Оскільки пандемія прискорює зміни в тому, як люди роблять покупки та що вони споживають, PepsiCo використовує дані, щоб допомогти роздрібним торговцям збільшити продажі, одночасно збільшуючи попит на власний портфель напоїв і закусок.
Виробник Cheetos і Mtn Dew запускає Pepviz, платформу, яка пропонує роздрібним продавцям аналітику про дані та інші інструменти для залучення нових покупців, стимулювання відвідувань магазинів і підвищення лояльності, стимулювання імпульсивних покупок, покращення асортименту продуктів і збільшення продажів як в магазині, так і в Інтернеті.
За допомогою Pepviz нью-йоркський CPG може використовувати дані про роздрібну торгівлю та покупців, щоб краще задовольнити потреби споживачів, які іноді можуть відрізнятися від магазину до магазину. Збір даних також може відігравати важливу роль у допомозі роздрібним продавцям оптимізувати обмежений простір на полицях та розв’язувати інші проблеми.
PepsiCo розглядає, як компанії та роздрібні торговці, з якими вона працює, можуть рухатися далі після пандемії, сказала Kate Garner, старший віцепрезидент компанії. «Ми бачили багато нових запитань для наших роздрібних продавців і для нас самих щодо того, як передбачити та вловити зростання зі значними змінами на ринку», — додала вона.
Продовольчий ландшафт зазнає ударів з кількох фронтів, що змушує CPG шукати способи стати більш спритними та чуйними до потреб як покупців, так і роздрібних продавців. Споживачі не лише прагнуть харчуватися здоровіше, але й купувати більше продуктів в Інтернеті — пара тенденцій, які посилилися під час безперервної пандемії.
Водночас виробники продуктів харчування та роздрібні торговці намагаються відповісти, як буде виглядати майбутнє — наприклад, скільки люди продовжуватимуть їсти вдома після COVID-19 — змушуючи їх шукати способи передбачити, куди рухається ринок та як вони можуть перемогти. Все частіше дані є відповіддю.
За словами Garner, Pepviz наразі користується «жменькою клієнтів», серед яких є як малі, так і великі роздрібні торговці, хоча вона відмовилася назвати компанії. Однак, вона сказала, що бажання роздрібних продавців заощадити час і гроші — а також безліч запитань, на які вони повинні відповісти у швидкоплинному середовищі — швидше за все, спонукатимуть більше їх використовувати платформу.
«Я вважаю це стандартним курсом бізнесу, — сказала вона. — PepsiCo вірить у силу даних і здатність їх допомогти нам визначити сфери зростання».
PepsiCo активно нарощувала свою базу даних протягом останніх п’яти років і регулярно використовує дані у роботі з роздрібними торговцями. Але Pepviz робить крок далі, зосереджуючи увагу на поведінці покупців у гіперлокальному масштабі, не тільки розповідаючи роздрібному продавцю, що клієнти купують у його магазині, а й що вони купують в інших магазинах у цьому районі. Ці дані допомагають роздрібним продавцям зрозуміти, як збільшити розміри кошика.
Наприклад, PepsiCo відзначила, що роздрібні торговці малого формату з обмеженим місцем на полицях зазвичай пропонують один і той же асортимент продукції. Pepviz взяв моделі покупок і дані про поведінку, зібрані від двох національних роздрібних продавців, щоб допомогти парі мінімагазинів зрозуміти, як відсортувати своїх клієнтів за чотирма категоріями, причому кожному кластеру присвоюється власний асортимент товарів.
Близько 80% товарів у цих категоріях були однаковими, але решту 20% можна було змінити, щоб задовольнити певну особу. Після адаптації асортименту, продажі солоних снеків в одній мережі C-store щорічно зросли на 4000 доларів США, а в іншому — майже на 1300 доларів.
В іншому прикладі роздрібний продавець хотів збільшити продажі у своїй категорії солоних снеків. Компанія пропонувала в основному той самий асортимент продуктів, але не надто замислювався над тим, щоб пропонувати кращі для вас закуски PepsiCo, як-от запечені чипси або Bare Snacks. Він не був впевнений, чи готові його клієнти. За допомогою даних Pepviz PepsiCo визначила, які з магазинів роздрібного продавця могли б отримати користь від цих більш здорових пропозицій для зростання продажів.
«Ми дійсно наполягали на тому, щоб ви по-різному думали про кожен із цих магазинів і про вподобання покупця, — сказала Garner. — Це був низький ризик, тому що ми не просили їх змінити що-небудь протягом всієї їх присутності. Ми могли б розвиватися повільними темпами й дійсно змусити їх взяти на себе зобов’язання та зрозуміти інвестиції».
Читайте також:
Mastercard: Чому маркетинг «втілює в життя екологічність»
Netflix запускає функцію в стилі TikTok для дітей