Бути успішним ілюстратором — це більше, ніж відточувати власні навички малювання (хоча й це дуже важливо). Тож, якщо ви плануєте стати ілюстратором, або вже ветеран у цій справі, пропонуємо вам декілька порад відомих ілюстраторів, аби позбавити себе зайвого стресу та знайти натхнення.
Спокій перш за все
Порада доволі типова, але розслабитися, зняти тиск і відійти від блокнота для ескізів — це дійсні спосіб стати кращим ілюстратором. У ці моменти відволікання або видимого неробства ви можете підсвідомо розв’язати проблему, яка турбує вас, коли ви зосереджуєтесь.
«Малюйте, не тиснучи на себе, або зробіть цікаву замальовку і відразу поділіться нею, — каже видавничий та редакційний ілюстратор Стівен Джонсон. — Важко зробити, але це дійсно може привести вас до деяких цікавих ідей і підштовхнути вашу творчість».
Ілюстратор і дизайнер Аді Гілберт погоджується: «Тихий, спокійний розум для мене дуже важливий. Крім того, раджу малювати ескізи, які ви не показуватимете нікому!».
Розпрощайтеся із зоною комфорту
Відпочивати — це добре, але зворотна сторона — це штовхати себе. Якщо ви твердо перебуваєте у своїй творчій зоні комфорту, як ви можете здивувати себе та свою аудиторію цікавими ілюстраціями?
«Коли я змушую себе погодитися на роботу, яка здається незвичайною чи страшною, або, скоріше, виходить за межі моєї зони комфорту, я переживаю, — каже ілюстраторка Таржіс, — але близько до фінішу розумію, наскільки я гнучка і креативна».
Тож якщо ви завжди працюєте в цифровому форматі, чому б не спробувати перейти на аналогові інструменти, щоби побачити, як у вас усе вийде? І якщо ви завжди працюєте з фарбами, можливо, перехід на вугілля чи пастель допоможе вам вийти з рутини.
Шукайте творчі спільноти
Сидіти, згорбившись над планшетом або блокнотом, не завжди гарне рішення. Без комунікації навряд чи вийде покращити, або створити те, що вразить аудиторію. На щастя, завдяки інтернету легко приєднатися до креативних спільнот у всьому світі.
«Мені дуже допомогло приєднання до R/fantasyillustrators, — каже художниця комп’ютерних ігор Рейчел Джордж. — Наявність групи інших ілюстраторів, з якими можна спілкуватися та отримувати корисну критику, ділитися ресурсами, порадами, передавати ідеї туди-сюди та просто розповідати щоденні речі, наприклад, труднощі, з якими ми стикаємося — круто».
Ілюстраторка й аніматорка Конні Ноубл погоджується: «Цього року я змусила себе розширити свою мережу й більше зануритися в ілюстраторську спільноту, яку ми маємо тут, у Великобританії. Я також організувала Creative Coffee Morning з Кеті Стрітер, щоби зустріти ще більше талановитих людей!».
Навчіться пристосовуватися і йти на компроміси
Компроміс — це не погано. Якщо ви працюєте комерційним ілюстратором, вам неминуче доведеться адаптуватися до брифу клієнта. За словами ілюстратора Арі Лілоан, це важливий фактор, про який люди повинні пам’ятати.
«Як ілюстратор, я намагаюся нагадати собі, що насамперед надаю послугу, — пояснює вона. — Деякі ілюстратори мають художній підхід із великої букви „І“, який чудово працює в багатьох випадках, але дивитися на свою кар’єру з погляду комерційної діяльності також не завадить. Створення твору, яке справді відповідає вашим клієнтам, приносить задоволення».
Вона додає, що ілюстраторам було б розумно перевірити свою роботу та оцінити, чи підходить вона потенційному клієнту. Це, у свою чергу, породжує складне питання: це лише частина вашого стилю, яка не підходить? Чи ви занадто боїтеся досліджувати нові теми, як ілюстратор?
«На практиці це не означає відмовитися від свого стилю та роботи, щоби догодити комусь іншому, — каже Арі Лілоана. — Скоріше, це означає намагатися знайти спосіб сподобатися аудиторії у вашому стилі, не зраджуючи вашій роботі. Я захоплююся впертістю ілюстраторів, які мають цей, справді, художній підхід, але також знаю, що він не завжди закінчується добре».
Керуйте очікуваннями клієнтів
Відносини між клієнтами мають вирішальне значення для роботи ілюстраторів. Вони є основою вашого доходу, тому всі повинні знати, чого ви очікуєте один від одного.
«Знай мету проєкту та стався до ілюстрації, як до дизайну. У неї є цільове призначення, і все має бути об’єктивним у будь-який момент, — каже ілюстраторка і дизайнерка Тетяна Біщак. — Переконайтеся, що ваш клієнт повністю розуміє цю концепцію об’єктивності разом із метою, інакше вам буде дуже складно з ними сперечатися».
Читайте також:
Рейчел Тарравечія: непрості та зловісні картини, що змушують затамувати подих