В рамках розділу «Знакові проєкти України», створеного з ініціативи Асоціації Креативних Індустрій України, ресурс creativity.ua знайомить своїх читачів з кейсами та інтерв’ю засновників й творців креативних проєктів.
«Орел і решка», «Світ навиворіт», «Галопом по Європах»… Про мандри світами розповідають десятки телепередач, тревел-шоу та блогів. Де тільки не ступала нога українського мандрівника! Але чи розповідав хтось про подорожі іноземних туристів Україною? Про це наша редакція запитала в української професійної кіноспільноти й отримала ствердну відповідь. «Discover Destination UA» — перше англомовне тревел-шоу про пригоди іноземців в Україні. Сьогодні ми дізнаємося, як воно створювалося.
Як виникла ідея тревел-шоу?
Ідея шоу виникла в продюсера Богдана Тріля під час подорожі Європою. В аеропорту він побачив рекламні білборди, що запрошували мандрувати Туреччиною, Єгиптом та Францією. Тоді Богдан замислився: а чому в цьому переліку немає України? Одні туристи шукають лакшері-відпочинок, інші — національний колорит, а хтось віддає перевагу відвертому трешу та гострим відчуттям. Усього цього аж ніяк не бракує в Україні. А ще в нас є море, гори, ліси та навіть найбільша в Європі пустеля — Олешківські піски. Яка ще країна може похвалитися таким розмаїттям на порівняно компактній території? Проте Україна для іноземних туристів досі залишається Terra incognita десь між Європою та Росією. Ми майже не представлені на міжнародній туристичній арені, і це треба негайно змінювати!
З такою думкою Богдан Тріль зібрав команду фахівців та заручився грантовою підтримкою Українського культурного фонду. 4 іноземних ведучих, 40 випусків, 200 куточків України — вже два сезони поспіль «Discover Destination UA» знайомить іноземців з Україною неймовірною.
Чому саме іноземні ведучі?
Невже ми не здатні самі себе похвалити? Як казав класик, «Обличчям до обличчя не роздивишся. Велике бачиться на відстані…». Ми звикли їздити в Карпати на відпочинок, розмальовувати писанки на Великдень, бачити з вікон транспорту заводи-гіганти. Але те, що звичне нам, здатні побачити свіжим поглядом іноземці. І не просто побачити, а й захоплено розповісти про це всьому світові. Наприклад, під час зйомок один із ведучих грек Дімітріус просив зупиняти автомобіль щоразу, коли бачив незвичну зупинку громадського транспорту. Він помічав цікаву архітектуру, яскраву мозаїку чи креативне графіті. І щоразу для нього це було справжнє відкриття!
Звісно, творці «Discover Destination UA» заздалегідь обирали маршрути та локації для зйомок, однак ведучі могли імпровізувати, наголошувати на тому, що зацікавило саме їх, та пропонувати власні варіанти розвитку сюжету. Тому враження та емоції вийшли найсправжнісінькі!
Що ж стало для іноземців найбільшим відкриттям в Україні?
Музеями, замками та історичними пам’ятками вибагливих європейців вразити складно: у них цього добра на кожному кроці вистачає. Першим культурним шоком стала українська кухня. Британець Роб так закохався в наш борщ, що замовляв його щодня, а вегетаріанка Хізер розсмакувала вареники. Друге, що викликало відвертий захват, — унікальний національний колорит: петриківський розпис, побут маленьких сіл, традиційні костюми та вишиванки. І, звісно, поза конкуренцією природа України: Синевир, Тустань, Лемурійське рожеве озеро та багато-багато іншої краси.
Складнощі під час реалізації проєкту
Не обійшлося й без труднощів. Бажання Роба побігати в полях закінчилося подвійним переламом ключиці й операцією у харківській лікарні. Однак британець навіть чути не захотів про повернення додому і наполіг на продовженні подорожі.
Вніс свої корективи й локдаун: зменшилося фінансування, зачинилося для відвідувачів багато крутих локацій. Проте команда «Discover Destination UA» не звикла пасувати перед труднощами. Результати такої самовідданої роботи не забарилися: 1 мільйон переглядів шоу на каналі в Youtube, при цьому 70% глядачів — іноземці. Були й приємні бонуси: під кінець подорожі британка Хізер вже досить непогано могла порозумітися українською, а двоє інших ведучих Дімітріус та Йона домовилися повернутися за рік і продовжити експедицію. Шоу закохало їх в Україну, як сподіваємося, всіх, хто його переглянув. Тож чекаймо на потужну хвилю туризму та нові сезони «Discover Destination UA».
Адже нашій країні є чим захоплювати й дивувати світ!
Читайте також:
«Книга є важливою складовою розвитку людини»: Юрій Строїч про популяризацію проєкту «Читай & Фантазуй»
«Важливо створювати якісний контент для себе про своїх». Продюсерка Кармаліта Катерина про створення українського культурного продукту