• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Історії

Легенди рекламного креативу. Хел Райні

27 Жовтня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Легенди рекламного креативу. Хел Райні
Share on FacebookShare on Twitter

1956 рік. Місто Сан-Франциско. Офіс агентства BBDO. Перший день роботи нового співробітника відділу поштової розсилки. Він ще не знає, що в майбутньому стане легендою реклами. Його ім’я — Хел Райні.

Райні народився у Вашингтоні в 1932 році, на піку Великої депресії. Цей факт його життя помітно вплинув на його подальшу роботу, зокрема надихав його на створення кампанії «It’s Morning Again in America», яка допомогла переобрати Рональда Рейгана в 1984 році.

Райні здобув спеціальність мистецтвознавця, а також журналістику та рекламу в університеті Вашингтона. Він служив прес-офіцером в армії США, а після демобілізації приєднався до BBDO. Спочатку він хотів бути керівником фінансової служби агенції. «Я хотів бути бухгалтером», — згадував він. «Я наївно думав, що це ті хлопці, які і є справжніми рекламодавцями, бо сидять на грошах».

На щастя, замість бухгалтерії Райні обійняв посаду артдиректора BBDO, а за 12 років був підвищений до віцепрезидента та креативного директора.

Хел Райні

У 1976 році Райні відкрив у Сан-Франциско офіс нью-йоркського агентства Ogilvy & Mather. За професійною байкою, Девід Огілві особисто «завербував» Райні в Reno’s — барі в Сан-Франциско, де той пив чергову склянку віскі Джим Бім, і одночасно писав рекламу для пивоварної компанії Oregon’s Blitz-Weinhard Brewing. Через дев’ять років, у 1985 році, Райні купив офіс Ogilvy & Mather в Каліфорнії й перейменував його в Hal Riney & Partners.

Метод Райні: перетворити бренд на казку

Якби це був урок історії мистецтва, як би ми назвали цей ролик? Як би ми його класифікували? Мабуть, як пасторальний реалізм.

Тут ми також маємо особисту ідентичність, обгорнуту навколо презентації бренду. Подібно до «The Hathaway Man» і «Commander Whitehead», пивовар шукає певний тип споживача. У цьому випадку, це «сині комірці» — робочий клас з тихоокеанського північного заходу. Жоден продукт не підходить для всіх, і Райні це добре зрозумів.

Ця реклама пива — зразок маркетингу стилю життя з акцентом на місцеві особливості. Слоган: «Найкраща країна заслуговує найкращого пива країни». Стільки гордості він викликав у споживачів — зараз навіть важко уявити. На продажах це теж, звісно, відбивалося.

Поряд із роликом «Дейзі», зробленого Білом Бернбахом для Ліндона Джонсона, ця реклама Рональда Рейгана вважається однією з найкращих зразків політичної реклами усіх часів. На відміну від «Дейзі», ця реклама не лякає. Для Райні сама реальність була досить страшною. Тому він прагнув запропонувати людям інше, більш оптимістичне бачення Америки.

Хел Райні створив кампанію для автомобіля Saturn від General Motors, створеного на новому заводі GM в місті Спрінг-Хілл, штат Теннесі. На відміну від продукції інших американських автогігантів, автомобіль Saturn був зроблений не в Детройті, і реклама була побудована на цьому факті.

Слоган кампанії звучав так: «Інший тип компанії. Інший тип автомобіля», і це було найуспішнішим представленням нової моделі в історії GM. В цій історії Райні визначив ключовий момент істини в досвіді покупки автомобіля й успішно його драматизував.

Спадщина Хела Райні актуальна й сьогодні

Хел Райні заклав у Сан-Франциско принципи рекламного креативу, які успішно втілюються і сьогодні. Енді Берлін, Джефф Гудбі та Рік Сільверстайн починали у Райні, перш ніж вирушити у самостійну подорож до рекламних вершин.

Райні першим почав використовувати в рекламі цілісні поп-хіти, а не лише джингли. Він талановито малював для глядачів яскраві картини щасливого життя, у яких вони легко могли уявити й себе. Як Лео Бернетт та Девід Огілві, він створював персонажів брендів, наділених життєвою правдивістю та культурною актуальністю.

Хел Райні пішов з життя у 2008 році, після довгої боротьби з онкозахворюванням. Як недавно зазначав Лі Клоу: «Хел Райні був одним із наших найзапекліших конкурентів і, при цьому — одним із моїх найбільших натхненників. Ця людина була насправді генієм. Його стиль оповідання і його мистецтво відтворення змінили наш погляд на рекламу. Його спадщина завжди буде надихати нас».

Автор: Девід Берн
Джерело


Читайте також:

Легенди рекламного креативу. Лі Клоу та Лестер Вандермен

Теги: креативполітична реклама

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025

Мистецтво – це не лише про красу, а й про зміст. А фінансова грамотність – не лише про цифри, а й про стиль життя. У травні 2025 року кампанія «Financial...

Читати даліDetails

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Відповідальність

ВРК створює нову категорію в комунікаціях – Військова реклама (Military advertising)

20 Червня, 2025
Інсайти

Принципи понад процеси: новий посібник WFA та VoxComm щодо вибору агенції

25 Червня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Шопінг у стилі “Гри в кальмара”: відкриття нового супермаркету TA-DA! у Києві
Ідеї

Шопінг у стилі “Гри в кальмара”: відкриття нового супермаркету TA-DA! у Києві

30 Червня, 2025
Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення
Аналітика

Digital-набір піарника: від робочих додатків до джерел натхнення

30 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.