У творчості митця Пітера Фредеріксена вишивані руки з молотками наочно демонструють темний бік і тривожні теми мультфільмів.
«Коли мені страшно, я сміюся», — каже Пітер Фредеріксен.
Тож не дивно, що цей чиказький митець знайшов своє натхнення у мультфільмах, які часто показують тривожні речі в комічному світлі.
За словами самого митця, ця тривожна тематика часто стосується грошей, їжі або ураженої гордості і швидко обертається насильством та саботажем.
«Один персонаж пошив іншого у дурні, тож тепер хтось із них мусить заплатити за це життям, — пояснює Пітер Фредеріксен. — Часто повторюваною темою є страх, який, гадаю, йде пліч-о-пліч із властивою насильству нестабільністю. Так, тут є численні пастки та підступні задуми, але також невпевненість у собі, страх сцени і страх перед невідомістю».
Для багатьох ілюстраторів-аніматорів мультфільмів ці теми визрівають у підтексті. Фредеріксен, натомість, заходиться витягати їх на світло.
Сам він не ілюстратор. Пітер Фредеріксен створює вишивку за допомогою портативної вишивальної машинки, тобто, як він сам це називає, «малює швейною машинкою».
Його роботи — це вирізані та масштабовані сценки з мультфільмів, які зазвичай додають зловісності на периферії кадру. Сірники, мишоловки та молотки, а також численні стилізовані чотирипальцеві руки (часто із пістолетами), заповнюють кожне його полотно.
І вишиті вони дійсно майстерно.
«Я роблю численні скріншоти старих мультиків, зазвичай зосереджуючись на дрібних деталях, хоча часом це може бути і весь кадр. У мене є ціла папка, присвячена самим лише різноманітним рукам, які мені сподобалися», — розповідає Пітер Фредеріксен.
Потім він вирізає зі скріншоту потрібний йому фрагмент, додає деталі, редагує його і зрештою вишиває на полотні. Рекордно довгий час, який у нього пішов на одну роботу, становить сім місяців, хоча результат був трохи менший за листівку.
Прагнучи зобразити якомога більше дійства, митець надає перевагу моментам безпосередньо перед тим, як у кадрі щось трапляється, або одразу після цього.
Він уникає в своїх творах облич, оскільки, на думку Фредеріксена, самі лише руки, зайняті чимось, здатні бути дійсно зловісними.
Одна з його нових робіт є своєрідною анімацією, натхненою дверима. Після трьох років, проведених переважно вдома, двері «надійно прописалися у нього в голові».
Загалом, творчість Фредеріксена зазирає за властивий мультикам (і людям часто також) фасад жвавого дуркування, показуючи дещо «жорстоке, лихе й дріб’язкове».
Але, звісно ж, митець любить мультфільми. Їхній стиль ілюстрації та близький йому гумор завжди були натхненням для Пітера Фредеріксена. Особливо, як він стверджує, повоєнні мультики Warner Brothers і «Сімпсони».
До речі, про тривожну анімацію:
Моторошний анімаційний фільм The House вийшов на Netflix.
Навчіться більше довіряти своїй інтуїції в емоційній анімації від Ханни Джейкобс і Гаррієт Джилліан.