У грудні 2023 року ми підбили підсумки обсягу ринку маркетингових сервісів, таким чином визначивши поле, на якому працюють агентства.
Нагадаємо, що 2023 рік виявився не таким вже й поганим. Порівняно з 2022, обсяг збільшився на 18% й склав 2 858 млн. грн. Так, звісно, це не 7 034 млн. грн., як у 2019, але зважаючи на військові обставини, зріст – це серйозна причина для оптимізму.
У 17-му Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2023 рік взяли участь 17 агентств. Тож попри нестачу кадрів, електроенергії, й базової безпеки, учасники ринку продовжують працювати та підтримувати галузь.
Першу групу очолює, як і у 2022, ADSAPIENCE. Пріоритетними напрямками агентства залишаються Consumer та Event marketing. Havas Engage та LEX MARKETING – друге й третє місце, отже трійка лідерів лишилася незмінною.
Друга група трохи змінила склад. Paradigm Group, Talan Group та Pulse Marketing Agency перейшли у першу групу, Team 247 та All Motion додалися до другої. Ще загальна кількість учасників рейтингу змінилась, бо приєдналося агентство FreeBrand, яке відразу увійшло у третю групу.
Головним інструментом маркетингових комунікацій залишається Trade marketing – 48%. Це цілком розумно, бо активація рітейлу потребує постійної підтримки, працює прогнозовано, дає відчутні результати.
Зменшилась доля Consumer marketing, у 2023 це 24%. Клієнти, зважаючи на обставини, підтримують покупців, але ця категорія зараз не пріоритетна, й це зрозуміло.
Event marketing та спонсорство залишаються у списку, й порівняно з 2022 категорія збільшилася майже вдвічі. Напевно, це має сенс, адже впливати на свою аудиторію зараз краще з емоційним концептом, ідеєю, підтримуючи людей у непрості часи. Таким чином бренди будують довгострокові лояльні стосунки зі споживачами, бо найбільше цінуємо ми тих, хто був поруч завжди й попри все.
Й удвічі зменшився галузевий бюджет на Loyalty marketing: 5% у 2023. Можливо, причина у тому, що програми лояльності потребують довгострокового планування, а наша реальність – це “мистецтво маленьких кроків”.
Загалом, динаміка агентств у 2023 доволі позитивна. Більшості вдалося втримати позиції, невелика ротація цілком природна зважаючи на ринкову ситуацію. І це все демонструє головну приємну новину: ринок маркетингових сервісів живе, працює, змінюється.
Всі таблиці рейтингу за лінком.