Художник KAWS перетинає межі між фізичним світом виставкового простору та віртуальним світом. На своїй першій великій персональній музейній виставці в Лондоні KAWS охопить більшу аудиторію, ніж будь-коли раніше: «NEW FICTION, KAWS» відкривається одночасно у лондонських Serpentine Galleries та у надзвичайно популярній відеогрі Fortnite.
Куратор виставки Деніел Бірнбаум описав експозицію як звичайну: «В основному це виглядає як модерністське шоу з картинами та скульптурами». Але на додаток до IRL робіт KAWS, з особливою увагою до його останніх абстрактних картин, є кілька цифрових елементів. Бірнбаум, який є художнім керівником компанії з виробництва доповненої реальності Acute Art, також працював з KAWS над створенням кількох робіт AR, які також будуть представлені в цифровому близнюку Fortnite. Це не перший раз, коли KAWS і Бірнбаум працюють разом. Восени минулого року вони співпрацювали над «The Looking Glass», шоу в нью-йоркському арт-центрі Shed. Ця співпраця стала каталізатором нового шоу.
«До роботи з Acute Art я скептично ставився до віртуальної, доповненої реальності. Я ніколи не хотів робити щось, що здавалося б хитромудрим, або робити це заради технологій, — сказав Браян Доннеллі, він же KAWS. — Але коли я побачив можливості, які це дає мені, які я не можу робити з традиційною роботою, я дуже зацікавився. Після виконання AR я дуже хотів працювати в повністю цифровому просторі, з яким люди знайомі. Fortnite був очевидним наступним кроком».
За словами Кевіна Даркіна, директора з партнерських відносин Epic Games, компанії, яка створила Fortnite, Fortnite хотів створити проєкт із художником. «Ми хочемо зробити Fortnite більше, ніж гру, — сказав Даркін. — Fortnite має бути місцем для гравців, щоб зібратися разом, висловити себе та відчути речі разом». Співпраця з дизайнерами, спортсменами та, зокрема, такими музикантами, як Тревіс Скотт, який влаштував концерт у Fortnite, є частиною цієї місії. Тепер настав час створити активацію навколо художника, і хто краще, ніж KAWS? «Ми знаємо, що наші користувачі знають його», — сказав Даркін.
Протягом останніх шести місяців KAWS, Бірнбаум і команда Epic наполегливо працювали над організацією як фізичної, так і високоякісної віртуальної виставки. «Вони як дзеркало один одного», — сказав KAWS. Виставка в Serpentine була відтворена в масштабі 1:1 у творчому режимі Fortnite, свого роду спільноті за межами гри, де 400 мільйонів зареєстрованих користувачів Fortnite можуть зібратися разом і випробувати нові функції гри. Хоча більшість експонатів планується заздалегідь, а потім коригується протягом періоду встановлення, KAWS і Бірнбаум довелося виконати свій план, навіть не побачивши роботи у фізичному просторі. Але вони вірять, що обмеження будуть того варті.
«Коли я курував Венеціанську бієнале, у нас було близько півмільйона людей, — сказав Бірнбаум. — Ми повинні отримати у 20 разів більше лише за перший день». KAWS так само приваблює масштаб, який пропонує йому виставка у Fortnite. «Ідея побудувати музей у цій грі, щоб у ній зустрілися буквально мільйони дітей, дика. Це дуже захоплюючий спосіб достукатися до спільноти, до якої ми не часто звертаємось», — сказав він.
Виставка відбувається в той час, коли, враховуючи бум NFT у 2021 році та розширення цифрового життя людей через COVID, концепція Метавсесвіту залишається в голові кожного. В очах Бірнбаума KAWS готовий скористатися цим моментом. «Його творчість нагадує мені поп-артистів, бо вони цікавилися товарною культурою та мас-медіа», — сказав Бірнбаум. «Але сьогоднішні ЗМІ — це вже не телебачення чи друк, а цифрові формати. І, звичайно, Браян має бути присутній у цих світах».
Простежуючи арку кар’єри KAWS, Бірнбаум зазначив, що художник пішов від виклику товарної культури на початку своєї роботи до співпраці з брендами, які десять років тому він, можливо, хотів порушити. Зрештою, індустрія, яку KAWS порушила найбільше, можливо, світ мистецтва. «Я вважаю, що ця виставка — це своєрідний приклад того, що означає влаштувати шоу у віртуальному світі в розпал цих змін у віртуальному», — сказав Бірнбаум. «Цей світ мистецтва, з яким я виріс і частиною якого є, напевно, не зникне, але все зміниться».
Зі свого боку, KAWS не настільки впевнений. Розмовляючи телефоном з Лондона, він сказав: «Сьогодні вранці я пішов до Британського музею. Ви повинні думати про [ці цифрові можливості] як доповнення до простору, а не як щось конкурентоспроможне».
Читайте також:
Нова виставка об’єднує карти з «Володаря кілець», «Гри престолів» та інших вигаданих світів