В рамках розділу «Знакові проєкти України», створеного з ініціативи Асоціації Креативних Індустрій України, ресурс creativity.ua знайомить своїх читачів з кейсами та інтерв’ю засновників й творців креативних проєктів, поєднаних спільною метою: розвивати українську культуру і розширювати культурний простір держави через максимальну творчу самореалізацію.
Проєкт SAFE FASHION, присвячений безпеці на дорозі й має на меті популяризувати соціально-відповідальну моду. Про те, в чому полягає головна ідея та місія проєкту, складнощі просування та реалізації в умовах пандемії розповідає команда проєкту.
Як виникла ідея стартапу
Наша команда ROUSSIN вже 7 років створює одяг та аксесуари з використанням світловідбивних елементів для безпеки дорожнього руху.
Адже проблема величезної кількості ДТП за участі пішоходів не втрачає своєї актуальності. І серед причин — погана видимість пішоходів (особливо у темний час доби, коли стається 70% наїздів) та їх безвідповідальне ставлення до своєї безпеки. Безпека на дорозі — справа не лише водіїв автотранспортних засобів, але й пішоходів. При ближньому світлі фар пішохід в рефлективі стає помітний на відстані мінімум 100-130 метрів. Такий одяг знижує ризик виникнення ДТП в 6,5 раза.
Розробляючи ідею проєкту SAFE FASHION за підтримки Українського культурного фонду, ми мали на меті створити не просто колекцію рефлективного одягу для просування бренду, а дійсно соціально важливий проєкт, що може розв’язувати нагальні питання щодо безпеки руху, розвитку культури споживання світловідбивачів та поведінки на дорогах.
Все почалось з фрази «А подаруймо світловідбивні рюкзаки дітям»… І ця фраза почала обростати ідеями, завданнями, цілями, і перетворилась у справжній проєкт, який ми реалізуємо вже другий рік поспіль.
Завдання та цілі
Мета проєкту SAFE FASHION #запідтримкиУКФ — безкоштовно забезпечити дітей шкільного віку рюкзаками зі світловідбивними елементами та провести комунікативну роботу для:
- сприяння покращенню стану безпеки на дорогах,
- мінімізації кількості ДТП за участю пішоходів,
- зниження рівня смертності на дорогах,
- підвищення культури споживання рефлективного одягу,
- підвищення рівня відповідальності пішоходів до своєї безпеки,
- зміни ставлення пішоходів до рефлективного одягу, як до атрибута комунальних служб,
- популяризації відповідальної та безпечної моди.
Підготовка
Підготовка до проєкту розпочалась з аналізу ринку, географії та цільової аудиторії. Першим містом, у якому реалізовувався проєкт, було м.Сміла, Черкаської області. Географія проєкту була обрана не випадково, адже саме тут наша команда провела своє дитинство, а глобальні плани зі зміни світу потрібно починати з близького кола людей.
Географією реалізації проєкту SAFE FASHION у 2021 році було обрано місто Павлоград Дніпропетровської області, оскільки Дніпропетровська область лідирує за кількістю ДТП за участю дітей, та ДТП, скоєних з вини пішоходів. До того ж через Дніпропетровську область проходить велика кількість автошляхів Державного та Європейського значення. Більшість із них перетинають населені пункти через об’їзні шляхи, а у Павлограді проходять безпосередньо через місто, зокрема траса Європейського значення Е-50 та автодорога Державного значення R-51 (Р-51). При цьому більшість шкіл знаходяться вздовж або поруч цих шляхів, що збільшує ризик участі дітей у ДТП, особливо за умов поганої видимості.
Цільовою аудиторією ми обрали дітей шкільного віку, адже вони відкриті до всього нового, легко сприймають інформацію та безкорисно діляться отриманими знаннями та досвідом.
Перший проєкт SAFE FASHION у 2020 році охоплював категорію дітей 1-4 класів. Але після проведення онлайн-опитування серед вчителів, батьків та дітей, ми зробили висновок, що діти молодшого шкільного віку (1-4 класів) найчастіше пересуваються у темний час доби (або за умов поганої видимості) у супроводі дорослих, вони не настільки часто відвідують вечірні гуртки, а інформацію щодо важливості світловідбивного одягу їм складніше засвоювати.
Тому другий проєкт SAFE FASHION розрахований на дітей середнього шкільного віку (5-6 класи), які вже більш самостійні, вони більш активно відвідують вечірні гуртки, пересуваються дорогами міста самостійно та вже відкриті для засвоєння нової інформації щодо світловідбивачів.
Ще на етапі підготовки проєктів ми заручились підтримкою Відділів Освіти, які надавали нам інформацію щодо кількості учнів та сприяли у реалізації проєктів, брали участь у комунікації зі школами міста щодо реалізації проєктів.
І, звичайно ж, ще на етапі підготовки ми здійснили прорахунок необхідної кількості матеріалів для виробництва продуктів проєкту, знайшли потенційних постачальників, а також підрядників для надання послуг.
Реалізація
У рамках двох проєктів SAFE FASHION ми:
- створили 5500 світловідбивних рюкзаків та подарували їх дітям (у т.ч. 2843 рюкзаки учням 1-4 класів м.Сміли, 157 рюкзаків — учням соціально-незахищених категорій інших класів м.Сміли, 2439 — учням 5-6 класів м.Павлоград та 61 — соціально незахищеним дітям інших класів м.Павлоград);
- створили пізнавальну відеолекцію для дітей про безпеку руху, світловідбивачі та важливість відповідального ставлення до своєї безпеки;
- створили спеціальний фільм за участю автоспортсменів, які поділились своїм досвідом, протестувати видимість звичайного та рефлективного одягу на різній відстані від авто у темний час доби, продемонстрували варіанти аварійного гальмування тощо.
- створили спеціальні плакати з правилами дорожнього руху, які були розміщені у кожному з 1-4 класів м.Сміла, 5-6 класів м.Павлоград та у місцях загального користування всіх 33 шкіл міст;
- організували Тиждень безпеки руху, у рамках якого у кожному з 1-4 класів 15-ти шкіл м.Сміли та у 5-6 класах 18-ти шкіл м.Павлоград були проведені виховні роботи з використанням створених нами відео та плакатів;
- створили сайт проєкту SAFE FASHION, що містить інформацію про проєкт, публікації про проєкт у ЗМІ, про підтримку проєкту Лідерами думки, фото- та відеозвіти з проведених Тижнів Безпеки Руху;
- створили фінальний ART-фільм проєкту SAFE FASHION про безпеку руху на дорогах та відповідальність пішоходів, який закарбував всі деталі FASHION ініціативи #безсекундижиття.
Просування
Для просування нашого проєкту ми створили ключові повідомлення, які транслювались у прес-релізах, публікаціях у соціальних мережах та повідомленнях для лідерів думки:
- безпека на дорозі — це справа не лише водіїв автотранспортних засобів, але і пішоходів,
- світловідбивний одяг може зменшити ризик виникнення ДТП за участю пішоходів у 6,5 раза,
- світловідбивний одяг — це атрибут не лише комунальних служб.
Для комунікації про проєкт ми створили основний унікальний хештег #безсекундижиття, за яким можна знайти всі новини та публікації про проєкт.
Додатково у соціальних мережах бренду до деяких публікацій був включений припис «на годиннику 16:59:00 (точний час моменту публікації)», мета якого посилити значення ініціативи та звернути увагу на те, що коли справа йде про життя людини на дорогах, кожна секунда стає вирішальною.
Для поширення інформації про проєкт ми використали наступні канали комунікації:
- Сайт проєкту
- Сайт бренду
- Соціальні мережі бренду (Facebook, Instagram, Youtube, де завантажені всі відео, що створені у рамках проєкту.)
Ми провели рекламу основних публікацій про проєкт у соціальних мережах та 2-х відео на каналі Youtube.
- Лідери думки. Для ширшого поширення інформації про проєкт у 2021 році ми залучили 150 лідерів думки, серед яких блогери м.Павлоград та Дніпропетровської області, мами-блогери, спортсмени, автоспортсмени, артисти, fashion та beauty-блогери, власники бізнесу тощо, аудиторія яких зацікавлена у проблемах безпеки руху. Для кожного з них ми створили подарунковий бокс, який містив рефлективні аксесуари (рюкзак, маска, шнурівки, шкарпетки, брелок), наліпки (з логотипом УКФ, Roussin та з QR-кодами з посиланням на сайт проєкту та на відео), рукописний персоналізований лист з інформацією про важливість світловідбивачів та про проєкт. Таким чином, залучені лідери думки дізнались про проєкт, про можливі варіанти убезпечення пересування людей дорогами у темний час доби, та проінформували свою аудиторію у соціальних мережах. Додатково 5 лідерів думки провели розіграші подарункових боксів серед своєї аудиторії.
- ТВ-ефір. У прямому ефірі телеканалу UA:Перший у ранковій передачі «Ранок на Суспільному» ми обговорювали питання соціальної відповідальності бренду, у т.ч. і проєкт SAFE FASHION.
- ЗМІ. За 2 роки існування проєкту ми отримали 78 публікацій у ЗМІ. Також були створені 3 спеціальні ексклюзивні статті для розміщення у 3-х виданнях («Новое время», Nachasi та Orest). Додатково було розміщено 2 спец.проєкти в онлайн-виданнях bit.ua та DTF Magazine.
Шляхом просування проєкту, ми здійснили значний вклад у підвищення культури споживання рефлективного одягу, зміну ставлення пішоходів до рефлективного одягу, як до атрибута комунальних служб та популяризації відповідальної та безпечної моди.
Складнощі
У ході реалізації першого проєкту ми стикнулись із великою кількістю складнощів, що були викликані Covid-19.
Перший план реалізації проєкту передбачав проведення одного відкритого заходу з виховної роботи та дарування рюкзаків у актовій залі у кожній школі м.Сміли протягом Тижня Безпеки Руху. На захід було заплановано запросити учнів, батьків, вчителів, фото- та відео- операторів для фото- та відеофіксації подій. Даний сценарій проведення заходів в умовах впливу ризику Covid-19 виконати було неможливо. У школах почали діяти заборони на проведення заходів у актових залах, а також обмеження щодо знаходження сторонніх осіб на території школи (в т.ч. батьків).
У ході реалізації проєкту м.Сміла увійшла до «помаранчевої» карантинної зони й існував ризик входження міста до «червоної» зони. Тому спільно з Відділом освіти міста Сміли був створений новий формат проведення заходів з дарування рюкзаків та проведення виховної роботи. Наша команда відвідала кожну школу міста та передала для кожного класу світловідбивні рюкзаки, плакати з безпеки руху та спеціально створені відеозвернення від нашої команди з інформацією про проєкт та відеолекцію про безпеку руху.
На старті запуску другого проєкту ми відразу прийняли заходи для мінімізації впливу ризику Covid-19. А саме: проведення заходів у школах у кожному окремому класі ми запланували без участі нашої команди. Для цього ми підготували всі відеоматеріали, які записали на флеш-носії та передали до кожної школи Павлограду для проведення виховних робіт класними керівниками. Ми також передали пакунки з рюкзаками, плакати, наліпки Адміністраціям шкіл, з розподілом для кожного окремого класу. Факт проведення заходів у школах підтверджувався фотозвітами від кожної школи.
Очікування
Найбільшим очікуванням було отримати позитивний зворотний зв’язок від прямої цільової аудиторії проєктів. Ми створили онлайн-анкету, щоб дізнатись, наскільки діти та їх батьки задоволені проєктом. У рамках другого проєкту ми отримали 560 відповідей на онлайн-анкетування, з них: 67% — батьки чи опікуни дітей, які отримали рюкзаки; 26% — учні, які отримали рюкзаки. Майже 82% опитаних оцінили світловідбивний рюкзак на «5», майже 79% опитаних оцінили відеолекцію з безпеки руху на «5», 80% опитаних оцінили фільм з безпеки руху на «5», майже 89% опитаних оцінюють проєкт як дуже важливий та актуальний. 94-95% опитаних вважають, що проєкт потрібно реалізовувати на постійній основі, охопити інші вікові групи дітей та інші міста України. 83% опитаних повністю задоволені проєктом («5»).
Певні результати
Проєкт SAFE FASHION 2020-2021 рр. у цифрах:
- створено та подаровано 5500 світловідбивних рюкзаків дітям,
- створено та подаровано 200 боксів з рефлективними аксесуарами,
- залучено 172 лідерів думки до проєкту. Показник охоплення аудиторії — 2 836 460,
- створено та розміщено 3 банерні реклами у м. Павлоград,
- створено фільм за участю автоспортсменів. Кількість переглядів — 13128,
- створено відеолекцію про безпеку руху. Кількість переглядів — 3430,
- розміщено 83 публікації про проєкт у ЗМІ. Показник охоплення аудиторії — 392017,
- проведено 10 розіграшів 25-ти подарункових боксів у соцмережах бренду. Показник охоплення аудиторії — 12171,
- проведено 17 рекламних кампаній у соцмережах бренду. Показник охоплення аудиторії — 896386.
- проєктом охоплено загальну аудиторію 4,579 млн осіб
Поради читачам
Наше свідоме «Я» часто прагне врятувати Всесвіт: зупинити глобальне потепління, забезпечити їжею всіх голодних чи хоча б перерахувати кошти в фонд захисту тварин, що живуть на іншому континенті. Але змінити цей світ ми зможемо, якщо почнемо піклуватися про найближче оточення — про людей, з якими вітаємося вранці, з ким стоїмо в черзі, або обмінюємося поглядами на світлофорі. Адже ті, кому потрібна допомога і турбота — на відстані витягнутої руки. Планета не потребує порятунку, вона просто хоче, аби ми навчилися підтримувати один одного. Глобальні плани змін можливо реалізувати лише починаючи з найближчого кола людей. Думай глобально, дій локально!
Читайте також:
«Моє місто наповнилося для мене новими смислами». Ірина Курганська про роль і мету мобільного додатку Track Holodomor History
«Мій головний заклик – замисліться!» Режисер Дмитро Богославський про ідею та меседж вистави «Людина з Броварів»