Після ще одного багатого на випробування року люди по всьому світу налаштовані відзначити зимові свята так, щоб нікому не здалося мало. І бренди цей ентузіазм цілком поділяють. Тому пропонуємо вашій увазі найцікавіші зарубіжні різдвяні кампанії 2021, які можна було побачити за минулі два місяці.
«Нас ніщо не зупинить»
Британський інтернет-ритейлер Very випустив свою першу різдвяну кампанію ще в жовтні, підливши масла у вогонь одвічної суперечки про те, коли доцільно запускати святкову рекламу.
Мережа супермаркетів Tesco також налаштована відзначати Різдво 2021, як слід. Цього року зголоднілу за святами публіку не зупинять ані поламані машини, ані обмеження на подорожі, ані вперті ельфи Санта-Клауса.
Схожий настрій бачимо і в ролику від мережі супермаркетів Sainsbury’s, який передає радість родинного свята одним завмерлим кадром: горіхи трощаться, шампанське фонтанує з пляшки, родичі горлають різдвяні пісні під акомпанемент піаніно, пес щось цупить зі столу… Ідилія!
Міжнародна мережа супермаркетів Lidl обіцяє завжди «мати високу якість і низьку ціну», що вона й проілюструвала своєрідним перезапуском однієї і тієї ж сценки із сім’єю за різдвяним столом зараз і в майбутньому, коли індичку різатимуть лазерами, а деякі члени сім’ї переселяться на Місяць.
А в рекламних роликах алкогольного бренду Bacardi бармен/діджей зарулює на своєму барному візку в традиційні зимові ландшафти й запускає музику, щоб струсити сніг і відкрити приховані під ним сонце, море, пляж і пальми.
Різдвяну анімацію створила навіть NASA, для якої 2021 рік видався дуже насиченим. Тому, щоб зробити свою різдвяну листівку цікавішою, космічна агенція зобразила в ній посилання на численні місії, над якими вона зараз працює.
Ще одним прикладом симпатичної анімації є ролик ювелірного бренду David Yurman, який перетворює нью-йоркський Центральний парк та його іконічні статуї тварин на блискучу казку.
Час для добрих історій
Різдвяний сезон по-справжньому розпочинається тоді, коли супермаркети беруться за сторітелінг.
Ролик John Lewis, в центрі якого опинилася космічна прибулиця, прагне привернути увагу до тих маленьких чарівних моментів, які переживає кожен, хто святкує Різдво вперше. Наприклад чіпляння зірки на ялинку або ласування різдвяними кексами.
Компанія Aldi та знаменита Морквина Кевін розповіли на новий лад «Різдвяну пісню» Чарльза Діккенса із сварливим Бананом Скруджем в одній з головних ролей.
Шведський супермаркет Migros осучаснив свого маскота, яким цього року став дрон-доставник на ім’я Робін. Втім, цей маскот є також справжнім різдвяним ельфом із добрим (хоч і механічним) серцем.
Литовський телеком-провайдер Telia розповідає про двох літніх сусідів, які постійно обмінюються ущипливими повідомленнями. Але попри всі численні дрібні роздратування одне одним, інакше як друзями їх і не назвеш.
«Різдвяна пісня» Діккенса стала натхненням і для автомобілебудівника Mercedes-Benz. До запуску електромобіля EQS привид Різдва показав ось такі майбутнє, сучасне й минуле автомобільного транспорту.
Ще одна історія від Mercedes-Benz розповідає, як Місіс Клаус врятувала Різдво для маленької дівчинки, коли її чоловік випадково забув на Північному Полюсі призначений їй подарунок.
Телеролик, створений для McDonald’s креативницями агенції Leo Burnett, розповідає історію дівчинки Матильди, яка на Різдво вигадує собі пухнастого друга Іггі.
Для австралійського телеком-провайдера Optus різдвяна реклама 2021 набула вигляду зворушливої історії про цукрового опосума, який ризикує життям і хвостом, щоб змайструвати ліжечка для своїх майбутніх дітей.
В своєму чудовому мініфільмі Albert Heijn, найбільша мережа супермаркетів у Нідерландах, розповіла історію кохання двох малесеньких анімованих хом’ячків.
Взагалі у агенції TBWA\NEBOKO цього року, вочевидь, романтичний настрій, як показує її ж ролик для нідерландської лотереї Staatsloterij, де ми бачимо двійко закоханих годинникових зозуль.
Бренди Xfinity та Comcast Illumination створили святковий короткометражний фільм із персонажами-собаками, який водночас заохочує подивитися сиквел до мультфільму «Співай».
Студія Disney також повернулася із черговою святковою рекламою, яка віддає належне силі історій і сімейних традицій. «Вітчим» — це трихвилинний анімаційний фільм, у якому двоє дітей та їхній новий тато звикають жити разом.
Сервіс Amazon Prime Video цього року запустив у Європі власну різдвяну кампанію окремо від власне Amazon, примудрившись закохати аудиторію в ікласту гієну на ім’я Гетті. Коли таке пухнасте звірятко шкірить ікла, ніколи не знаєш напевно, посміхається вона чи ось-ось накинеться.
Компанія Apple і французький телеком-провайдер Orange цього року обрали тему для своїх різдвяних роликів на диво одностайно, розповівши, де сніговик літо літує. Як у «Яблука», так і у «Апельсина» сніговик мовби нагадує нам про прикрості минулих локдаунів.
Мережа супермаркетів IGA разом із креативною агенцією Sid Lee розповідає до Різдва 2021 історію надії, зближення родини та спільних захоплень. Цього року новим інгредієнтом зворушливої родинної історії став хокей.
А в різдвяній кампанії від Coca-Cola всі сусіди в багатоповерхівці об’єднують свої зусилля, щоб збудувати димар для Санта Клауса.
Святкове відео від Deutsche Telekom показує дистанційне спілкування між маленьким хлопчиком та його дідусем, які на Різдво нарешті зможуть знову зустрітися.
Студія Passion Pictures в своєму анімаційному різдвяному відео звернулася до поняття «нової норми», показавши, як син і батько, зустрівшись після локдауну вперше, ніяково випробовують різні соціально-віддалені привітання, перш ніж вирішити нарешті обійнятися.
Легендарна американська автомобільна компанія Chevrolet представила засновану на реальних подіях історію, присвячену любові, спокуті та відновленню.
Всі відтінки гумору
Пошуки ідеальних подарунків для своїх рідних та близьких можуть бути непростим завданням. А коли ви їх знайдете, вам ще треба буде їх десь сховати до Різдва. Цю мороку й вирішив з гумором показати швейцарський супермаркет Manor.
Різдвяна реклама зазвичай сповнена ідей щедрості, турботи та єдності. Але дітям до того байдуже. Для них Різдво — це можливість отримати той подарунок, який вони хочуть. Таке послання ще спробуй передай! Але нідерландському онлайн-магазину Bol.com вдалося це зробити з гумором і без надмірної сентиментальності.
Де різдвяного настрою днем з вогнем не знайдеш, то це в переповненому вагоні метро. Тому в центрі ролика від агенції Hjaltelin Stahl для Копенгагенського метрополітену опинився змучений Санта, який весь день виконував забаганки малих дітей і тепер хоче лише одного: дістатися нарешті додому.
А режисери продакшн-компанії Bacon створили, мабуть, найцинічніший (але актуальний) різдвяний ролик 2021 року.
Звідки береться те, що на столі та в тарілці
Реклама компанії Morrisons вирішила познайомити людей не із Санта-Клаусом, а радше із Санта-Фермером. В цьому ролику двоє друзів відкривають для себе Фермерське Різдво і бачать ту роботу, яку фермери виконують цілий рік, щоб принести їжу на різдвяні столи.
А французька мережа супермаркетів Auchan показує роботу моряка, який вертається в порт із уловом. Заінтриговані його червоною курткою та білою бородою дітлахи потай стежать за ним, гадаючи, чи то не Санта-Клаус.
Про тих, хто зустрічає Різдво в лікарні…
В цю пору року діти особливо переймаються через те, в який зі списків Санта-Клауса вони потрапили: до «слухняних» чи до «неслухів». Але фундація SickKids нагадує, що для її маленьких підопічних у Санти є окремий список — «сміливі».
В анімаційному відео дитячої лікарні GOSH юний Генрі, який попередні два Різдва провів у палаті, збирає пожертвувані шкарпетки, й ті магічно допомагають йому стати високим-високим і повернутися на свята додому.
Ролик дитячої лікарні Montefiore-Einstein, в якому можна побачити його справжніх хірургів та анестезіологів, розповідає на диво серйозно історію травми, одужання та любові дитини до м’якої іграшки.
А загалом Санта-Клаус — не взірець здорового способу життя. Його здавна називали товстуном-веселуном. Але у серцевому нападі нічого веселого немає, нагадує у своїх листівках організація Heart Research UK. Зрештою, коронавірусом небезпеки для здоров’я не обмежуються.
…та інші серйозні теми
Різдвяний фільм від німецького ритейлера PENNY та агенції Serviceplan Campaign Munich став справжньою культурною сенсацією. В ньому син питає матір про її різдвяне бажання після двох років пандемії і отримує дуже незвичайну відповідь.
Благодійна організація Shelter, яка допомагає бездомним, ось такою оманливо звичайною історією підкреслила, що багато людей цього року проведуть Різдво без даху над головою.
А благодійна організація Meals on Wheels America та агенція Public створили зворушливий ролик, метою якого є привернути увагу до проблем продовольчої вразливості та самотності, від яких в самих лише США потерпають понад дев’ять мільйонів літніх людей.
Німецька мережа супермаркетів Edeka добре відома своїми сумними святковими роликами. Її анімаційний ролик від агенції Jung von Matt Hamburg показує краплинку, яка готується до свого зоряного часу в ролі сніжинки. Але тут виникає одна проблема…
Ось уже четвертий рік поспіль Erste Group допомагає створити різдвяний настрій своїми глобальними кампаніями. Цього року анімаційний ролик від віденської банківської групи привертає увагу до того майбутнього, яке чекає на світ і його наймолодших жителів.
Ялинка — невіддільна частина Різдва. Але спричинені кліматичними змінами лісові пожежі трапляються дедалі частіше, а світ продовжує оминати увагою цю проблему. Тому Mall of the Emirates, один з найбільших торгово-розважальних центрів Дубаю, вирішив показати лісову пожежу на прикладі того єдиного дерева, яке люди не ігнорують. На різдвяній ялинці.
Маркетингова компанія OLIVER, зі свого боку, створила до Різдва 2021 вуглецево нейтральну NFT-ялинку, тобто NFTree.
EnChroma, виробник окулярів для корекції сприйняття кольору, розмістив на станціях лондонської підземки різдвяні постери, витримані у такій кольоровій гамі, щоб бути «невидимими» для людей із червоно-зеленою колірною сліпотою.
А канадський інвестиційний банк BMO вирішив підтримати жінок-підприємців, перетворивши цього року свій пакувальний папір на рекламне місце для компаній, які належать жінкам.
Пряникові будиночки на різний смак і колір
Шведська студія Ulf Mejergren Architects (UMA), надихнувшись цими традиційними різдвяними солодощами, вирішила дещо змінити масштаб пряникового будиночка. Результатом зусиль архітекторів стала їстівна хатка з тисяч імбирних сердечок.
Дизайнерка інтер’єрів Келлі Верстлер спорудила до Різдва пряникові будиночки в стилі каліфорнійського модернізму.
Фінський кавовий бренд Juhla Mokka оформив своє пакування як пряникові будиночки. А щоб привернути до цього більше уваги, бренд зробив перший у світі печений білборд з імбирних пряників.
Пивний бренд Miller High Life теж вирішив долучитися до спорудження пряникових будиночків, випустивши набір, з якого можна зібрати пряниковий… бар. Тут є і крихітний більярдний стіл, і барні стільці. Але найавтентичнішою частиною, мабуть, є підлога, яку треба вкрити кленовим сиропом, щоб та стала липкою, як у справжньому барі.
Яке ж це Різдво без светра?
У різдвяний час всі ми ходимо з відкритою душею і закутавшись у товсті светри з кричущими візерунками. Але цього року таким кричущим візерунком на вашому светрі може стати QR-код сертифікату про вакцинацію.
Напевно, багато хто знайомий з питаннями: що вдягнути на вечірку і чи варто брати з собою відро смаженої курки, яке доведеться нести на холоді. KFC і агенція Edelman запропонували своє рішення цієї проблеми, створивши святковий светр-чохол для відерця з вшитими в нього рукавицями, щоб руки не мерзли й грілися об відерце з гарячою курочкою.
А Лондонський природознавчий музей (Natural History Museum) вирішив зігріти свого тиранозавра-аніматроніка, вдягнувши його у спеціально зв’язаний светр. Щоб його зв’язати, знадобилося 100 годин кропіткої праці. І так, людська версія динозаврового светра теж існує.
Грати колядки на всьому, що є під рукою
Ми часто забуваємо, що різдвяний сезон із цілого ряду причин може бути для декого часом тривоги та депресії. У Великобританії благодійна організація Nordoff Robbins, яка пропонує музичну терапію, вирішила привернути увагу до цього факту, створивши музичний трек, який сприятиме позитивному настрою у святковий час.
Шведський горілчаний бренд Absolut вирішив нагадати всім про цю давню традицію, створивши своєрідні різдвяні пісні з реальних кумедних твітів своїх споживачів.
Бренд електромобілів Nissan LEAF привітав початок святкового сезону на Філіппінах унікальною музичною колаборацією з музикантами, які використовують в якості інструментів листя. Батько та син Роман і Рейнальдо Пакібо зіграли на цьому незвичному інструменті такі відомі різдвяні пісні як Deck the Halls і Silent Night.
Але ваше враження від різдвяних пісень, певно, буде неповним, доки ви не почуєте, як Carol of the Bells («Щедрик») грають на 65 будівельних інструментах, які продаються в магазинах Ace Hardware. Зрештою, кому потрібні струнні та ударні, якщо у вас є дрилі, бензопили, мішки з вугіллям та контейнери для сміття. А гайкові ключі, як виявляється, цілком здатні дзвеніти не гірше за дзвоники.
Джерело 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
Читайте також:
Який справжній відтінок костюму Санта-Клауса?