Попри те, що маркетинг впливових осіб продовжує домінувати як на онлайн-каналах, так і на офлайн, лише 6% споживачів у всьому світі залежать від авторитетів або рекомендацій знаменитостей, коли вибирають, який роздрібний канал використовувати під час здійснення покупки.
Про це йдеться в останньому індексі довіри OpSec Security Consumer Barometer, який показав, що навіть серед людей у віці від 18 до 24 років, так зване «цифрове покоління», впливові особи залишають свій слід лише на 12% споживачів, причому цей відсоток різко зменшується з віком.
Дослідження, під час якого було опитано 2500 споживачів у всьому світі, також виявило, що покупці, приймаючи рішення про покупку, частіше довірятимуть своїм одноліткам, родині та друзям. 71% споживачів оцінюють відгуки клієнтів як ефективний сигнал довіри, а 72% довіряють рекомендаціям родини та друзів.
Таке падіння користі для впливових людей може бути пов’язано з тим, що майже чверть (24%) підробленої продукції, ненавмисно придбаної споживачами, була куплена через рекламу в соціальних мережах, що поступається лише підробленим придбанням на онлайн-ринках (26%).
Цей зростальний скептицизм відбивається у висновку, що посилання в публікаціях у соціальних мережах є найменш надійним методом придбання товарів. Майже половина (49%) споживачів вважають ці канали ненадійними, і лише 38% вважають, що реклама в соціальних мережах заслуговує на довіру.
Переважно 91% користувачів соціальних мереж стурбовані покупкою товарів у соціальних мережах. Найбільше занепокоєння викликає якість товару (53%), далі йдуть безпека платежу (51%) і покупка підробки (51%). І навпаки, універмаги мають найвищий рівень довіри серед споживачів: 90% у всьому світі кажуть, що вони «заслуговують довіри», за ними йдуть фірмові магазини (87%) і веб-сайт власника бренду (83%).
Білл Тейлор, CMO, OpSec Security, сказав: «Хоча впливові особи мають місце в сучасному маркетинговому комплексі, схоже, що вони не настільки ефективні у залученні покупців, як деякі, можливо, вважають, і не обов’язково викликають довіру до бренду. Скоріше, здається, що споживачі приділяють більше уваги тому, що люди, яких вони знають і яким довіряють, думають про бренди та продукти, припускаючи, що брендам було б краще зосередити свою увагу на захисті свого бренду від загрози підробки та підтримці своєї репутації».
91% споживачів стверджують, що цілісність і автентичність бренду є найважливішою при оцінці того, з ким вони роблять покупки, тоді як їхнє ставлення до співробітників стоїть на другому місці (87%). Майже чотири з п’яти споживачів (79%) з більшою ймовірністю роблять покупки з брендом, який поділяє їхні особисті переконання.
Що стосується підвищення довіри, майже половина споживачів (46%) стверджують, що бренди могли б досягти цього, краще захищаючи свої особисті дані, пропонуючи хорошу підтримку клієнтів (40%) і легко повертаючи кошти (35%). Майже для п’ятої частини (18%) демонстрація прозорого та етичного ланцюга постачання буде найбільшим чинником довіри.
Алессандра Верчеллоні, директор з продажу в Європі, OpSec Security, сказала: «Ці результати свідчать про те, що бренди ризикують недооцінити споживачів і що вселяє їхню довіру. Попри те, що ціна та рекомендації відіграють роль у прийнятті рішень про покупку, вони більше не є єдиними факторами, які враховують покупці. Зараз багато споживачів хочуть, щоб бренди, з якими вони роблять покупки, відповідали їхнім цінностям і серйозно ставилися до соціально-корпоративної відповідальності. Якщо бренди хочуть завоювати довіру споживачів і в підсумку переконати їх витратити свої гроші, вони повинні почати шукати способи продемонструвати й обґрунтувати твердження, що вони, наприклад, етичні чи стійкі».
Читайте також:
В Україні провели системне дослідження кіноосвіти
Як аналіз репутації може запобігти інформаційній хвилі негативу до брендів