Індустрія розваг має неабиякий вплив на суспільну свідомість. Але ця індустрія, і зокрема індустрія відеоігор, десятиліттями поширювала і продовжує поширювати гендерні стереотипи. Тому у Франції некомерційна організація Women in Games вирішила показати, що буде, якщо обміняти місцями анімацію жіночих і чоловічих персонажів з відеоігор.
Кампанія #GenderSwap ставить за мету привернути увагу публіки до того, якими індустрія відеоігор зазвичай зображає жіночих персонажів.
Зараз, в 2022 році, кожен другий геймер — жінка, що загалом становить півтора мільйона гравців по всьому світу. Але в студіях, які розробляють ігри, жінки становлять лише 22% співробітників.
Як наслідок, ми часто бачимо у відеоіграх надто клішованих та сексуалізованих жіночих персонажів, особливо якщо порівняти їх з персонажами-чоловіками.
Щоб проілюструвати цю розбіжність і привернути увагу до стереотипів, організація Women in Games спільно з агенцією BETC Paris взяли найвідоміші відеоігри та обміняли місцями анімацію їхніх жіночих і чоловічих персонажів.
За допомогою численних ігрових модів, як готових, так і спеціально створених для цієї мети, організація змінила ігрові файли так, щоб приписати рухи, запрограмовані для жіночих персонажів, персонажам-чоловікам. Оце все вихляння задом, спокусливі пози і танці. Погляньте-но:
Моргана Фалез, президентка Women in Games France, пояснює: «Деякі із зібраних нами сцен вже облетіли весь інтернет, але деякі ще не були бачені ніким. Зібрані всі разом вони показують, наскільки великою є проблема. І ми сподіваємося, що це допоможе публіці побачити справжні її масштаби. Ситуація поступово змінюється, і з цього правила з’являються винятки. Але на кожну Еллі з The Last of Us або Елой з Horizon припадають десятки і десятки жіночих персонажів, зліплених із самих кліше. Так само, як кіноіндустрія, телебачення і реклама, відеоігри суттєво впливають на уявлення людей про світ та їхню взаємодію з іншими».
А Гармоні Фрейбургер, віцепрезидентка Women in Games France, додає: «Ситуація змінюється, і гравці вимагають, щоб їх почули. Деякі із сексистських сцен з ігор повидаляли, коли ті викликали обурення публіки. Але до справжньої рівності ще далеко. Лише коли в студіях працюватимуть більше жінок, ми зможемо досягти кращої гендерної репрезентації і створюватимемо різноманітних і не таких стереотипних персонажів-жінок. Адже різноманіття в самій команді розробників уможливлює кращі креативні ідеї та кращі продукти для широкого загалу».
Читайте також:
Бренд Unilever Lux за допомогою City Walks показує чоловікам, як воно — йти по вулиці жінкою.