До 2013 року такого поняття, як «гіперказуальні ігри», не було. Прорив в індустрії відбувся після випуску гри Flappy Bird, яку розробив Донг Нгуєн. Популярності вона набула лише через рік, заробляючи 50 000 доларів на день на рекламі у додатках. Про те, як гіперказуальні ігри назавжди змінили ринок мобільних ігор, розповідає генеральний директор у країнах СНД компанії мобільної атрибуції AppsFlyer Михайло Зайцев.
У 2017 році після публікації статті Йоханнеса Хайнце під назвою «Сходження гіперказуальних ігор» розробники мобільних ігор звернули увагу на такий додаток. Простий дизайн таких ігор був спричинений низьким порогом входу в індустрію, а також економив час на розробку. За кілька років жанр гіперказуальних ігор значно зріс, посівши 10 із 15 найкращих місць у чартах завантажень.
Поговоримо про ігрову механіку
Існує кілька типів гіпер-казуальних ігор і кожна з них має власну механіку. Давайте подивимось, як вони працюють.
Головоломка
У найпростішій формі гравець виконує дію або послідовність дій для вирішення головоломки, наприклад, прицілюючись або проводячи пальцем по екрану. У гіперказуальних іграх головоломки прості, і гравець повинен вміти вирішувати їх за хвилину або менше.
Гра на спритність
Ігри на спритність, такі як pac-man або Tiles Hop, засновані на координації рук та очей. Гравцеві, можливо, доведеться ухилятися від перешкод і збирати монети чи призи. Складність збільшується з кожним рівнем, вимагаючи від гравця все більшої й більшої спритності.
Гра на час
Ігри на час вимагають, щоб гравець сам брав участь у перегонах і досяг мети за відведений час. Як і в іграх на спритність, гравцеві необхідно використовувати точність, щоб досягти поставленої задачі. Також їм може знадобитися збирати бонуси або уникати перешкод на шляху. Приклад гри на час — Fun Race 3D. Ігрова механіка відправляє гравця на трасу, якою він повинен рухатися або уникати перешкод чи зустрічних небезпек. Геймплей відбувається в такому швидкому темпі, що дозволяє користувачеві концентруватися на грі й одночасно розважатися.
Стекінг
Формат квесту від третьої особи з домішкою головоломки. Як правило, в таких іграх є об’єкти, що падають з верхньої частини екрана, які необхідно вставити в потрібне місце. Класичний приклад — Тетріс.
А як щодо монетизації?
Якщо переважну більшість гіперказуальних ігор можна скачати й грати безкоштовно, то як розробники заробляють гроші?
Простота механіки та короткий життєвий цикл гравця ускладнює монетизацію через IAP. При цьому гіперказуальні ігри можуть швидко масштабуватись, досягаючи високої щоденної швидкості завантаження. Велика база — те, що сьогодні якраз необхідно для успішного запуску серії гіперказуальних ігор, звичайно, якщо компанія готова звернутися до кросс-агресивного просування своєї ігрової продукції.
Найпростіший і найефективніший спосіб заробити на грі — реклама в самому додатку. Цей спосіб настільки ефективний, що згідно з даними соцмереж, 97-99% доходів надходить саме завдяки цьому способу. Крім того, отримувати прибуток можна за допомогою покупок усередині самих програм. Певна група користувачів завжди матиме бажання розблокувати додаткові рівні, придбати більше життів або отримати доступ до розширених функцій, яких немає у безкоштовній версії. Одним із таких прикладів є Homa Games, що пропонує VIP-підписку на безкоштовну гіпер-казуальну гру Sky Roller, у якій гравці катаються на роликах.
Замірюємо показники
Щоб ваш додаток залишався прибутковим, існує ряд ключових показників, на які потрібно звертати увагу. Один із них — IPM. IPM розшифровується як Installs per Mille, що означає, скільки разів ваша гра була встановлена на кожну тисячу показів реклами. IPM — одна з найважливіших метрик для власників гіперказуальних додатків, оскільки вона допомагає зрозуміти, чи працює ваша стратегія по залученню користувачів (UA) і чи є можливості для масштабування. Крім того, наявність високого IPM може допомогти покращити рейтинг реклами, що допоможе знизити ціну за клік (CPC), збільшивши бюджет для ваших кампаній і, отже, ще більше збільшивши обсяги залучення користувачів. Ще один ключовий параметр — ARPU або середній дохід, отриманий з одного користувача. Виходячи з цього розрахунку, ви зможете визначити, які джерела чи кампанії допомогли залучити найбільш цінних користувачів та спрямувати фінансові ресурси. Крім цих показників, варто також звернути увагу на CPM — модель оплати, яку використовують багато ігрових видавців. Вона показує вартість кожної тисячі показів і часто визначається перед початком кампанії.
Ефект пандемії
З початком першого локдауну у людей з’явилося більше вільного часу, що призвело до вищого попиту на ігри — так користувачі хотіли відволіктися від тривожних новин. Пандемія стала своєрідним каталізатором — у порівнянні з минулим роком загальна кількість установок гіперказуальних ігор зросла на 90%.
Нововведення у політиці конфіденційності в App Store призвели до змін в ігровій сфері — великі ігрові студії почали купувати дрібніші. У топі продуктів опинилися гіперказуальні ігри. Такі рішення не просто розширили каталог ігор та обсяги доходу від їх монетизації, але й значно збільшили базу користувачів, що дало доступ до нових даних користувача. Агреговані дані та прогнозна аналітика допомогли подолати проблеми, пов’язані з таргетованою рекламою.
Збільшити дохід
Переважна частина доходів гіперказуальних ігор надходить від реклами у додатках. Фактично, 82% мобільних геймерів віддають перевагу безкоштовній версії мобільної гри з рекламою всередині програми. Але як рекламодавці можуть збільшити свій прибуток?
Перехресне просування
Якщо користувачеві сподобалася ваша гра, велика ймовірність, що йому сподобається й аналогічна гра, особливо якщо користувач, ймовірно, знаходиться наприкінці життєвого циклу однієї гри. У такому разі перехресне просування допомагає обміну геймерським трафіком і дозволяє видавцям та рекламодавцям взаємодіяти з активними користувачами. Аналогію можна провести з рекомендаціями Netflix на основі вже переглянутих серіалів.
Відеооголошення з винагородою
Відео, які пропонують винагороду всередині гри дають монети, додаткові життя або валюту в додатку як приз за перегляд відео. Зазвичай їх не можна пропустити, тому це чудовий спосіб збільшити тривалість ігрового циклу. Складніше включити відео з винагородою у хід гри, тому розробникам та маркетологам необхідно думати про заохочення геймерів до перегляду таких відео. В результаті вони повністю ініціюються користувачем. Близько 74% мобільних геймерів у США заявили, що переглянули б рекламу, якби отримали за це ігровий бонус. Підтримка залучення користувача можлива також завдяки щоденному збільшенню бонусу за перегляд відео.
Банерна реклама
Банери широко використовуються в гіперказуальних іграх, оскільки вони можуть показуватися у грі вгорі або внизу екрана і не надто відволікають від ігрового процесу. Оскільки CPM є методом монетизації, який найбільш широко використовується, банерна реклама — це найпростіший спосіб збільшити кількість показів, не порушуючи хід гри.
Оголошення між сторінками
Ці оголошення схожі на вікна, що випливають та займають весь екран. Зазвичай вони з’являються в точках переходу в грі, наприклад перед початком гри або між рівнями. Рекламодавцям необхідно пам’ятати про дотримання тонкого балансу між досягненням цілей доходу та відсутністю надмірної реклами, яка може дратувати гравців і призводити до відтоку користувачів.
З моменту своєї появи, гіперказуальні ігри сильно виросли та зараз займають багато перших місць у чартах завантажень. Простота ігрової механіки та мінімалістичний зміст привертає увагу користувачів по всьому світу та робить ігровий процес легким та захопливим.
Фото в заголовку: Сем Пак, https://unsplash.com/
Читайте також:
Перемога за будь-яку ціну — це поразка. Як перемогти в тендері й не втратити обличчя