Уряд Іспанії надав охоронюваний статус невеликій картині маслом, яка, на думку деяких експертів, є роботою італійського барокового майстра Караваджо, повідомляє The Guardian. Оголошений об’єктом культурного інтересу, новий охоронний статус дасть експертам додатковий час для вивчення картини в надії визначити її справжнє авторство, оскільки раніше вважалося, що це просто копія.
У своїй заяві регіональний уряд Мадрида описав картину як «приклад досконалості та майстерності живопису італійського натуралізму», що має значний вплив на живопис 17-го століття в регіоні.
Картина під назвою The Crowning of Thorns, потрапила в заголовки газет на початку цього року, коли її був знято з аукціону ANSORENA в Мадриді й надалі захищена забороною на експорт. За кілька днів до продажу музей Прадо зв’язався з Міністерством культури Іспанії з доказами того, що твір, можливо, був намальований самим майстром. До цього моменту, The Crowning of Thorns було пов’язано з художником 17-го століття Хосе де Рібери, шанувальник Караваджо, який також відомий італійською мовою, як «Lo Spagnoletto» або Маленький іспанець, який відкриває ставку в 1500 євро. Якщо насправді це робота Караваджо, її вартість оцінюється приблизно в 50 мільйонів євро.
The Crowning of Thorns нині належить трьом дітям засновника школи дизайну IADE Мадрида Антоніо Переса де Кастро і художниці Mercedes Мендес Atard. Новий охоронний статус картини вимагає від них інформувати місцеві органи влади, якщо вони вирішать її продати, що дасть уряду можливість придбати роботу. Очікується, що дослідження серед науковців триватимуть, регіональний уряд зазначив: «Інформація, яка з’явилася за останні кілька місяців, разом із дослідженнями, проведеними експертами, підтверджує теорію про те, що це робота Караваджо».
Раніше шари бруду приховували ключові деталі, але після очищення стало очевидно, що картина несе фірмовий стиль Караваджо. Наприклад, Караваджо використовував такі фірмові прийоми, як світлотінь — використання драматичного освітлення та тіні — у своїй творчості. Присутність цієї техніки в The Crowning of Thorns була наведена як доказ, коли її зняли з аукціону у квітні. Крім того, тему картини, бичування Христа, Караваджо розглянув в іншому ранньому творі, живучи в Неаполі.
«Такі елементи, як психологічне зображення персонажів, реалізм облич, сяюча сила, яка висвітлює тіло Христа, взаємодія трьох персонажів та спілкування, яке воно встановлює з глядачем, роблять це твором великого художнього інтересу», — повідомили в обласній владі.
Читайте також:
Метавсесвіт, психоделічне мистецтво й естетика 2000-х: Depositphotos і міжнародні експерти назвали креативні тренди 2022