• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інсайти

«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї

23 Грудня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї
Share on FacebookShare on Twitter

У січні цього року «Блакитний хлопчик» відкриється в Національній галереї в Лондоні, що стане першою за 100 років поїздкою до Великобританії.

Сто років тому «Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо (1770) стала найдорожчою картиною у світі, коли американські колекціонери Генрі та Арабелла Хантінгтон придбали шедевр за нечувану тоді суму в 728 000 доларів.

З покупкою картина — яку Гейнсборо вперше виставив під назвою «Портрет молодого джентльмена» — досягла нової вершини слави по обидва боки Атлантики. Перед тим, як відправитися з Лондона в новий будинок у Каліфорнії, віртуозне зображення підлітка Гейнсборо, одягненого в мерехтливий блакитний атласний костюм, три тижні демонструвалося в Національній галереї як своєрідне патріотичне прощання.

«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї
Кехінд Вайлі, Портрет молодого джентльмена (2021). 
Надано бібліотекою Хантінгтона.

Протягом століття після цієї рекордної покупки «Блакитний хлопчик» (прізвисько, яке він отримав у 1798 році) пережив нескінченне наслідування, згадки з’являються у всьому, від фотосесії 1927 року Марлен Дітріх до посилання на костюм у «Джанго звільнений» Квентіна Тарантіно. На початку цього року Кехінд Вайлі, який у дитинстві брав уроки мистецтва в бібліотеці Хантінгтона, представив свій «Портрет молодого джентльмена» — відповідь на знакову картину Гейнсборо, яку було доручено повісити навпроти Гейнсборо в бібліотеці. Бачення Вайлі хлопчика-підлітка в кросівках і шортах серед завитків синіх рослин одночасно є одою і критикою свого аналога 18-го століття.

Тепер, у січні цього року, вперше після від’їзду з Великобританії століття тому, Блакитний хлопчик повернеться до Національної галереї Лондона на знакову виставку, яка продемонструє картину разом із роботами Ентоні Ван Дейка та інших художників, у яких Гейнсборо черпав натхнення.

Напередодні цієї історичної виставки команда artnet вирішили уважніше поглянути на «Блакитного хлопчика» Гейнсборо і знайшла три захоплюючі факти, які можуть просто змінити те, як ви його бачите.

Гейнсборо намалював це як спростування

«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї
Томас Гейнсборо, Синій хлопчик (1770). Надано бібліотекою Хантінгтона.

Хоча цей мерехтливий синій костюм, безумовно, є найулюбленішим аспектом портрета Гейнсборо, він також робив його таким нетрадиційним у свій час. «Блакитний хлопчик» у Королівській академії в 1770 році в той час, коли його засновник Джошуа Рейнольдс брав приклади від великих римських і флорентійських художників, які підкреслювали теплі тони червоного. Гейнсборо, з іншого боку, підходив до живопису буквально прохолодніше, роблячи акцент на синіх і зелених тонах у своїх портретах.

«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї
«Автопортрет» сера Джошуа Рейнольдса (близько 1747–1749) є прикладом його підходу до холодних тонів як до помірно використовуваних акцентів. Надано Національною портретною галереєю.

Одна особливо невтомна чутка свідчить, що Гейнсборо намалював «Блакитного хлопчика», щоб прямо спростувати «Восьму розмову» Рейнольдса, в якому академік заявив, що сині тони краще використовувати як акцентні кольори.

«На мою думку, слід обов’язково помітити, щоб маси світла на картині завжди були теплого, ніжного кольору, жовтого, червоного чи жовтувато-білого, а синій, сірий чи зелені кольори майже повністю не поширюються на ці маси й використовуються лише для підтримки або відтінку цих теплих кольорів», — написав Рейнольдс.

«Блакитний хлопчик» справді втілює оригінальний і сучасний підхід Гейнсборо до портретного живопису, який суперечив Рейнольдсу. Синій колір, коли він використовувався переважно в будь-якій картині до цього моменту, був майже повністю віднесений до фону полотен. Тут, однак, Гейнсборо розміщує це спереду і в центрі. Сучасність підходу Гейнсборо ще більше підкреслюється його використанням прусського синього — першого штучно виготовленого кольору, який вперше був виготовлений у 1704 році.

Картина відображає тенденцію 18-го століття до старомодного одягу

«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї
Ентоні Ван Дейк, Джордж Вільєрс, 2-й герцог Бекінгемський (1628-87) і лорд Френсіс Вільєрс (1629-48) (вписаний 1635). Надано королівським фондом колекції.

Історики костюмів захочуть відзначити, що знаменитий ансамбль Blue Boy не відповідає моді 1770-х років, але більше підходив до стилів 40-х років. «Блакитний хлопчик», здається, одягнений прямо з портрета героя Гейнсборо, Ентоні Ван Дейка, і насправді багато хто інтерпретував картину як данину Гейнсборо Ван Дейку, особливо його мерехтливий подвійний портрет молодого герцога Джорджа Вільєрса та лорда Френсіса Вільєрса.

Портрет Ван Дейка був відомий у свій час своїм блиском і чутливістю, і відомо, що картина мала великий вплив на ряд художників 18-го століття, включаючи Гейнсборо. Вплив Ван Дейка на «Блакитного хлопчика» проявляється не тільки в позі молодого суб’єкта, а й у яскравому костюмі.

«Блакитний хлопчик» Томаса Гейнсборо колись був найвідомішою картиною у світі: дивовижні факти про неї
Томас Гейнсборо, Едвард Річард Гардінер (близько 1760–1768). Надано Тейт.

Хоча для Гейнсборо, який був проти ностальгічної класицизації, могло здатися дивним малювання свого предмета в анахронічному одязі, насправді це було дуже сучасно. Одягання в старомодні маскарадні костюми для портретів було популярною тенденцією в Англії 1770-х років.

Собака замаскована під поверхнею картини

Томас Гейнсборо «Блакитний хлопчик» (приблизно 1770 р.) показаний на фотозйомці звичайного світла (ліворуч), цифровій рентгенографії (в центрі, включаючи собаку, раніше виявлену на рентгенівському знімку 1994 р.) та інфрачервоній рефлектографії (праворуч). Бібліотека Хантінгтона. , художні колекції та ботанічні сади.
Томас Гейнсборо, Блакитний хлопчик (близько 1770 р.) показаний на фотографії в звичайному світлі (ліворуч), цифрової рентгенографії (в центрі, включаючи собаку, раніше виявлену на рентгенівському знімку 1994 р.) та інфрачервоній рефлектографії (праворуч). Бібліотека Хантінгтона.

Приблизно через 250 років після його створення яскраві блиски та відтінки «Блакитного хлопчика» потьмяніли та згасли. З метою відновлення картини до її повної блакитної привабливості, Huntington нещодавно завершив проєкт «Блакитного хлопчика», 18-місячний проєкт реставрації, який очолювали консерватор Крістіна О’Коннелл і куратор Мелінда МакКерді. Всеосяжна і неймовірно добре задокументована реставрація відкрила захоплююче уявлення про процес Гейнсборо.

Найбільше відвертими (принаймні для любителів собак) були рентгенівські знімки, які показали, що Гейнсборо насправді включив пухнасте біле цуценя зліва від хлопчика. Пізніше художник приховав і замінив собаку купою каміння. (Гейнсборо також, очевидно, зафарбував ескіз літнього чоловіка на портреті). У той час як рентгенівський знімок 1994 року вперше виявив собаку за картиною, нові зображення інфрачервоної рефлектографії дали зрозуміти, як Гейнсборо прикривав собаку.

«Ми бачимо, як він дуже навмисно додав шари поверх нього, щоб приховати його в ландшафті. Він перетворив лапи собаки на каміння», — сказав О’Коннелл Los Angeles Times. Історики вважають, що це може бути англійський водяний спанієль.

Ентоні Ван Дейк, П'ять найстарших дітей Карла I (Підписаний і датований 1637 р.).  Надано королівським фондом колекції.
Ентоні Ван Дейк, П’ять найстарших дітей Карла I (Підписаний і датований 1637 р.).
Надано королівським фондом колекції.

Навіщо розлучатися з найкращим другом людини? Хоча ніхто не впевнений, Гейнсборо міг подумати про естетичний внесок собаки в портрет. У 1995 році в інтерв’ю Los Angeles Times куратор Шеллі Беннетт висловила припущення щодо рішення: «Це працює композиційно. Напевно, це була лише концепція, — сказала вона. — Я думаю, що пес був таким милим, таким чарівним, що підірвало аристократичні задуми картини. А може, Гейнсборо думав, що весь той пух бився з капелюхом хлопчика».

Можливо, Гейнсборо відчував, що він занадто уважно дивився на Ван Дейка, чиї портрети королівських дітей так часто включали їхніх собачих супутників.

Джерело


Читайте також:

 Сеул, кросівки й кінець сталевих монолітів: злети і падіння світу мистецтва у 2021 році

Теги: історіїмистецтвосуспільство

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Вперше в Україні відбудеться виставка світової зірки дизайну — Стефана Загмайстера
Культура і Життя

Вперше в Україні відбудеться виставка світової зірки дизайну — Стефана Загмайстера

1 Жовтня, 2024

5 жовтня о 14:00 у Львові відкриється виставка відомого у світі графічного дизайнера та митця Стефана Загмайстера «Beautiful Numbers». Роботи з цієї колекції ще не були експонованими ніде у світі,...

Читати даліDetails

Спецпроєкт “Багатогранність нації”. Говоримо про інклюзивність та толерантність

Інфлюенс-маркетинг чи традиційна реклама? Або чи працюють прогріви? Думка професійного блогера

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025
Ідеї

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

23 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025
Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025
Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників
Інсайти

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників

5 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.