis Ukraine на замовлення фонду «Незабутні», щоб привернути увагу до проблем людей із деменцією та змінити ставлення до них.
За даними ЦГЗ МОЗ, в Україні приблизно 500 000 людей живуть із деменцією, і переважна більшість із них – непродіагностовані. «Лише 17% українців розуміють, що таке деменція, – розповідає Ірина Шевченко, директорка і засновниця фонду «Незабутні». – Ми ініціювали освітній проєкт, адже лише проінформоване суспільство здатне руйнувати упередження, підтримувати гідність кожної людини та впроваджувати справді інклюзивні зміни».
Спорт, економіка, погода, події з життя – у радіоетерах звучали реальні новини п’яти-, десяти-, а то й п’ятнадцятирічної давнини. Професійний голос, інформувальна інтонація, достовірна подача – все, як у справжньому випуску. Після кількох секунд розгубленості слухач починав розуміти, що щось не так. Саме як це щодня переживають люди із симптомами деменції, які втрачають здатність орієнтуватися у часі.
Забуті новини можна послухати за лінком: https://soundcloud.com/publicis-ukraine/sets/zabut-novini.
І ця ідея спрацювала: окрім позитивних відгуків від людей, які стикаються з деменцією, та розголосу в соцмережах, проєкт отримав нагороди на міжнародному фестивалі реклами. «Забуті новини» показали, що навіть простий формат може стати потужним інструментом підвищення обізнаності та емпатії.
Проєкт вдалося здійснити завдяки синергії агенцій Publicis Groupe Ukraine та партнерів: креативного диджитал-продакшена Lestro та TAVR Media, що об’єднує провідні радіостанції «Наше Радіо», Radio Roks, «Радіо Байрактар», Radio JAZZ, Kiss FM, Classic Radio, «Мелодія FM», «Радіо RELAX» та «Хіт FM». Креативна агенція Publicis Ukraine створила ідею, PR-агенція MSL Ukraine підключила лідерів думок та підтримку ЗМІ, а Performics Ukraine допомагала з налаштуванням аналітики на сайті. Послухати ролики та підвищити свою обізнаність щодо деменції можна на сайті фонду «Незабутні».