Наприкінці 1480-х років Леонардо да Вінчі створив цікавий дизайн для одномісного вертольоту, який мав рухатися за допомогою «повітряного гвинта». Поглянувши на ці креслення неможливо не замислитися, чи здатен взагалі такий літальний апарат піднятися у повітря.
Що ж, тепер ми знаємо — геніальний італієць все спроєктував правильно.
Ще в 2019 році команда інженерів з Мерилендського університету (США) розпочала проєктування та тестування цієї технології для участі в конкурсі дизайну. І за минулі півтора роки один із цих інженерів, Остін Прет, збудував дрон-квадрокоптер Crimson Spin, скориставшись кресленнями «повітряного гвинта» Леонардо да Вінчі (який, в свою чергу, спирався на концепцію архімедового гвинта).
Цей дрон має чотири штопороподібних пластикових крила, але замість того, щоб крутити їх вручну, як свого часу запропонував да Вінчі, вони приводяться у рух батареями та електричними двигунами. Як це властиво сучасним дронам, така конструкція може нахилятися в той чи інший бік, змінюючи швидкість обертання відповідних пропелерів. Такий літальний апарат формує на краю кожного крила спрямований вниз вихор повітря, який створює висхідну тягу.
Перше відео того, як цей створений за кресленнями Леонардо да Вінчі квадрокоптер піднявся в повітря, було продемонстровано нещодавно на конференції Transformative Vertical Flight 2022.
Переглянути його можна ось тут.
Як зазначає інженер, конструкція з одним гвинтом, як на кресленнях да Вінчі, була б набагато складнішою і вимагала б застосування технологій, які використовуються у сучасних вертольотах.
Вертольоти у такий спосіб навряд чи хтось почне будувати, але такий проєкт є доволі корисним для дизайну літальних апаратів вертикального злету та приземлення (VTOL): від дронів-доставників до повітряних таксі. Унікальна аеродинаміка квадрокоптера Crimson Spin може стати вирішенням цілого ряду пов’язаних із ними проблем. Зокрема, він генерує не такий сильний низхідний потік повітря, а отже не здіймає під собою велику хмару куряви та сміття. До того ж, такі гвинти є потенційно тихшими.
Конструювальник Crimson Spin Остін Прет переконаний, що оптимізація геометрії такого апарату дозволить масштабувати його, збільшивши до розмірів, прийнятних для перевезення пасажирів.
Читайте також:
Гра в бадмінтон із дроном замість волана: технологічне рішення для незрячих гравців.