Понад чотири десятиліття Любаїна Хімід створювала потужні та поетичні роботи, що робить її все більш впливовою фігурою в сучасному мистецтві — від її ключової ролі в британському русі чорного мистецтва 1980-х до здобуття премії Тернера у 2017 році. Цього місяця Tate Modern представить свою найбільшу персональну виставку на сьогодні.
Шоу творчості
Надихаючись інтересом артистки до опери та її підготовкою до театрального дизайну, шоу розгорнеться через послідовність сцен, які просять нас подумати, як створене середовище, історія, особисті стосунки та конфлікти формують життя, яке ми ведемо. На виставці буде представлено 50 робіт, які об’єднають живопис, предмети побуту, поетичні тексти та звук.
Серед представлених — ранні інсталяції, такі, як знаменитий «A Fashionable Marriage» 1984 року, а також новіші широкоформатні картини із серії «Le Rodeur 2016–18», а також нові картини, створені під час карантину, які вперше будуть виставлені на загальний огляд. «Я завжди вважала, що моя робота починається тоді, коли люди її бачать. Для мене нічого не починається до того часу», — каже Любаїна.
Канга
Цікаво, що раннє захоплення візерунком, яке вплинуло на кар’єру її матері як дизайнера текстилю, завжди було центральним у творчості Хімід. «Візерунки виникають, коли я розмовляю сама із собою й намагаюся зробити візуально музику, звук, шум і поезію, які лежать в основі всієї моєї роботи», — продовжує вона. Таким чином, серія підвісних тканинних прапорів, натхненних східноафриканськими тканинами канга, дивуватиме відвідувачів на виставці в Tate Modern, де будуть представлені рядки поезії, які розглядають багатошарове використання та значення канги, а також її асоціації з модою.
Протягом своєї кар’єри Хімід досліджувала та розширювала можливості оповідання, заохочуючи глядачів стати активними учасниками її творчості. Конкурс вигаданої архітектури надихає інсталяцію Jelly Mold Pavilions для Ліверпуля 2010, у якій серія розписаних вручну керамічних моделей відзначає внесок африканської діаспори та запрошує нас поміркувати про роль пам’ятників у громадському просторі.
Представлений на Tate Modern поряд із рядом робіт, включаючи Metal Handkerchiefs 2019, у кімнаті, присвяченій архітектурі та забудованому середовищу, Хімід ставить питання: «Ми живемо в одязі, ми живемо в будівлях». Чи підходять вони нам?
Головною родзинкою виставки стане наявність звукових інсталяцій, зокрема, Blue Grid Test 2020, створених Хімід у співпраці з художницею Магдою Ставарською-Біван. Уперше виставлена у Великобританії, ця 25-метрова картина містить 64 візерунки з усього світу, кожен із яких намальований різним відтінком синього поверх різноманітних об’єктів, прикріплених до стін галереї. У поєднанні зі звуковою інсталяцією, яка поєднує інструментальну музику з голосом Хімід, твір створює візуальне та звукове наповнення. Роздумуючи над цією ідеєю, Хімід запитує відвідувачів: «Як звучить кохання?».
Читайте також:
Storm Reid новий амбасадор New Balance