• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Аналітика

Що купують українці під час війни — дослідження

13 Квітня, 2022
Час прочитання: 2 хв.
A A
Що купують українці під час війни — дослідження
Share on FacebookShare on Twitter

Війна докорінно змінила життя українців, в тому числі — споживацькі звички. Вони міняються через звуження фінансових можливостей, вимушений переїзд та дистрибуційні особливості рітейлерів. Дослідницька компанія Gradus Research виявила товари, що мають найбільший попит, і вивчила ставлення до перемикання між брендами у цих умовах.

Топ 7 категорій, в яких зазвичай відбуваються покупки під час війни

  • продукти харчування (58%, тут і далі вказаний відсоток респондентів, які позначили, що планують купувати товари даної категорії)
  • ліки (33%)
  • одяг та взуття (31%)
  • засоби гігієни та догляду (29%)
  • побутова хімія (17%)
  • товари для домашніх тварин (17%)
  • товари для дітей (14%).

Неможливість планування та втрата доходу призвели до того, що левова частка покупок, які роблять наші співгромадяни — це продукти харчування.
Також на спектр споживання вплинула хвиля переселення до безпечного місця. Більшість людей лишали свої домівки поспішно, з мінімумом речей, і без планів на довгу відсутність. Українці, які були змушені покинути своє місце проживання внаслідок бойових дій, потребують одяг/взуття, ліки, засоби гігієни. Одяг/взуття планують придбати більше третини переміщених — і не завжди вони можуть знайти на новому місці потрібне. Таким чином, зростає актуальність онлайн-продажів.

Українці завжди приділяли належну увагу комфортному побуту. Врятувавшись від небезпеки бути фізично знищеними, наші земляки демонструють споживчі настрої, що дають зелене світло бізнесу.
Всі ці категорії належать до предметів першої необхідності, і цікавим є переключення між брендами.

63% опитаних заявили, що у нових умовах не звертають уваги на бренд, а вибирають з того, що є у наявності, ця цифра менша у молодшої генерації. На другому місці серед причин як переключення на нові бренди, так і свідомої покупки звичних брендів — бажання підтримати українського виробника. І тільки потім йде перехід на дешевші бренди.

«Бренд — це прив’язаність і любов. У канонічній для маркетингу роботі ”Мотивація і особистість” Абрахам Маслоу доводив: тільки коли задоволена потреба у безпеці, актуалізується потреба у прив’язаності. Частина споживачів жадібно шукає відчуття безпеки, щодня атаковане повітряними тривогами і новинами, і не звертає увагу на бренди. Частина, яка переїхала до нового, безпечнішого, місця, зіткнулася з відсутністю в офлайн магазинах своїх звичних брендів і вибирає з того, що є. Частина відмовилась від преміальних брендів і економить. А частина діє всупереч суворій ієрархії потреб, і переключається на українські бренди, щоб підтримати суспільство. Це дає зелене світло онлайн-торгівлі», — коментує Євгенія Близнюк, засновниця і директорка Gradus Research.

Ліки найбільше купують у південному регіоні, тут це відзначили 43% опитаних, в той час, як у західному — 26%. Через логістичні складнощі, які зараз переживає південний регіон, збільшене споживання ліків, скоріш за все, пов’язане з накопиченням, у той час, як на заході, де з поставками проблем менше, споживання йде у звичайному режимі. Традиційно головним чином розпоряджається сімейними грошима жінка. Категоріями, в яких право вибору товару залишається більшою мірою у жінок, є товари повсякденного попиту: їжа, догляд, домашній побут, ліки, дитячі товари тощо. Чоловіки, також традиційно, продовжують реалізовувати свою експертизу в категорії будівельних матеріалів.
В українській культурі закладений конче важливий зараз економічний потенціал, і треба це використовувати як для задоволення потреб, так і для підтримки економіки.

Дві хвилі опитування проведені 28 березня та 1 квітня 2022. Відповіді дали 1019 власників смартфонів 18-60 років, які проживають у містах 50 тис+. Метод — самозаповнення анкети у мобільному додатку. Респонденти відповідали про наміри купувати найближчим часом товари з 16 найбільш розповсюджених категорій. Онлайн-панель Gradus репрезентує структуру населення міст з кількістю мешканців понад 50 тисяч у віці 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіоном.

Фото в заголовку: Енні Спратт, https://unsplash.com/


Читайте також:

Креативне агентство idealers відроджує бізнес в Україні

Теги: брендингринки та дослідженнярітейлсуспільство

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита
Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025

Ми живемо у часи, коли стратегія народжується не лише в брифі, а в реальності, де переплелися війна, культура, емоція, зміни. Креативні рішення, інноваційні проєкти та соціальні ініціативи стали новою базою....

Читати даліDetails

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

Retail Media: чому бренди переходять на рекламу всередині маркетплейсів?

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

7 Травня, 2025
Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено шортлисти конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

19 Травня, 2025
Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.