В рамках розділу «Знакові проєкти України», створеного з ініціативи Асоціації Креативних Індустрій України, ресурс creativity.ua знайомить своїх читачів з кейсами та інтерв’ю засновників й творців креативних проєктів, поєднаних спільною метою: розвивати українську культуру і розширювати культурний простір держави через максимальну творчу самореалізацію.
Комунікаційна менеджерка Наталка Мельничук розповідає про створення додатку, його реалізацію та труднощі з якими стикалася команда.
Пакован — це новий мобільний додаток створений в Україні, з яким користувачі можуть приємно розпочати процес сортування вторинної сировини.
Проєкт, який є переможцем національного конкурсу інновацій EastCode 2021, реалізує ГО «Агенція трансформацій М.КЛАС» за технічного адміністрування Center42 у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру та за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції.
Історія проєкту
Проєкт «Пакован» виник після участі у волонтерському «прибиранні» сміття у Карпатах. Стихійні сміттєзвалища буквально огортали цілі полонини у найгарніших краях України. Пам’ятаю, Ірина та Тетяна, дизайнерки «Паковану», приїхали із конкретними ідеями. Вони вже бачили вирішення у формі мобільного застосунку. і одразу після повернення ми сіли обговорювати, що можна зробити, щоб уникнути такої кількості сміттєзвалищ та як це поєднати зі свідомим споживанням у мобільному застосунку. Виникла ідея «Паковану» — як після сканування баркоду можна отримати інформацію про паковання.
Ми чітко розуміли, що роботи багато, але мали велику перевагу — команду та мотивацію, адже всі до цього часу вже активно сортували сміття вдома та впевнено рухались у сторону свідомого споживання. Коли була розроблена бета-версія «Пакован», ми подали заявку для отримання гранту від Українського культурного фонду. І проєкт отримав фінансування, що дало можливість реалізувати застосунок у Львові, Києві та Рівному. Ми працювали у вільний від основної роботи час і вже розуміли, що дороги назад немає.
«Пакован» подобався нам всім — приємний дизайн, зрозумілий інтерфейс та гейміфікація. Пригадую, як залучаючи волонтерів до тестування додатку, отримувала перші відгуки від користувачів — і це було шалено!!! Люди давали неймовірно чіткі та ясні фідбеки, ми опрацьовували їх миттєво, хотілось, щоб застосунок був ідеальним.
Мета проєкту
Команда поставила за мету: сформувати в громадянській свідомості бажання створити чисту Україну, країну, яка дбає про майбутнє і власні ресурси. А також просвітити та виховати культуру свідомого споживання українців за допомогою залучення цифрових технологій.
Труднощі під час роботи
Не всі виробники маркують пакування. Як би це не було важливо, та велика кількість паковань не має відповідного маркування, отже станції не приймуть її на перероблення. Звісно, якщо на кришечці від мінеральної води немає маркування, то скоріш за все її можна принести у пункт приймання вторинної сировини. Та ось як бути із пакованням, сировину якого важко визначити. Ми знайшли тимчасове вирішення — подавати запити виробнику. Звісно, це не розв’язує проблему, але ми намагатимемось шукати оптимальні способи внесення маркування у базу «Пакован». Оскільки у додатку присутня карта із сортувальнями та пунктами приймання — то ми постійно моніторимо появу нових пунктів та вносимо їх на карту. Проблемою виявилось те, що багато пунктів — це «гаражні» сортувальні й часто години роботи не відповідають дійсності, тому ми чітко опрацьовуємо базу пунктів, щоб користувачі могли отримати перевірені дані про кожен пункт.
На цей час додаток починає працювати у Маріуполі, Краматорську та Сєвєродонецьку. У серпні 2020 майже із 300 заявок на участь в Eastcode від ПРООН, «Пакован» отримав можливість працювати та розширювати діяльність. Ми дуже надіємось, що створений нами продукт буде корисним мешканцям цих міст. Також дуже приємно, що різні громадські ініціативи та еко-активісти підтримують «Пакован» та радо допомагають із поширенням інформації.
Принцип додатку — user generated content
Оскільки основна робота на цей момент — це додавання товарів, розробники потребують допомоги із наповненням, у відкритому доступі таких даних немає, а самостійно команда опрацювати такі великі об’єми не має можливості. Тому один з принципів додатку — user generated content. Користувачі самі стають наповнювачами бази інформації, також нам допомагають додавати товари друзі та знайомі, а також небайдужі активісти.
Що ми всі зрозуміли за період розробки та просування «Пакован», то це те, що люди готові сортувати вторинну сировину. Вони відкриті до еко-ініціатив та активно підтримують еко-проєкти. Насправді якщо разом із «Пакован» та еко долучатись до процесу, то невдовзі сортування ввійде у звичку та стане таким самим буденним, як і почистити зуби.
Поради читачам
Ми щиро бажаємо читачам сортувати сміття із задоволенням. Такий процес має бути усвідомленим та безперервним. Гарантуємо, що після сортування, у ваше життя ввійде і свідоме споживання, і обдумані покупки, і з’явиться місце на нові ідеї та звершення.
Якщо ви бажаєте долучитись, до користування «Пакован» переходьте за посиланнями:
https://apps.apple.com/app/id1537570060
https://play.google.com/store/apps/details?id=app.pakovan
Читайте також:
«Думай глобально, дій локально!»: команда SAFE FASHION про розробку та реалізацію проєкту
«Моє місто наповнилося для мене новими смислами». Ірина Курганська про роль і мету мобільного додатку Track Holodomor History